Aviseringar
Rensa alla

Dricka lite när man är 13 år?


Ämnesstartare

Jo jag känner några som dricker ganska mycket, är det typ normalt nu? Tycker inte jag riktigt.. Min syrra som är 17 hon är ju på fest varje helg och dricker lite varje gång. Har testat lite. Är själv 13 år, snart 14. Men ska snart ha en fest så jag undrar ska man ha lite?

Tack ni som skriver seriösa svar och skriver vad ni tycker. haha


   
Citera
Ämnesetiketter
reben

är väl inte så bra egentligen men många börjar väl dricka då så mm ska du va som alla andra e de väl bäst att dricka =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man är ju jätteliten när man är tretton :((.

Om du själv inte tycker att det är normalt/inte vill dricka ska du inte göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

drick, det är livets saft 


   
SvaraCitera
penja

ser ingen vits med att du ska ha alkohol på festen. du är ung, och jag antar att de andra som kommer på festen är i samma ålder och de har antagligen inte druckit innan. 

om du vill bjuda på nånting kan du alltid köpa vanlig cider och läsk på en mataffär, och sedan servera i lita fina glas 🙂 ha i frysta bär och isbitar eller så. googla på drinkar, det finns massa fina man kan ta inspiration av även till alkoholfria drinkar. karamellfärg är kul att ha i också! lycka till! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bättre och undvika alkohol ist , kan lova det är inte nice att va full . 

Barn ska inte dricka sprit då de skapar ett lättare beroende senare i livet .

Klart man kan smaka på det men inte för att bli full , 

Kan säga att det inte är normalt att dricka mkt om man är under 18 år ^^ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo men jag har liksom inget emot att ta lite cider eller nåt sånt, så ja vi tänkte ju ha cider eller en öl för visa tycker ju om det.Blink



   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså de som vill dricka får väl ta med sin egna alkohol..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asså jag förstår er ska ju inte dricka typ men jag känner ju dem som vill, bara så det inte blir helt stelt och ingen är glad. Vi tror det kommer 99 or. 15 åringar men annars 13-14 år.


   
SvaraCitera

Aaron:
Bättre och undvika alkohol ist , kan lova det är inte nice att va full . 

Kan säga att det inte är normalt att dricka mkt om man är under 18 år ^^ 

Ser ingen poäng i att ljuga. .  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker fortfarande den enklaste och mest självklara lösningen är att alla tar med sig sin egen alkohol.

Ifall det blir stelt och ingen är glad på en fest/ett kalas med 13-15åringar pga ingen är packad så blir jag mycket ledsen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

koalan: Ifall det blir stelt och ingen är glad på en fest/ett kalas med 13-15åringar pga ingen är packad så blir jag mycket ledsen.

whaaatttt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

buuhuu:
Asså jag förstår er ska ju inte dricka typ men jag känner ju dem som vill, bara så det inte blir helt stelt och ingen är glad. Vi tror det kommer 99 or. 15 åringar men annars 13-14 år.

Sup med coca cola och bli höga på socker och Energidryck ist är mer barnvänligt för erar kroppar än sprit ,lol ^^ 


   
SvaraCitera