Aviseringar
Rensa alla

Dricka alkohol för första gången, hjälp!


Ämnesstartare

Hej!

Det är såhär, att på lördag ska jag dricka för första gången. Jag vet inte om man är lättpåverkad om man aldrig har druckit förut? [crazy]

Jag är 16 år. Jag skall antagligen dricka 2 starköl, 5.2 % eller cider 7.0. [surprised][party]

Vilket blir man minst full på, och blir man full på det? Och hur lång tid tar det innan alkoholen går ur kroppen? Kan man gå hem senare på kvällen utan att föräldrarna märker någonting? Tänkte stanna kanske 4 h. Kan man gå hem helt opåverkad då?

Tacksam för snabbt svar! =)[love]


   
Citera
Ämnesstartare

Fråga dig själv snarare varför du skulle dricka. Vad finns det för anledning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, du blir ju naturligtvis mer full på två 7.0or än två 5,2or.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Ja, du blir ju naturligtvis mer full på två 7.0or än två 5,2or.

Är inte öl starkare än cider då? Jag har fått för mig det, haha! 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

denfina:

Vilket blir man minst full på, och blir man full på det? Och hur lång tid tar det innan alkoholen går ur kroppen? Kan man gå hem senare på kvällen utan att föräldrarna märker någonting? Tänkte stanna kanske 4 h. Kan man gå hem helt opåverkad då?

drack 2 glad ren vodka och jag åkte hem i mammas
bil en halvtimme senare utan att hon märkte nått.
iofs är inte jag så lättpåverkad.

du nyktrar till efter typ 1-2 timmar och nej, på
så lite kan man omöjligt bli full om man då inte
är aslättpåverkad, som min kompis som snurrade
efter EN cider.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

denfina:

Är inte öl starkare än cider då? Jag har fått för mig det, haha! 😛

7,0 är mer än 5,2


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

denfina:

Är inte öl starkare än cider då? Jag har fått för mig det, haha! 😛

7.0% och 5,2% är alltså alkoholprocenten, hur mycket alkohol som finns i drycken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Ja, du blir ju naturligtvis mer full på två 7.0or än två 5,2or.

Det lärde man sig ju redan på Bolibompa. "Två sjuor är mer än två femmor."
Det var väl så det var... [cute]

denfina:

Är inte öl starkare än cider då? Jag har fått för mig det, haha! 😛

Du borde läsa på lite om alkohol och så. Stor risk att du blir rejält nersupen hör jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

denfina:

Är inte öl starkare än cider då? Jag har fått för mig det, haha! 😛

står de 7.0 på cidern
och typ 5,2 på ölen då ÄR cidern starkare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alabama Rocker:

7,0 är mer än 5,2

Jo, men det fattar jag också, haha! [bigsmile][bigsmile][bigsmile]

Men jag undrar om man blir mer påverkad av öl än av cider? Mina föräldrar får verkligen inte märka någonting. Då är jag dödens, haha! [bigsmile]


   
SvaraCitera

denfina:

Vilket blir man minst full på

Fan om du dricker SNABBT blir du ju full snabbt men om du smuttar på det så blir du inte lika fort full [tard] plugga lite till..elr vänta 2 år [tard]


   
SvaraCitera

denfina:

Men jag undrar om man blir mer påverkad av öl än av cider? Mina föräldrar får verkligen inte märka någonting. Då är jag dödens, haha!

Det beror såklart på hur mycket alkohol drycken innehåller?
Plus att du är jävligt dålig ifall dina föräldrar märker att du druckit två cider/öl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

denfina:

Mina föräldrar får verkligen inte märka någonting. Då är jag dödens, haha! [bigsmile]

Fråga dina föräldrar om det är okej att du drar till en fest och dricker 2 cider, det känns som att du kommer få deras tillåtelse.
2 cider är ju ingenting, du kommer dricka upp det på under en timme och sen kommer du inte ha något att göra de resterande 3 timmarna.. jävligt ovärt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alabama Rocker:

Fråga dina föräldrar om det är okej att du drar till en fest och dricker 2 cider, det känns som att du kommer få deras tillåtelse.

Joo, jag vet :/ Men det är det att dom verkligen inte vill att jag dricker. De tycker det är fel. Mina kompisar är jämt på fester och jag vill bara testa, absolut INTE bli full, det är bara töntigt och äckligt. Det var liksom därför jag frågade om man blir full på 2 st 5,2:or eller 2 st 7,0:or. Eftersom att det är första gången liksom.

Och jag vet inte om jag är lättpåverkad eller inte. Hur vet man det? Haha [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

denfina:

absolut INTE bli full, det är bara töntigt och äcklig

Drick läsk eller saft då.

denfina:

Det var liksom därför jag frågade om man blir full på 2 st 5,2:or eller 2 st 7,0:or. Eftersom att det är första gången liksom.

Nej, det låter omöjligt.

denfina:

Och jag vet inte om jag är lättpåverkad eller inte. Hur vet man det? Haha [bigsmile]

Man får helt enkelt testa sig fram.


   
SvaraCitera