Aviseringar
Rensa alla

Dricker du smuggelsprit?


Åtta

André Vifot Haas:

Är över 20 (men drack smuggel FÖRR) (Du röstade på detta alternativ)

Gjorde det vid ett tillfälle i min ungdom. Nu känns det knappast värt det, för att spara en femtiolapp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Är över 20 (men ALDRIG druckit smuggel) (Du röstade på detta alternativ)

Vad jag vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Gjorde det vid ett tillfälle i min ungdom. Nu känns det knappast värt det, för att spara en femtiolapp.

Dyrt smuggel ni verkar ha där du bor [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Dyrt smuggel ni verkar ha där du bor

beror ju på vem de e som köper, minns när vi va 13 o köpte smuggelsprit för typ 350 kr.. lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sil3m:

beror ju på vem de e som köper, minns när vi va 13 o köpte smuggelsprit för typ 350 kr.. lol

Fast det var ju för att ni var 13. När man är äldre måste ju langarna konkurrera med systemet och därför går de ner i pris. Sen brukar det inte skilja sig särskilt mycket i pris mellan langarna på en ort eftersom de måste konkurrera med varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Är nykterist (Du röstade på detta alternativ)

[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Är över 20 (men ALDRIG druckit smuggel) (Du röstade på detta alternativ)

Inte vad jag vet åtminstone, inte köpt själv åtminstone.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

För det mesta (Du röstade på detta alternativ)

Typ varje fylla mellan 14-15, nu växlar det, ibland köper någon från systemet ibland ringer man någon beppe.

Oftast öl numera även om det händer att det blir vodka när det ej går att få tag på. [party]


   
SvaraCitera
time
 time

André Vifot Haas:

Är över 20 (men ALDRIG druckit smuggel) (Du röstade på detta alternativ)

Alltså kanske jag blivit bjuden på en drink utan att känna till ursprunget av alkoholen men jag har inte druckit smuggel vad jag vet.


   
SvaraCitera
höna

André Vifot Haas:

Det har väl hänt (Du röstade på detta alternativ)

när ja va yngre


   
SvaraCitera

dazed:

HÖR DU INTE SJÄLV HUR AWESOME DETTA SCENARIO LÅTER? [cool]

Visserligen. Dock har jag druckit lite smugglad Viiro Valge. Men det var i skärgården, då räknas det som kulturarv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Visserligen. Dock har jag druckit lite smugglad Viiro Valge. Men det var i skärgården, då räknas det som kulturarv.

ALL SPRIT MAN DRICKER ÄR JU TILLVERKAD INNAN MAN DRICKER DEN ALLTSÅ ÄR DEN HISTORIA ALLTSÅ KULTURARV, HAR DU TÄNKT PÅ DET? DJUP SKIT


   
SvaraCitera

dazed:

HAR DU TÄNKT PÅ DET?

Jag tänkte mest på förbudstiden i Finland[blush]

Image

[love]

Men cool tanke annars. Vi borde ta tesen vidare över ett glas eller fem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Jag tänkte mest på förbudstiden i FinlandMen cool tanke annars. Vi borde ta tesen vidare över ett glas eller fem.

ÄR DEN DÄR SMUGGELGUBBEN VAFAN HAN NU HETTE SOM HADE EN SMART FLOTTE MED SPRIT SOM HÖLL SIG OVAN YTAN NÄR MAN KÖRDE SNABBT MED MOTORBÅTEN MEN SOM SJÖNK NÄR MAN SAKTADE NER FÖR ATT SNACKA MED TULLPOLISEN? KULTIGT [love]


   
SvaraCitera

dazed:

ÄR DEN DÄR SMUGGELGUBBEN VAFAN HAN NU HETTE SOM HADE EN SMART FLOTTE MED SPRIT SOM HÖLL SIG OVAN YTAN NÄR MAN KÖRDE SNABBT MED MOTORBÅTEN MEN SOM SJÖNK NÄR MAN SAKTADE NER FÖR ATT SNACKA MED TULLPOLISEN? KULTIGT [love]

Det är möjligt. Mannen på bilden är i alla fall smuggelkungen Algot Niska.


   
SvaraCitera