Aviseringar
Rensa alla

Dricka med en kompis


Ämnesstartare

Ska nog göra det, börjar bli jobbigt och ta hand om henne när hon ringer skit full och behöver hjälp hem osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

koalan:

tycker iaf att du ska ta upp det med henne. hon lär ju liksom märka själv att det är något som inte stämmer när hon dricker, tycker en. 

Ska nog göra det, börjar bli jobbigt när hon ringer skit full och behöver hjälp hem osv.


   
SvaraCitera

Har några VÄLDIGT dåliga tips men kan ge ett bra istället, heh... Se till att hon börjar med lättare cider/öl, sedan tar 1-2 starka och avslutar med lättare igen samt inte dricker för fort.


   
SvaraCitera

harfaningenjävlaaning: Så jag undrar om någon har nåt tips på hur hon ska göra för att inte spy så lätt.

Öh, inte dricka onödiga mängder, lr långsammare.. Vad dricker ni för nåt, starksprit? 


   
SvaraCitera

harfaningenjävlaaning: Hon brukar dricka 3st 7% cider

Snabbt eller? Be henne dricka långsammare! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:
Har några VÄLDIGT dåliga tips men kan ge ett bra istället, heh... Se till att hon börjar med lättare cider/öl, sedan tar 1-2 starka och avslutar med lättare igen samt inte dricker för fort.

Hon har aldrig svagare cider typ, annars verkade det som ett bra tips


   
SvaraCitera

harfaningenjävlaaning:

Hon har aldrig svagare cider typ, annars verkade det som ett bra tips

det kanske räcker med 1 eller 2st sjuprocentare för henne? Spelar ingen roll hur mycket ni dricker, ni märker ej av berusningen förrns 20-30min efteråt endå.. Ta det försiktigt! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Snabbt eller? Be henne dricka långsammare! 

Hon dricker långsammare än mig men jag vet inte riktigt om det är snabbt eller inte, det tar väl runt 20min för henne och dricka en 50cl cider. Sen tar det längre tid när hon druckit lite.
hon är inte så bra på att lyssna på när man säger till henne vad hon ska göra, men jag får väl va elak och säga att hon måste göra det om hon ska va hos mig.


   
SvaraCitera

harfaningenjävlaaning: 20min för henne och dricka en 50cl cider.

Låter ganska snabbt ändå.. Cider är ju ganska sött också om man säger så, jag brukar också bli illamående när jag försöker att dricka mig full på cider..

Har hon testat något annat någon gång, vin?  Ett torrare vitt vin kanske skulle falla henne i smaken, personligen älskar jag det! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

det kanske räcker med 1 eller 2st sjuprocentare för henne? Spelar ingen roll hur mycket ni dricker, ni märker ej av berusningen förrns 20-30min efteråt endå.. Ta det försiktigt! 

Har själv aldrig spytt när jag har druckit men hon gör det ofta, vet inte hur man känner sig Innan man spyr så det är svårt för mig och veta när hon inte ska dricka mer typ. 
Slutar väl med att jag tar hand om henne när hon ligger och spyr, haha! (hatar min sympati)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Låter ganska snabbt ändå.. Cider är ju ganska sött också om man säger så, jag brukar också bli illamående när jag försöker att dricka mig full på cider..

Har hon testat något annat någon gång, vin?  Ett torrare vitt vin kanske skulle falla henne i smaken, personligen älskar jag det! 

Det enda hon kan dricka är cider typ hon tycker allt annat "smakar skit"


   
SvaraCitera

Alla tål ju olika mängder alkohol. Vissa är mer toleranta än andra. 
Antagligen så är tre sjuprocentare för mycket för henne. Kanske ska hon dricka mindre alkoholhaltig cider? Eller färre?


   
SvaraCitera

harfaningenjävlaaning: Har själv aldrig spytt när jag har druckit men hon gör det ofta, vet inte hur man känner sig Innan man spyr så det är svårt för mig och veta när hon inte ska dricka mer typ.

Absolut, men du kan inte vara för mkt på, alla dricker så mkt de vill. Krävs det 1 cider för henne och 3 för dig, och ni blir lika berusade, vad är då problemet? 


   
SvaraCitera

harfaningenjävlaaning: Det enda hon kan dricka är cider typ hon tycker allt annat "smakar skit"

Hur gamla är ni?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Absolut, men du kan inte vara för mkt på, alla dricker så mkt de vill. Krävs det 1 cider för henne och 3 för dig, och ni blir lika berusade, vad är då problemet? 

Problemet är att hon inte slutar dricka förän allt är slut, efter hon har spytt ibland så fortsätter hon dricka. Jag skulle aldrig kunna typ få nån att dricka mer än dom själva vill.


   
SvaraCitera