Aviseringar
Rensa alla

dricka kaffe -blir trött?


Ämnesstartare

blir du trött av att dricka kaffe, några timmar efter intag ? sådär helt totalt utmattad? 

jag blir det det, men tydligen funkar det att dricka massor vatten nu är jag inte totalt utmattad utan ba utmattad, skulle inte orkat göra denna tråden utan vatten 

kan det bero på att kaffe är vätskedrivande?  för te är väl också det o har inte samma effekt iaf inte på mig 


   
Citera
Ämnesstartare

Kaffe skapar inte energi, den tar energin du skulle ha sedan och ger dig nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
Kaffe skapar inte energi, den tar energin du skulle ha sedan och ger dig nu.

Oj verkligen? Vad intressant,  hur gör den det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man dricker bara mer kaffe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatswer: Oj verkligen? Vad intressant, hur gör den det?

Känner inte till de exakta kemiska detaljerna, men antar att den skyndar på de fysiologiska processerna som ger dig energi. Det finns ju inga kalorier att tala om i kaffe och det är ju dessa som ger oss energi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
Man dricker bara mer kaffe.

Hahah du asså : D
btw om man dricker svart kaffe regelbundet utan att äta nått protein till så löper man stor risk att få nån läskig tarmcancer 

Nachac:

Känner inte till de exakta kemiska detaljerna, men antar att den skyndar på de fysiologiska processerna som ger dig energi. Det finns ju inga kalorier att tala om i kaffe och det är ju dessa som ger oss energi.

Aha det låter ju logiskt ja.  Det är visst central stimulerande o man ger central stimulerande grejer till adhd personer för att lugna dem så kanske har nått med det också. Hm fast att det hjälper att dricka vatten har ju inget med energi/kalori nivåer att göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatswer: Aha det låter ju logiskt ja. Det är visst central stimulerande o man ger central stimulerande grejer till adhd personer för att lugna dem så kanske har nått med det också. Hm fast att det hjälper att dricka vatten har ju inget med energi/kalori nivåer att göra

Nej, men det lär ju inte hjälpa att vara uttorkad också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatswer:

Hahah du asså : D
btw om man dricker svart kaffe regelbundet utan att äta nått protein till så löper man stor risk att få nån läskig tarmcancer    

Life 'll kill ya' som en tung gubbe en gång uttryckte det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla blir trötta/sega/får huvudvärk en stund efter kaffeintag pga man går ur den där framkallade energikicken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar vara lite rysk roulette för mig.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Som dazed sa är det bara att dricka mer kaffe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man är van kaffedrickare så känner man ingenting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För mig känns det som att tröttheten beror på uttorkning. Man skulle ju ba kunna dricka massa vatten till men då måste man gå på toa konstant, aint nobody got time fo' dat shit. Tror att anledningen till att te inte ger samma effekt är för att svart te innehåller hälften så mycket koffein som kaffe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:
Alla blir trötta/sega/får huvudvärk en stund efter kaffeintag pga man går ur den där framkallade energikicken.

ah fast det kan börja ca 2 timmar efter jag druckit o sen vara resten av dagen över natten och  genom nästa dag tills det blir kväll, dvs om jag kommer på att dricka vatten, fast ska aldrig glömma mer urrr

Kami: aint nobody got time fo' dat shit.

 Hjärta

Kami: Tror att anledningen till att te inte ger samma effekt är för att svart te innehåller hälften så mycket koffein som kaffe

jap det är ju sant, tänkte inte på ett 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drick mycket vatten!


   
SvaraCitera