Aviseringar
Rensa alla

drar en strindberg i sommar


Ämnesstartare

Leijonsparf:

stannar ju inte längre än en natt eller två på samma ställe, så hyra är ju en ickefråga. bjuder folk på lite vin eller cigg då och då, men det är inte direkt någon ovanlig utgift för mig.

Jaha men dåså. Tänkte om du stannade ett par veckor hos en och samma. Jävla massa vänner du verkar ha då. Jag har knappt några och de bor i samma stad så jag skulle inte klara att hoppa runt så mycket.

Leijonsparf:

allt sammantaget borde räcka under sommaren, men det beror på resekostnader också, kanske ska ta mig runt lite utanför stockholm så småninhom.

[y]
kan du inte bo hos familj?

Leijonsparf:

och i augusti har jag sysselsättning+bostad igen, så längre än så behöver jag inte tänka för stunden.

Studentlägenhet eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapzap:

Jaha men dåså. Tänkte om du stannade ett par veckor hos en och samma. Jävla massa vänner du verkar ha då. Jag har knappt några och de bor i samma stad så jag skulle inte klara att hoppa runt så mycket.

tricket är att de känner folk, som känner folk, osv. och har man inget för sig om dagarna och inte kan gömma sig i sin bostad så lär man känna folk. och har man sen internettillgång så hjälper det också. det är enklare än man skulle kunna tro, i alla fall har det varit hittills. för att vara garanterad sovplats varje natt ska man nog ligga i ordentligt, men att sova utomhus någon natt är faktiskt inte så jävla farligt om man är bra förberedd.

Zapzap:

Jkan du inte bo hos familj?

klart jag kan, men varför skulle jag vilja? kommer nog göra ett par dagar då och då när jag är i trakterna, men knappast någon längre stund. men ibland är det ju skönt att sova på samma ställe i några dagar.

Zapzap:

Studentlägenhet eller?

typ, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

för att vara garanterad sovplats varje natt ska man nog ligga i ordentligt, men att sova utomhus någon natt är faktiskt inte så jävla farligt om man är bra förberedd.

Nä jag antar att om viljan och allt finns där så får man det att funka. Vare sig man sover ute eller hos andra.

Leijonsparf:

klart jag kan, men varför skulle jag vilja?

Venne, undrade bara. Jag ser min familj som en trygghet och kan alltid vända mig till dom vad det än gäller.

Leijonsparf:

typ, ja.

Nice. Vad ska du studera?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapzap:

Nä jag antar att om viljan och allt finns där så får man det att funka. Vare sig man sover ute eller hos andra.

tror att viljan mest spelar in när man bestämmer sig för det. sen går det lite på automatik, känner jag. visst blir man rätt rotlös, men det är ju ingen fara om man gillar situationen.

Zapzap:

Venne, undrade bara. Jag ser min familj som en trygghet och kan alltid vända mig till dom vad det än gäller.

jodå, och det är ju en backupplan. men inte en som jag tänker utnyttja mer än nödvändigt.

Zapzap:

Nice. Vad ska du studera?

musikproduktion en termin, sen ska jag bli seriös och läsa sociologi eller något relaterat, inte riktigt bestämt mig för exakt vilken utbildning det blir än.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

visst blir man rätt rotlös, men det är ju ingen fara om man gillar situationen.

Nä det är ju tur att man oftast har lätt för att anpassa sig.

Leijonsparf:

jodå, och det är ju en backupplan. men inte en som jag tänker utnyttja mer än nödvändigt.

Ah okej, du tänker så. jag är för bekväm av mig, haha.

Leijonsparf:

musikproduktion en termin, sen ska jag bli seriös och läsa sociologi eller något relaterat, inte riktigt bestämt mig för exakt vilken utbildning det blir än.

Låter nice det, lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir sugen på att göra en Leijonsparf.
Vilken stad, i så fall?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan alltid hälsa på här om du har vägarna förbi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Blir sugen på att göra en Leijonsparf. Vilken stad, i så fall?

en där du känner folk. nackdelen med stockholm är ju att folk bor med föräldrar hela jävla livet, det är ofta ett hinder.

annars kan du ju haka på. neoluff är festligare med två, har jag hört.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Monty Cantsin:

Du kan alltid hälsa på här om du har vägarna förbi

var är det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har för övrigt ett allmänt tips att komma med: om du tror/vet att du ska sova utomhus en natt så är det värt att hålla sig nykter. många tror att det är vettigt att supa sig dräggfull och däcka på en parkbänk, men upplevelsen är överlag behagligare nykter, eller i alla fall inte dräggfull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

en där du känner folk

oj, där brast det.
känner inte folk.
antar att man måste ha ett väldans stort kontaktnät för att det ska fungera att kunna hoppa mellan boende. kör hellre på utenattning, isf. mer spännande.

Leijonsparf:

annars kan du ju haka på. neoluff är festligare med två, har jag hört.

frestande tanke, fint och ärofyllt erbjudande, men fungerar nog inte av flera orsaker, är jag rädd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det här fick mig ännu mer sugen på att dra ut med tält and shit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

oj, där brast det. känner inte folk. antar att man måste ha ett väldans stort kontaktnät för att det ska fungera

nejdå, men att känna några gör skit 1000 gånger enklare. du måste däremot vara rätt öppen för att lära känna folk. det löser sig i regel av sig självt om du saknar alternativ. undantag finnes dock.

Zapzap:

Det här fick mig ännu mer sugen på att dra ut med tält and shit.

gör det. fast utan är festligare och mer socialt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

gör det. fast utan är festligare och mer socialt.

Kanske gör det någon gång , får se.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

var är det?

Guldsmedshyttan osv.
/Jungman


   
SvaraCitera