Aviseringar
Rensa alla

dricka t-sprit (t-röd, t-blå)?


Ämnesstartare

flera jag känner har använt t-sprit som berusningsmedel och menar att mindre koncentrationer kan drickas utan problem - frånsett att det smakar rätt beskt.
både kemetyls T-röd och T-blå lär vara ganska ofarliga också eftersom ingen av dessa innehåller metanol (träsprit) vilket är väldigt farligt.
finns det någon här som har provat att dricka t-sprit? vad har ni för erfarenheter av det? hade inte direkt tänkt att testa själv visserligen men jag undrar ändå hur det hela fungerar.

t-sprit lär ju inte vara skitfarligt att förtära så länge den inte innehåller träsprit.

tack på förhand!


   
Citera
Ämnesstartare

Tror de är såhär [no-no]

T-röd- För dej som tänkt klart

T-blå- För dej som sett nog [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bollhav:

För dej som sett nog

det är inte alls så livsfarligt. det går att dricka, det vet jag. undrar om någon har erfarenheter av det?


   
SvaraCitera

alun79:

tack på förhand!

Drick lite träsprit istället. Jag gurglar förhelvete med det varje kväll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sprit som sprit, vad det smakar är väl oväsentligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Sprit som sprit, vad det smakar är väl oväsentligt

Problemet är väl bara att både T-röd och T-blå inte är "vanlig" sprit. Dessutom löper man en viss risk att metanolförgiftas. När det gäller Kemetyls produkter är det väl tämligen lugnt - men Biltemas rödsprit har innehållit metanol.
Hur farligt T-röd är på en skala kan jag inte säga - men T-blå innehåller isopropanol och det är garanterat ingen hit. Jag vet inte helt säkert hur mycket som är dödligt men det är garanterat under trettio centiliter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Koffeinmissbrukande:

Jag vet inte helt säkert hur mycket som är dödligt men det är garanterat under trettio centiliter.

Koffeinmissbrukande:

Dessutom löper man en viss risk att metanolförgiftas.

Det finns väl bara ett sätt o få reda på det [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alun79:

finns det någon här som har provat att dricka t-sprit?

Jag har aldrig gjort det själv och har aldrig tänkt göra det heller.
En polare till mig påstår sig ha druckit utspädd rödsprit. Varför han gjorde det vet jag inte - han tycks inte ha någon större dragning till själva berusningen - men det var Biltemas rödsprit och om han hade haft en kolossal otur hade han gissningsvis varit död nu.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gå till macken och köp lite etanol istället och spä ut med vatten


   
SvaraCitera

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alun79:

t-sprit lär ju inte vara skitfarligt att förtära så länge den inte innehåller träsprit.

när det bryts ner i kroppen så pajjar det ögonen,kommer inte ihåg,men stavarna eller nåt byggs inte upp igen.
om man känner att d är smart att dricka d ska man dricka vanlig sprit oxå för det neutraliserar.


   
SvaraCitera

Har druckit T-röd.
Har även druckit handdesinfektionsmedel (70%), det va stört.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kan bli synskadad och i värsta fall dö.


   
SvaraCitera