Aviseringar
Rensa alla

Dricka utan att bli full?


Ämnesstartare

Är 17 år å har aldrig druckit alkohol i hela mitt liv, aldrig ens festat. Visst, man har väl smakat å vet hur äckligt å beskt allt smakar. Men har aldrig druckit eller tagit en klunk, bara lite på tungan. Men något som lockar mig är breezer å liknande, det ser så jäkla gott ut å tror det är det. Men om jag någon gång ska dricka för första gången lär det vara breezer, men hur många kan man dricka utan att bli full? Har fobi för att bli full å spyfobi samt blir förbannad på fulla människor. Är rätt emot alkohol, men hade inte haft något emot att dricka nån hemma med pojkvännen. Så hur många kan jag dricka utan att bli full? Är 153cm å väger 39kg, lär ju bli full av minsta lilla när jag är så liten. Vet ju inte hur mycket min lilla kropp tål, sedan nu lär ni tänka varför ska jag dricka utan att bli full. Lovat att följa med pojkvännen på fest någon gång å vill dricka något som är gott å inte gör mig full. Även smirnoff ice ser jäkligt goda ut, så hur många kan jag troligtvis dricka första gången? Svara gärna vad som krävs för att bli lullig och full, tänk på min lilla kroppsbyggnad. 


   
Citera

Det är rätt svårt att säga med tanke på att personer klarar olika mycket. Men håll dig till 1 för ditt eget bästaMycket glad


   
SvaraCitera

Bara en fundering... är du 17 år, 153 cm lång och bara väger 39 kg???

Eftersom du säger...

xoxobarbie: Är rätt emot alkohol

...varför över huvud taget dricka när du samtidigt tycker...

xoxobarbie: har väl smakat å vet hur äckligt å beskt allt smakar

???


   
SvaraCitera

xoxobarbie:
Är 17 år å har aldrig druckit alkohol i hela mitt liv, aldrig ens festat. Visst, man har väl smakat å vet hur äckligt å beskt allt smakar. Men har aldrig druckit eller tagit en klunk, bara lite på tungan. Men något som lockar mig är breezer å liknande, det ser så jäkla gott ut å tror det är det. Men om jag någon gång ska dricka för första gången lär det vara breezer, men hur många kan man dricka utan att bli full? Har fobi för att bli full å spyfobi samt blir förbannad på fulla människor. Är rätt emot alkohol, men hade inte haft något emot att dricka nån hemma med pojkvännen. Så hur många kan jag dricka utan att bli full? Är 153cm å väger 39kg, lär ju bli full av minsta lilla när jag är så liten. Vet ju inte hur mycket min lilla kropp tål, sedan nu lär ni tänka varför ska jag dricka utan att bli full. Lovat att följa med pojkvännen på fest någon gång å vill dricka något som är gott å inte gör mig full. Även smirnoff ice ser jäkligt goda ut, så hur många kan jag troligtvis dricka första gången? Svara gärna vad som krävs för att bli lullig och full, tänk på min lilla kroppsbyggnad. 

Tycker du ställer en sund fråga istället som många andra falla för grupptrycket och sen dricka för mycket.
Skulle rekomendera dej o andra att googla rätt på en drink som du tror är i din smak. På fest tillsätter du bara tex 4cl sprit i dina 2 första drinkar och följande drinkar dricker du utan sprit för att invänta 1,5 tim resultatet av de 2 första spritdrinkarna. Ingen kommer veta att vissa av dina drinkar är alkoholfria och därmed inget snack. 


   
SvaraCitera

Omöjligt att säga 


   
SvaraCitera

du kan dricka 2 breezers då kommer din promille ligga på 0.83 vilket inte är full men onykter och du kommer bli mer social 🙂 hoppas det är svar på frågan


   
SvaraCitera

Du kan äta saker med mycket fett innan, så blir du mindre påverkad. Men annars med din kropp, så kanske är det vid 5 glas vin. Sen så är jag inte riktig säker längre, då det varieras. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:
Bara en fundering... är du 17 år, 153 cm lång och bara väger 39 kg???

