Aviseringar
Rensa alla

Dreadlocks som lärare?


Ämnesstartare

time:

Jag kan inte tänka mig att dreadlocks ska vara något problem. Jag hade inte reagerat, inte mina föräldrar heller, det är ju ändå så pass vanligt nu och kan se riktigt bra ut. Var pluggar du till lärare? Glad

Malmö högskola 🙂


   
SvaraCitera

Skulle bli mer attraherad om mina lärare hade haft dreads. Allt blir lite mer intressant då


   
SvaraCitera

har hört att man inte kan tvätta håret så ofta med dreadlocks? hade inte velat ha en lärare som sällan tvättar håret Skeptisk


   
SvaraCitera

dinkompis:
har hört att man inte kan tvätta håret så ofta med dreadlocks? hade inte velat ha en lärare som sällan tvättar håret Skeptisk

Så länge det är fett o smutigt så är det väl inga problem. Lovar att du inte märker skillnad på en som tvättar det varannan vecka o en som tvättar varannan dag


   
SvaraCitera

Dreadlocks, tatueringar, piercingar, pösiga kläder = garanterat knarkare!


   
SvaraCitera

schim: Så länge det är fett o smutigt så är det väl inga problem. Lovar att du inte märker skillnad på en som tvättar det varannan vecka o en som tvättar varannan dag

jo det märks ju på vanliga personer om de tvättar håret nyligen eller typ för 4 dagar sen


   
SvaraCitera

dreadlockslärare är jättebra lärare... För då kan den klipppa av sitt hår farmför klassen...
Och på så sätt köpa sin kärlek, kärlek som kommer vara för evigt..

Respekten den kommer mötas med efter det.. Osv.


   
SvaraCitera

dinkompis:

jo det märks ju på vanliga personer om de tvättar håret nyligen eller typ för 4 dagar sen

Aa det står ut när det är nytvättat


   
SvaraCitera

Det viktiga är att läraren är duktig på sitt jobb, inte hur hen ser ut eller vad hen har på sig.


   
SvaraCitera

Lärarens frisyr är enl mig helt ovidkommande utan det är naturligtvis lärarens kompetens och pedagogik som är viktigast. Däremot kanske jag skulle reagera på en lärare som vore trans eller läderbög och kom i full utstyrsel med löstuttar, klänning, centimeterlånga rödlackade naglar och trutspackel resp full läderutstyrsel, lädersmäck och läderstövlar upp till knäna.  Mycket glad


   
SvaraCitera

..öh bump


   
SvaraCitera

det borde inte spela någon roll. det viktiga är ju din kompetens och det är allt smarta föräldrar bryr sig om. om någon har synpunkter så kommer de förmodligen inte yttra dem.


   
SvaraCitera

vissa kan ifrågasätta dig om du är vit bara. 


   
SvaraCitera

ekivok ekvilibrist:
Dreadlocks, tatueringar, piercingar, pösiga kläder = garanterat knarkare!

bara fördomar 


   
SvaraCitera

vevez:

bara fördomar 

Fördomar kan dock vara sanna


   
SvaraCitera