Aviseringar
Rensa alla

Drinkar/Bartips/Barglas


Ämnesstartare

davvelito:

Införskaffa Spiced Gold.

davvelito:

Du har missat Xante

Jag har så jävla dålig disciplin, tjejen ville förbi bolaget och köpa några bacardi breezer, jag köpte Xante och Spice gold, haha [bigsmile]

Har du några drinktips nu då?


   
SvaraCitera

llooll:

jag köpte Xante och Spice gold, haha [bigsmile]

[bigsmile][bigsmile]

llooll:

Har du några drinktips nu då?

Captain Morgan-cola:
Massa is, Morgan, cola och lime
(När du dricker rom är lime mycket viktig)
Det och med ginger ale är det enda jag dricker med Morgan, ibland rent. Gott det med[smile]

Xante, kan blandas med, päronsoda, absolut vodka, absolut vanilj, absolut päron, päron cider.

Du kan ha flera ingredienser av dem ovan, mer hur stark du vill ha och vilken karaktär.[party]


   
SvaraCitera

Punkdunk:

du behöver:

- en dunk
- vodka
- billig utblandning typ apelsinjuice eller lidl-läsk

instruktioner:

1. blanda vodkan och utblandningen i dunken, ha mer vodka än utblandning.

2. rita ett anarkisktmärke eller skriv något i stil med "Helikoptern Kräks" på dunken.

3. färdigt!

en väluppskattad klassiker på såväl hemmafester som festivaler.


   
SvaraCitera

llooll:

Det där kanske är original Ragnar, men den du sa verkar åxå god!

Nä, jag kan ha haft fel namn också, minns bara att det var den drinken min barchef brukade beställa.

llooll:

Jag kör bara hela isbitar tillsammans med shakern så att drinken blir kall, sen serverar jag med hela isbitar. Måste skaffa moddler

Nä jag tänkte bara på att man kanske ska anpassa drinken med mer alkohol om man inte använder is, eftersom isen fyller upp glaset och därmed minskar de alkoholfria drinkingredienserna.

Tips: Häll i alkoholen innan isen, eftersom is smälter av alkohol och du inte vill späda ut den med vatten när man har smaskiga drinkingredienser.
(på tal om det, införskaffa Sourz-mix. Obeskrivligt gott både med och utan alkohol)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbitch:

Tips:

Thank you very much [y]

Vad har du för favoritdrink då? Det låter som att du har jobbat i bar?

Webbitch:

Sourz-mix

Köpes var som..?


   
SvaraCitera

llooll:

Thank you very much

Vad har du för favoritdrink då? Det låter som att du har jobbat i bar?

Haha, jag stod i baren på kårhuset. Vi hittade för det mesta på egna drinkar att ha som dagens drink. Tror vi hade en som liknande den fina drinken Päronsplit som innehåll 2 cl päronvodka och 2cl Sourz Apple, toppat med fruktsoda en gång, den var helt ok. Annars är jag inte ett jättefan av drinkar, är öltjej.

llooll:

Köpes var som..?

Det är påsar med pulver som man blandar ut med vatten. Har ingen aning om vad kåren fick tag på den, och när jag tänker efter är jag inte säker på att att den heter så.


   
SvaraCitera