Aviseringar
Rensa alla

Dricka lite när man är 13 år?


Ämnesstartare

FruLiten:

whaaatttt

det är sorgligt ju.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

koalan:

det är sorgligt ju.

Jag är ganska säker på att det är du som är sorglig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Jag är ganska säker på att det är du som är sorglig. 

varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

koalan:

varför?

koalan: Ifall det blir stelt och ingen är glad på en fest/ett kalas med 13-15åringar pga ingen är packad så blir jag mycket ledsen.


   
SvaraCitera
reben

koalan: det är sorgligt ju.

är väl lika sorgligt isf som att va vuxen väl ???

jag var nt mkt roligare när jag var 13 än nu så hade nog behövt alkohol lika mkt om jag var i 1 social situation då ^_______^


   
SvaraCitera

buuhuu: 99 or.

Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

men vadå? 
så du tycker att det är en självklarhet att man ska dricka på fest/kalas med 13-15åringar?
Hoppas du missförstått min mening annars är detta läskigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

är väl lika sorgligt isf som att va vuxen väl ???

jag var nt mkt roligare när jag var 13 än nu så hade nog behövt alkohol lika mkt om jag var i 1 social situation då ^_______^

nej alltså jag började också dricka när jag var 12-13 så jag moralar inte direkt men jag känner fortfarande att det är sorgligt att man känner behov av rusmedel för att vara glad/rolig/social/trevlig i den åldern.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

koalan:

men vadå? 
så du tycker att det är en självklarhet att man ska dricka på fest/kalas med 13-15åringar?
Hoppas du missförstått min mening annars är detta läskigt.

Trodde du menade att de har tråkigt för att de inte är packade och att du tyckte att man borde dricka för att ha kul typ.Förvirrad Sorry 


   
SvaraCitera
reben

koalan:

nej alltså jag började också dricka när jag var 12-13 så jag moralar inte direkt men jag känner fortfarande att det är sorgligt att man känner behov av rusmedel för att vara glad/rolig/social/trevlig i den åldern.

många har väl ännu sämre sjförtroende i den åldern ^_______^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Trodde du menade att de har tråkigt för att de inte är packade och att du tyckte att man borde dricka för att ha kul typ.Förvirrad Sorry 

Började misstänka det haha! 
Alltså jag borde helt ärligt gå en svenskkurs, har sjukt svårt att formulera förståeliga meningar sedan jag slutade läsa böcker och började hänga on the interwebz ): 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker inte det är någon bra idee att ha alkohol på din fest och om de kommer äldre personer också kommer det säkert att spåra ut och det kommer inte vara speciellt roligt för dig. Man kan ha roligt utan alkohol.... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi har bestämt redan att vi inte ska ha sprit, asså en nån öl/cider. Har energidryck haha. Men vi har det dock inte för att bli fulla med det var några som frågade om "sprit". Men vi har planerat festen ganska bra nu så, ingen sprit så! till alla som läser detta! förstår ni?


   
SvaraCitera

buuhuu:
Vi har bestämt redan att vi inte ska ha sprit, asså en nån öl/cider. Har energidryck haha. Men vi har det dock inte för att bli fulla med det var några som frågade om "sprit". Men vi har planerat festen ganska bra nu så, ingen sprit så! till alla som läser detta! förstår ni?

haha! Det är gust!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

drack första gången jag var 18-19 kanske


   
SvaraCitera