Aviseringar
Rensa alla

Dricker jag för mycket engergidricka? Farligt?


Ämnesstartare

Som rubriken lyder..

Jag har nu under en ganska väldig lång tid druckit en massa energidryck. Ungefär 2-3 st varje dag i flera månader. Och jag undrar om det är farligt att dricka så mycket?

Jag tycker lixom det är gott osv och är väl ganska beroende av det, så jag missbrukar ju nästan det...

Lixom vissa dricker ju kanske 6 koppar kaffe per dag och det är väl ungefär samma sak?

Asså jag är ba rädd att det kommer bli för farligt och att hjärtat eller kroppen inte orkar och så typ kommer jag dö [cry] För lixom vissa gånger när jag dricker det så kan jag få hjärtklappningar och det är så obehagligt.

Borde jag sluta med det? Heeelpp meeeeee [sad]Seriösa svar oxå tack!


   
Citera

Dricker du energidricka för att kompensera förlorad sömn eller för att det är gott?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

ganska onyttigt


   
SvaraCitera
time
 time

wiieee11:

vissa dricker ju kanske 6 koppar kaffe per dag

Kaffe innehåller dock inte taurin.


   
SvaraCitera

det öär inte hälsosamt
drick något annat
energifryck är miningsläöst, ionte sen got


   
SvaraCitera

Jag och min kompis tömmer 1 flak engergidricka nästan varje helg[chocked] KAN MAN DÖ VA VA VA VA VA VA?

Nä men vafan typ YOLO?
EH VAFAN TYP TAG THE CONSEQUENCES AT A LATER DATUM?


   
SvaraCitera

Drack 4st Red Bull om dagen för sisådär 5 årsen ungefär.. Det blev dyrt, jag började tillslut att "snatta" dem istället..

Har känt symptom när jag var yngre än så, drack 3st Red bull på under 2 timmar en gång när jag var 13-14, minns att jag fick åka hem från skolan för att det kändes som om jag hade feber.. Därefter har jag kallsvettats en massa efter Red Bull, tills för ca: 5 årsen, då reagerade inte kroppen alls, längre kändes det som.

Nuförtiden dricker jag 2st Euro shopper istället om dagen. Dessa innehåller inte Taurin. Och är mycket billigare än Red Bull men påminner en del i smaken. [smile]

3st för 12kr eller vad det nu är på Maxi [smile]

Image


   
SvaraCitera
Czar
 Czar

Det är bevisat att överdriven drickande är dåligt. Sen är det ens otroligt att du bryr dig nu.


   
SvaraCitera

Finns väll annat att dricka? [cheers]


   
SvaraCitera
Papper

Jag hade min period då jag drack 2-3 om dagen och det blev mer och mer med tiden. Och det slutade med att man blev helt bäng i huvudet när man kom hem.

Sen så körde jag budbil i 4 veckor förra sommaren och då drack jag koffein så in i helvete. Ungefär 7 koppar jävligt starkt kaffe, bryggd på mörkrost och 2-3 energidrycker om dagen.
Jag har aldrig varit så trött och sliten i mitt liv. Och det syntes på mig också. 😛

Så jag skulle tipsa om att bara dricka koffein ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men åhh bajs oxå... Ska nog börja dricka cola på hel tid ist [bigsmile]


   
SvaraCitera

Fjoll.


   
SvaraCitera

Påminner mig om de som bara dricker energidricka ute bland F12or för att bevisa sin coolhet. [cool]

Är du törstig dricker du vatten. Det finns ingen som tycket att vatten är äckligt, det är bara något ni har inbillat er.


   
SvaraCitera

synd att det inte är 18 år på energidricka i alla affärer, de borde det vara!
dagens 15 åringar..


   
SvaraCitera