Aviseringar
Rensa alla

Dreamhack!


Ämnesstartare

Hej! Nu är de som så att jag o en kompis är sjukt sugna på att åka på dhs 2013 (dreamhack summer 2013)

Problemet är att det är ett antal mil bort. 3.5 h med bil.

Priset är 550 för alla 5 dagar + mat + resa + dryck.

Betalar allt själv utom ca 400,-.

Dreamhack.se för info.

Kan någon ge bra argument för att få åka?

-Åker med en kompis som är 1 år äldre och en killkompis i min ålder

-Billigare än vanliga ''kollo''

-Många uppträdanden

-Ca 10000 där, så bra chans att träffa nya personer.

osvosv

Hennes mot argument var då avståndet 'Om du skadar dig mitt i natten kan ingen i familjen hämta dig' Men hade jag åkt på annat kollo hade hon inte de heller..

KOM MED MER ARGUMENT! OSV TIPS FÖR FJÄSK. jag SKA få åka.


   
Citera

antar att ni bor i huvudstaden??? Vet att flyglinjen & Nextjet flyger några gånger om dagen till Stockholm-Bromma & Stockholm-Arlanda tur och retur, flygtid skall vara ca: 60min. 

Haha om man skall boka idag ligger priset på 6k tur och retur och stigande.. Men säg att ni bokar ett par dagar innan, då kan ni hitta tur och retur för under 1500kr! Glad

     


   
SvaraCitera

MissJanuary: Om du skadar dig mitt i natten kan ingen i familjen hämta dig'

Det finns ett sjukhus här nere i "den lilla byn" faktiskt!  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Haha om man skall boka idag ligger priset på 6k tur och retur och stigande.. Men säg att ni bokar ett par dagar innan, då kan ni hitta tur och retur för under 1500kr! Glad

but no, young jedi jag är flygrädd.  Buss el tåg! 🙂

å yes hufvudstaden.    


   
SvaraCitera

finns ju sjukhus, massor med crew, du får hjälp om det skulle hända något Förvirrad


   
SvaraCitera

MissJanuary:

Buss tar ju för fasen 6 timmar! Kanske går snabbare med sådana som går direkt, men höll på att dö en gång när jag skulle till Uppsala, bussen som skulle till sthlm stannade och plockade upp människor i varenda liten jävla håla hela vägen upp.. Gränna, Mjölby, Linköping, Norrköping, Nyköping.. Man höll ju på att dö av tristess.. Förvånad 
Kändes seriöst som att de bussresor man har varit på ner till alperna har gått fortare.. Kan ha med umgänget att göra, jag hade ingen att snacka med på vägen upp den där gången, ni har ju varann! Galen

Tåg bör ju o andra sidan gå något fortare än bil, har aldrig åkt tåg upp så vet inte säkert vad det kostar.. skulle gissa på ~600-700kr tur och retur för en vuxen.  


   
SvaraCitera

hur orkar man åka buss o så med dator Gråter
när jag inte hade körkort körde min mamma minsann mig både dit & hämtade Hjärta 


   
SvaraCitera

rebeca:
hur orkar man åka buss o så med dator Gråter
när jag inte hade körkort körde min mamma minsann mig både dit & hämtade Hjärta 

Nuförtiden har inte alla som besöker DH dator med sig.. Man kan åka dit för annan underhållning också! 


   
SvaraCitera

S3ON:

Nuförtiden har inte alla som besöker DH dator med sig.. Man kan åka dit för annan underhållning också! 

så man bara går omkring i 4 dagar Gråter trodde bara d va småtjejer från jönköping med omnejd som gjorde sånt. 


   
SvaraCitera

rebeca:
så man bara går omkring i 4 dagar Gråter trodde bara d va småtjejer från jönköping med omnejd som gjorde sånt. 

Vad jag har förstått från andra som har varit där så är det en massa tävlingar, artister och annan underhållning man kan ta del av utan att behöva ha dator med sig.. 
(Jag har aldrig varit där & skulle aldrig få för mig att falla till den nördnivån) Galen

Vad gör ungdomarna som åker på festivaler som Hultsfred och Roskilde liksom, bara sitter där utanför och i sina tällt och knarkar!?  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

näärå problemos är , festivalpasset kostar 550 , tur o retur tåg = 600. Sen kostar mat osv

Så vi kollade ju upp det här med läger/kollo. 350/dag.

usch.. ännu en sittainne-sommar då 🙁


   
SvaraCitera

Välkommen till klubben lr ngt! 


   
SvaraCitera

MissJanuary:
näärå problemos är , festivalpasset kostar 550 , tur o retur tåg = 600. Sen kostar mat osv

Så vi kollade ju upp det här med läger/kollo. 350/dag.

usch.. ännu en sittainne-sommar då 🙁

finns väl annat man kan göra! ta en cykeltur och tälta nånstans, du och ett gäng vänner. är seriös, det skulle jag vilja göra Rodnar


   
SvaraCitera

S3ON:

Vad jag har förstått från andra som har varit där så är det en massa tävlingar, artister och annan underhållning man kan ta del av utan att behöva ha dator med sig.. 
(Jag har aldrig varit där & skulle aldrig få för mig att falla till den nördnivån) Galen

Vad gör ungdomarna som åker på festivaler som Hultsfred och Roskilde liksom, bara sitter där utanför och i sina tällt och knarkar!?  

ingen aning gubben, spelar alltid data!!!!!!!!aa, om jag var på festival så är de väl vad jag skulle göra.


   
SvaraCitera

turtle:

finns väl annat man kan göra! ta en cykeltur och tälta nånstans, du och ett gäng vänner. är seriös, det skulle jag vilja göra Rodnar

Åå, så kreativ du är! Måste seriöst skaffa ett enmannatält man smidigt kan packa i en ryggsäck och ta cykeln till närmaste UM-träff i sommar! Övernatta på ett par ställen på vägen dit osv. ÄVENTYR FÖR FAN!!


   
SvaraCitera