Aviseringar
Rensa alla

Dricka alkohol


Ämnesstartare

Så.
den 06 oktober fyller jag 20 år.
Har aldrig hela mitt liv druckit något starkt och inte heller smakat. Även om min nyfikenhet nån gång varit stark. Och jag har inte gjort det på grund av tre anledningar som ligger kvar i mitt huvud:

1. Min bästa kompis pappa var alkolist så pass att han misshanlade sin fru och åkte in i fängelse. Den dagen bestämde vi att vi aldrig skulle dricka. Vi har ingen kontakt alls idag.

2. Mina föräldrar dricker för ofta för mycket

3. Jag vill alltie vara tillgänglig

Men nu när jag fyller 20 så tänkte jag köpa något på systemet till mig själv.
ska jag göra det eller inte?


   
Citera
Ämnesstartare

drick öl...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var försiktig och köp en fyra öl kanske, även om du aldrig mer tänker dricka i ditt liv så kan det vara nyttigt att vara medveten om vad berusningen är för slags djur. Du kommer garanterat att konfronteras med fulla människor ändå menar jag, då kanske det är bra att ha med sig, jag har den yttersta respekt för folk som väljer att leva nyktert men när någon högtravande säger att de aldrig ens har luktat på en flaska så brukar det inte imponera så där våldsamt mycket på mig. 
Hur som helst gör vad du är bekväm med.


   
SvaraCitera

nej köp inte öl!!!!! det smakar skit
vet typ ingen som tyckte d va gott första gången de drack det heller, köp alkoläsk el ngt gött å lättdrucket ist. 

timpeltt: 1. Min bästa kompis pappa var alkolist så pass att han misshanlade sin fru och åkte in i fängelse. Den dagen bestämde vi att vi aldrig skulle dricka. Vi har ingen kontakt alls idag.

förstår att det är skrämmande, men långt ifrån alla alkoholister (eller annat folk) blir aggressiva av att dricka. man vet inte riktigt hur man blir innan man provat.
vill du prova så gört. vill du inte prova så gört inte.


   
SvaraCitera

och som dazed skrev, om du provar så börja med lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör som du vill själv, e 15 och i somras ville jag testa så då gjorde jag det. 


   
SvaraCitera