Aviseringar
Rensa alla

dreafs


Ämnesstartare

Jag funderar på att göra virkade dreads. Men Jag tränar 4 dagar i veckan kommer det fungera?


   
Citera

dreafs


   
SvaraCitera

du har ju redan gjort en tråd


   
SvaraCitera

Varför skulle det inte fungera?


   
SvaraCitera
smisk

dreeeeafs


   
SvaraCitera

Ryser när jag tänker mig någon virkandes hår


   
SvaraCitera

dreafs [love]


   
SvaraCitera

Vill ha dreafs och näs-persing


   
SvaraCitera

Jag skulle nog inte ha dreads om jag tyckte om att träna och svetta ned mig. Om du virkar dom eller har gamla naturliga dreads som fått bildas ett tag så kommer de vara väldigt kompakta. Om de är kompakta kan du inte blöta ner dem mer än 1-2 gånger i veckan, de måste hinna torka ordentligt för annars kan det bildas mögel i dem. Och om du svettas ordentligt 4 gånger i veckan skulle nog iaf jag vilja skölja håret efter varje tillfälle.
Mina hann aldrig bli speciellt kompakta, men när jag redde ut dem efter ett år ungefär eller så var det mängder med damm i dem. Så ja, med tanke på alla partiklar som samlas i håret och sen växer fast i dina dreads så är det klart det kan gro otrevliga saker där om du låter dreadsen vara en fuktig mysmiljö för bakterier och mögel.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Om de är kompakta kan du inte blöta ner dem mer än 1-2 gånger i veckan

Kan, kan man ju om man har hårfön.


   
SvaraCitera

Harpyja:

Kan, kan man ju om man har hårfön.

Fast den kommer väl inte åt längs in om man har superkompakta dreads?


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Fast den kommer väl inte åt längs in om man har superkompakta dreads?

Jag har virkat mina och de löses ju upp när man tvättar, så kompakta kan man nog inte få dem om man gör dem själv om man inte är jävligt bra på det.


   
SvaraCitera

Harpyja:

Jag har virkat mina och de löses ju upp när man tvättar, så kompakta kan man nog inte få dem om man gör dem själv om man inte är jävligt bra på det.

då får vi hoppas att ts inte gör dreads hos någon som är jväligt bra på det 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vill ha dreafs och näs-persing

[bigsmile]


   
SvaraCitera

isola:

Vill ha dreafs och näs-persing

HAHAHAHHA
var det samma pers+? lol


   
SvaraCitera