Aviseringar
Rensa alla

dricka första gången?


Ämnesstartare

jag är femton år och hade till valborg tänkt dricka för första gången.

så jag undrar om jag kan dricka 2st 4,0or och prata med mina föräldrar utan att dom märker nått? eller kommer jag bli mkt berusad eftersom de är första gången?

och jag vill inte ha några kommentarer som ''du är för liten, skippa de här osv.'' de är mitt val och jag har bestämt mej, så vill bara ha svar på frågorna [bigsmile] tack


   
Citera

johannnaaa94:

jag är femton år och hade till valborg tänkt dricka för första gången.

Gör det inte.

johannnaaa94:

de är mitt val och jag har bestämt mej,

Tänk efter lite lite mer.


   
SvaraCitera

det är individuellt vettu [zzz]


   
SvaraCitera

Du är för liten. Skippa det där. Skitunge. Osv.


   
SvaraCitera

johannnaaa94:

mitt val och jag har bestämt mej

Förmodligen inte. Skit i det.


   
SvaraCitera
ziiesh

Det är himla olika hur lättpåverkad man är. Kan bero på hur stor du är, men det är inte alls ett mått på hur lättpåverkad man är eftersom jag är smal och vältränad och extremt lättpåverkad medan en kompis till mig är ungefär lika kropp, inte väldigt vältränad, men hon kan dricka en hel del mer än mig.
Du får helt enkelt testa. Men ta det försiktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaha, värst vad alla var negativa här då..

hur gammla var ni när ni drack första gången då? [chocked]


   
SvaraCitera

du kommer aldrig kunna dölja det, två 4,0:or???? sjukt mycket, no wai säger jag bara [no-no]


   
SvaraCitera

Du kommer nog klara av det. Två 4,0 är inte mycket. Troligen kommer du dock vara mer inbillat full, än full på riktigt. Så passa dig för ditt psyke.


   
SvaraCitera
ziiesh

johannnaaa94:

hur gammla var ni när ni drack första gången då? [chocked]

hahah. 17 😛 mitt ettårsjubileum på torsdag [y] hah, sjukt att tänka på hur rädd jag var för alkohol för ett år sen [bigsmile]


   
SvaraCitera

Image

Image

Alkohol. [no-no]


   
SvaraCitera

johannnaaa94:

de är mitt val och jag har bestämt mej

massgrav:

Tänk efter lite lite mer.

[y]
det finns många anledningar till varför man ska vänta till en viss ålder med att göra vissa saker. jag rekommenderar dig att vänta tills du är 18+ (egentligen så rekommenderar jag dig att aldrig dricka alls).

sen är det individuellt. beror på hur din kropp är uppbyggd och en massa annat. antingen märks det eller så märks det inte.

det som dock sker med alla är att hjärnan blir bedövad vid första klunken och ens omdöme o syn börjar försämras. så dina föräldrar lär nog märka lite att du fått i dig alkohol.

johannnaaa94:

hur gammla var ni när ni drack första gången då? [chocked]

aldrig druckit (förutom de "provsmakningar" när man var 7 o 10 år, smakade skit) o tänker aldrig dricka heller


   
SvaraCitera

johannnaaa94:

2st 4,0or

eh om du blir full på d så är du för liten för d[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om dom misstänker att du kommer dricka och inspekterar dig noga så kan dom kanske märka det, men oftast så förnekar föräldrar sanningen.
För övrigt så tycker jag gott man kan vänta tills man fyller 18 eller iaf 17, man måste ju ha nåt att se fram emot? [rolleyes]


   
SvaraCitera

snurrebox:

ha nåt att se fram emot?

äh körkortet är tillräckligt[bigsmile][wink]


   
SvaraCitera