Aviseringar
Rensa alla

Dragon age II


Ämnesstartare

Kameran har ju fuckats totalt på PC...

Sen har alla tjejer i hela spelet plötsligt iom de åren som gått sen ettan växt med ca 2 kilo i framvikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Kameran har ju fuckats totalt på PC...

Sen har alla tjejer i hela spelet plötsligt iom de åren som gått sen ettan växt med ca 2 kilo i framvikt.

Tänkte inte så mycket på kameran[confused] får spela demot en 6 gång och kanske vara mer uppmärksam[cute]

Tänk på 1an som gamla family guy innan dom la till den ny grafiken [crazy] nehe 😛

Btw, random sak jag såg och tänkte på din bild höhö xD

Image


   
SvaraCitera
zIGGE

ÅÅÅh får spasmorgasm av att tänka på demot [tard][tard] Hatar att sitta på en laptop 15mil från min dator nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gibbs:

får spela demot en 6 gång och kanske vara mer uppmärksam[cute]

I ettan kunde du ju ha fågelvy över allt (Baldurs gate style), i tvåan måste du nöja dig med den sketna konsol-kameran...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

I ettan kunde du ju ha fågelvy över allt (Baldurs gate style)

Jo det tänkte jag inte ens på :S Kanske är för snäll emot spelskaparna[tired] försöker bara se bra saker, du har rätt jag vill fan ha strategisk översyn på slagfältet![mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar det. De har ändrat en del så det blir actionorienterat, lite som Mass Effect i fantasymiljö. Dock hade förmodligen jag med flera blivit besviken om de inte hade gjort det. Det räcker inte med bättre grafik när man gör en uppföljare på ett spel. Gillar variationen och att kunna undvika attacker utan att likförbannat bli träffad på andra sidan spelplanen för att jag inte hann "egentligen."


   
SvaraCitera

Gibbs:

Om ni är intresserade så undrar jag vad ni har för förhoppningar osv av det[wink]

Att det inte ska vara tio gånger sämre än ettan.

Rödingajävel:

Gillar strategidelen i det gamla, som är helt borta nu.

[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:

[n]

Känns som ganska typiskt för RPG:s överhuvudtaget nuförtiden att de blir "actionifierade", tycker det till stor del är vad som gjort att de sugit kuk sen Baldur's Gate 2. Trodde Dragon Age skulle vara nån slags återgång till det gamla, men nu fuckar de upp det också. [sad]


   
SvaraCitera

Men det bästa med DA är ju storyn och spelvärlden. Att aktivt attackera tycker jag känns helt ok eftersom striderna känns lite mer levande den här gången.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krautpop:

Men det bästa med DA är ju storyn och spelvärlden

[y] Verkar som att folk hakat upp sig på att dom tagit bort strategin för att dom förlitat sig på det som det sista i sitt slag[rolleyes] Dragon age har ju så mycket mer att erbjuda än strategi, diggar själv den nya storyn, ger mig nöje att veta att man har lite släkt inbäddat[cool]


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Känns som ganska typiskt för RPG:s överhuvudtaget nuförtiden att de blir "actionifierade", tycker det till stor del är vad som gjort att de sugit kuk sen Baldur's Gate 2. Trodde Dragon Age skulle vara nån slags återgång till det gamla, men nu fuckar de upp det också. [sad]

Ja, det är väldigt synd. Förstår inte varför de kände sig tvungna att ändra på ett vinnande koncept. Argumentet "striderna tog för lång tid" är bara löjligt.

Jag tror inte ens att man kommer behöva pausa spelet särskilt ofta, oavsett strid eller svårighetsgrad. Brukade kunna skippa det i ettan (på Nightmare) utan några större problem och nu verkar ju tyvärr den funktionen ha blivit lite mer av en rolig valmöjlighet snarare än en nödvändighet för att överleva.

krautpop:

Men det bästa med DA är ju storyn och spelvärlden.

Sant. Ska bli intressant att se mer av Flemeth.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:

Ja, det är väldigt synd. Förstår inte varför de kände sig tvungna att ändra på ett vinnande koncept. Argumentet "striderna tog för lång tid" är bara löjligt.

Jag tror inte ens att man kommer behöva pausa spelet särskilt ofta, oavsett strid eller svårighetsgrad. Brukade kunna skippa det i ettan (på Nightmare) utan några större problem och nu verkar ju tyvärr den funktionen ha blivit lite mer av en rolig valmöjlighet snarare än en nödvändighet för att överleva.

Ja. Detta liknar mer Diablo än Baldur's Gate. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Får tag i Dragon age 2 om någon timma[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, det kan jag inte på stå att jag gör[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte spelat det första. men kollade på några bilder och måste säga att det ser en aning gay ut.

Ser även att ett par av er nämner Baldurs gate som en föregångare till detta. Gillade nämligen det spelet, så hur lika är dom egentligen? Hur är historien i spelet?


   
SvaraCitera