Aviseringar
Rensa alla

’Dragon tattoo’ anmäls


Ämnesstartare

:

Craigs film stör privatpersoner

Nu anmäls inspelningarna av ”The girl with the dragon tattoo”.

Filmandet blockerar gatorna för invånare med bil.

Och när Daniel Craig och teamet i går spärrade av en gata i Kilafors hindrades boende att besöka hälsocentralen och apoteket.

En kvinna på Södermalm i Stockholm har JO-anmält ”Millennium”-inspelningarna.

Detta efter att hon med en veckas varsel fått information om att filmteamet spärrar av hennes gata under fyra dagar.
”Inte acceptabelt”

”Att hindra oss från att nå våra bostadsadresser per bil och så lång tid och med så kort förvarning är enligt min mening inte acceptabelt. Inte när skälet är att en film ska spelas in”, skriver hon i anmälan.

Också på andra orter i Sverige har inspelningen stört boende.

När ”Millennium”-teamet med Daniel Craig i spetsen spelade in i Kilafors i går spärrades ingångarna till apoteket och hälsocentralen av.

– I går kväll började de bara rigga upp, ingen på apoteket har haft någon möjlighet att förvarna kunderna, säger Charlotte af Klercker, presschef på apoteket Hjärtat.
”Har varit krångligt”

Kunderna släpptes in till apoteket under pauser i inspelningen och till hälsocentralen fick patienter och personal använda bakdörren.

– Det har varit krångligt, men man är samtidigt mycket stolt över att Kilafors är med i filmen, säger Annelie Hydén vid presstjänsten vid Landstinget i Gävleborg.

Nöjesbladet har förgäves sökt filmens svenska projektledare Malte Forssell för en kommentar.

Artikel i Aftonbladet: ​ http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article7906127.ab#abArticleComments

Min fråga till er: Är det någon mer än jag som blir matt över att läsa att någon jävla torrfitta har gått och anmält filminspelningen som störande?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

var står det om invandrare eller om hur ädel den ariska rasen är?


   
SvaraCitera

vissarionovitj:

var står det om invandrare eller om hur ädel den ariska rasen är?

tänkte också på detta, blev chockad när jag ej kunde hitta det


   
SvaraCitera

Arazoid:

Är det någon mer än jag som blir matt över att läsa att någon jävla torrfitta har gått och anmält filminspelningen som störande?

Misstänker att du skulle ha gnällt minst lika mycket om det var du som inte hade ordentlig tillgång till boende, apotek och hälsocentral.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Woot?! Är du inte sur för att amerikaner kommer hit och besudlar helig svensk mark?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bara rätt att anmäla dem. skulle jag också gjort om det där drabbat mig.


   
SvaraCitera
Åtta

Skulle också tycka att det var jobbigt om jag behövde ta mig till hälsocentralen/apotek och stället var avspärrat under fyra dagar. Ska de göra så tycker jag att de får betala för sig. Skulle jag försöka spärra av en gata i min stad tror jag knappast att jag skulle få det. Jag får ju t.o.m. betala för att få ställa min hypotetiska bil där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så du menar att ett gäng invandrare har rätt att komma hit och föra oväsen och blockera etniska svenskar från att leva sina normala liv och få ut medicinen de behöver för att överleva efter överfallen och våldtäkterna dom dagligen utan undantag utsätts för????


   
SvaraCitera
Åtta

kosjka:

estniska svenskar

[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Är det någon mer än jag som blir matt över att läsa att någon jävla torrfitta har gått och anmält filminspelningen som störande?

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni kan inte diskutera invandring på min filmtråd. Det här handlar om filmen som jag sett fram emot att bli regisserad av min favorit regissör David Fincher som ska komma till Sverige och filma den amerikanska versionen av Män som hatar kvinnor här, och hur jag förhåller mig till det faktum att någon jävla kärring och filmhatare går och anmäler detta speciella tillfälle bara för att det känns lite bökigt i några dagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det jag undrar över hur man kan bry sig om det överhuvudtaget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår henne. Hade också blivit sur om jag förhindrades att ta mig till min bostad med bil eller inte kunde ta mig till apoteket. De kan väl filma i något obebott område istället?


   
SvaraCitera

Är det inte lättare att bara åka till ett annat apotek?


   
SvaraCitera