Eftersom du säger...

...varför över huvud taget dricka när du samtidigt tycker...

???

Ja, jag är väldigt liten för att vara 17 år.
Känner inte att det är ett måste att dricka, har hållt mig borta från det i alla år trots att alla andra dricker. Vill ju veta ifall om jag någon gång får för mig att dricka, är inte den som vill bli full. Svaret på din fråga angående varför jag ska dricka överhuvudtaget står längst ner på mitt inlägg. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absolut16:
du kan dricka 2 breezers då kommer din promille ligga på 0.83 vilket inte är full men onykter och du kommer bli mer social 🙂 hoppas det är svar på frågan

Tack för svar, låter rimligt faktiskt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PWr:
Det är rätt svårt att säga med tanke på att personer klarar olika mycket. Men håll dig till 1 för ditt eget bästaMycket glad

Haha ja, det är nog det jag får göra!


   
SvaraCitera

xoxobarbie:

Haha ja, det är nog det jag får göra!

du kan dricka 2-3 breezers på 4% då ligger du mellan 0.8-1.2 promille och du behöver ligga uppemot 2-2.5 promille för att spy eller må illa 🙂


   
SvaraCitera

När jag dricker alkohol så är det oftast om inte endast Cider i mitt fall. Dricker en halvlitare (50 cl burk 4.8%) och det dricker jag mest för att det är i princip läsk med alkohol, dvs socker som smakar mer eller mycket istället för bara alkohol. En sån lugnar ner mig lite grann men full? Nja. Alla har väl olika definitioner vad full är.

Jag väger dock dubbelt så mycket som du gör och är 20 cm längre så svårt att jämföra. Du får helt enkelt testa försiktigt och se för dig själv när du börjar bli fnittrig och allt sånt bajs om du inte vill bli riktigt full, haha. Dock får du förvänta dig att du blir påverkad av det, alltså den fnittrigheten som jag syftade på, det behöver inte betyda att du är full. Av den lilla erfarenheten jag har av alkohol åtminstone...

Happy drinking!


   
SvaraCitera

Vissa alkoholdrycker smakar som läsk, typ cider är väldigt lättdrucket. Finns vissa ölsorter som inte smakar så mycket öl alltså godare och enklare att dricka. Sprit är värst, det behöver man inte dricka någonn större mängd av innan man blir full, så som tjej, om man inte vill bli full ska vara försiktigare än män rent generellt då män klarar mer alkohol rent biologiskt.

Som absolut16 säger, så dricker man egentligen inte så mycket och man är redan uppe på 0.8-1.2 promille och dubbelt så mycket så mår man illa.


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:
Vissa alkoholdrycker smakar som läsk, typ cider är väldigt lättdrucket. Finns vissa ölsorter som inte smakar så mycket öl alltså godare och enklare att dricka. Sprit är värst, det behöver man inte dricka någonn större mängd av innan man blir full, så som tjej, om man inte vill bli full ska vara försiktigare än män rent generellt då män klarar mer alkohol rent biologiskt.

Som absolut16 säger, så dricker man egentligen inte så mycket och man är redan uppe på 0.8-1.2 promille och dubbelt så mycket så mår man illa.

själv måste jag dricka mellan 5-6 cider för att få 1 promille så jag brukar köra på ren sprit istället. allt beror på vikt längd kön


   
SvaraCitera

absolut16:

själv måste jag dricka mellan 5-6 cider för att få 1 promille så jag brukar köra på ren sprit istället. allt beror på vikt längd kön

Så är det, själv är jag lång och väger rätt mycket, som mest har jag vägt 92 kilo, nu väger jag 87 kilo, så som du säger, man måste dricka en del innan det händer något, eller så tar man till spriten så går det fort. Glad


   
SvaraCitera