Aviseringar
Rensa alla

Dricklekar


Ämnesstartare

youknowit:

Måste prova

Man kan ju ioförsig göra egna regler.


   
SvaraCitera

Man kan köra bussen också. Är fett roligt o man blir astankad![bigcheers]
Man lägger typ korten i en pyramid, och sen ska man klara sig hela vägen ner till sista raden och sen får nån köra bussen o blabla.


   
SvaraCitera

Unleash:

ja säger bara ÖLSPELET.

brukar köra samma fast där Kung är synonymer.
Alltså, den som får kortet börjar säga ett ord sen fortsätter den brevid med en synonym och så fortsätter det tills någon tvekar, säger något som inte räknas eller stakar sig. Den som förlorar får straffklunkar.


   
SvaraCitera

haha det var ju mycket svårare... ja hade förlorat direkt. 😀


   
SvaraCitera

sannnnnnnna:

om personen börjar skratta blir måste han/hon dricka 3 klunkar och bli den nya katten!

Men vad händer om man tycker det är shitass boring och ingen garvar? Vad gör man då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som ovan, ölspelet. Har dock "vodka spelet" . Wiho


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tornapart:

Men vad händer om man tycker det är shitass boring och ingen garvar? Vad gör man då?

haha det vet jag inte. vi råkade inte ut för det iaf ^^


   
SvaraCitera

sannnnnnnna:

haha det vet jag inte. vi råkade inte ut för det iaf ^^

Då hade ni kanske tur!:) Man måste nog vara i rätt mood för att kötta den leken. Annars tror jag de kan bli epic fail!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bitterfittan:

Man kan köra bussen också. Är fett roligt o man blir astankad![bigcheers]
Man lägger typ korten i en pyramid, och sen ska man klara sig hela vägen ner till sista raden och sen får nån köra bussen o blabla.

haha jag förstår inte någonting!


   
SvaraCitera

sannnnnnnna:

haha jag förstår inte någonting!

nä för jag kommer inte ihåg riktigt hur man kör det, eftersom jag blev så full! [y] Men jag kan återkomma när jag har fixat informationen hehe


   
SvaraCitera

sannnnnnnna:

Sååå vad brukar ni köra för dricklekar/spel??

Har någon att dela med mig av.

Ring of fire.

Det ska stå ett tomt glas i mitten och alla som är deltagare i spelet häller i lite av sin dricka i glaset (dvs det blir en fyjädra hexblandning)

Sen ligger kortleken runt det glaset (lite som finns i sjön), och man börjar dra kort.

1-9 röd, ge bort kort dvs man ska ge bort så många klunkar som det står på kortet.

1-9 svart, dricka själv så många klunkar kortet anger.

10 oavsätt färg, Alla börjar dricka samtidigt när spelaren som drog kortet slutar dricka så får den till vänster sluta och när spelaren till vänster slutar får nästa spelare till vänster sluta så går det runt så tills det är 1 kvar.

11(Knäckt), Kategori, spelaren som drar kortet bestämmer vad det ska handla om tex bil märken så går det runt i varvet tills någon säger något som redan varit eller tvekar.

12(dam),Jag har aldrig, man säger något som man har gjort och dem som gjort det dricker.

13(kung) Regel kort, tex man måste dricka med vänster hand.

14(ess) Toa/rök kort.

I alla fall så efter man dragit varje kort så ska man lägga det på glaset i mitten med två kanter utanför varje kort som läggs,(Det kommer formas som en svamp när tillräckligt många kort ligger på).

Och straffklunkar bestämmer ni själv, vi brukar köra med 5.


   
SvaraCitera

Pyramiden(bäst), dag på solvalla/travet/gallop(rolig som fan), sen variant på alla de som folk beskrivit i tråden med vattenfall/regler. Sånna där lekar som TS skrev är omöjliga, alltid för högljutt, kanske på efterfest men vem vill spela ölspel då [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera