Aviseringar
Rensa alla

dreadlocks


Ämnesstartare

PCP2CB:

Vilket förstör hårbotten och orsakar håravfall.

Källa?

PCP2CB:

Vilket är väldigt dåligt för håret.

Källa? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PCP2CB:

Jovisst, det är inte dreadlocks - det är syntetiskt skit.

Näh, såklart det inte är. Virkar man så har man ingen syntet i skallen...

Dock blir de inte naturliga på samma sätt.

Vad kallar man hybrider, som var skapade men sedan får leva fritt?

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schlook:

Näh, såklart det inte är. Virkar man så har man ingen syntet i skallen...

Dock blir de inte naturliga på samma sätt.

Sant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isdrake:

Källa?

Alla som har dreads säger det, både naturliga locks och fejk-dreads.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PCP2CB:

Alla som har dreads säger det, både naturliga locks och fejk-dreads.

Har inte träffat några som har det med dom som hänger på Svenska dreadlocksforum har aldrig nämt det. Du är faktiskt den första personen jag stött på som påstått att det skulle vara dåligt. Därför skulle jag vilja ha någon mer tillförlitlig källa.


   
SvaraCitera

wraole:

jag ska snart göra dreadlocks

Naaajs [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://www.knottylocks.tk
och
http://dreadlocksgrejer.mywowbb.com/
är allt du behöver, lots of kunniga männsikor där[bigsmile] jag gjorde mina idag, har bara nacken kvar, får typ låte min morsa göra den (men jag vill kunna själv[cry][sad])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isdrake:

Har inte träffat några som har det med dom som hänger på Svenska dreadlocksforum har aldrig nämt det. Du är faktiskt den första personen jag stött på som påstått att det skulle vara dåligt. Därför skulle jag vilja ha någon mer tillförlitlig källa.

Har ingen tilförlitlig källa, förutom att alla jag känner som har locks säger det. + kolla http://www.knottylocks.tk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PCP2CB:
Om det nu är som du säger, hur får man då sina dreads att se fina ut? Om det är dåligt att rulla och palmrolla skippar jag gärna det eftersom det är jobbigt...

Gud, jag såg en tjej idag som hade jätte fina dreadlocks, hon hade inte ett enda löshår. Själv så har jag massvis med lösa hårstrån så jag ser ut som ett trott. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isdrake:

Har inte träffat några som har det med dom som hänger på Svenska dreadlocksforum har aldrig nämt det. Du är faktiskt den första personen jag stött på som påstått att det skulle vara dåligt. Därför skulle jag vilja ha någon mer tillförlitlig källa.

Det är faktiskt rätt dåligt för håret, till slut kommer dreadsen hänga i två tre hårstrån.

isdrake:

Gud, jag såg en tjej idag som hade jätte fina dreadlocks, hon hade inte ett enda löshår. Själv så har jag massvis med lösa hårstrån så jag ser ut som ett trott. [cry]

Saltvatten är bra, då drar de ihop sig och löshåren dras in och/eller bryts av. Dock sliter detta rätt mycket på håret men det är helt schysst att skölja håret någon gång i bland, bada lite i havet och låt det soltorka <3

Annars är det bara tålamod som gäller.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isdrake:

Om det nu är som du säger, hur får man då sina dreads att se fina ut? Om det är dåligt att rulla och palmrolla skippar jag gärna det eftersom det är jobbigt...

Dreads ska inte se fina ut, de ska vara en symbol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PCP2CB:

Dreads ska inte se fina ut,

xD

Bästa citatet, haha.

Klart de ska vara fina, också. 🙂

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schlook:

Klart de ska vara fina, också. 🙂

Ja, men naturliga dreads är fina, fejkdreads är oftast ganska fula. locks ska vara vildvuxna, de ska vara rötter. 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isdrake:

Jag gjorde dem på en salong i Örebro, antar att du inte bor där.

Jag bor i Örebro!! På vilken salong gjorde du dina?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

flugufrelsarinn:

Jag bor i Örebro!! På vilken salong gjorde du dina?

Den där som ligger vid sidan av Stadsbiblioteket, hat glömt bort vad den heter, men du vet säkert vilken jag menar. 🙂


   
SvaraCitera