Aviseringar
Rensa alla

Drivrutin?


Ämnesstartare

Jag formaterade min dator i helgen.

Mitt problem; Jag vet inte vad jag har för nätverkskort. Och datorn kan inte hitta det. Så jag behöver ladda ner drivrutiner. Men jag vet inte vilka jag ska leta efter...

Det finns program som automatisk fixar drivrutiner, men dom kräver att man ska vara uppkopplad mot internet för att dom ska fungera... vilket inte hjälper mig 😛

Någon som kan länka till nån sida där jag kan tanka drivrutiner som skulle kunna funka?

Jag har windows xp home edition, ca 2år gammal dator!


   
Citera

llooll:

Någon som kan länka till nån sida där jag kan tanka drivrutiner som skulle kunna funka?

Man måste ju veta vad du har för nätverkskort först.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Man måste ju veta vad du har för nätverkskort först.

Hur ska jag ta reda på det då? -.-


   
SvaraCitera

llooll:

Hur ska jag ta reda på det då? -.-

kvitto sen du köpte det? är det integrerat i moderkortet ladda hem drivrutiner till moderkortet då.


   
SvaraCitera

llooll:

Hur ska jag ta reda på det då? -.-

Bra fråga, lita svårt om du inte vet vad du har för prylar.
Om det är integrerat i moderkortet vilket är vanligt idag så kan du söka upp drivrutinerna på moderkortstillverkarens hemsida.
Moderkortets modell står ofta på själv kortet.
Om det är en fabriksmonterat dator så kan du söka efter dator-modellens drivrutiner.


   
SvaraCitera

llooll:

Hur ska jag ta reda på det då? -.-

Finns program som kollar vad du har för hårdvara i din burk. Exempelvis Lavalys (som är riktigt bra, har själv använt det).

Länk: http://www.lavalys.com/products.php?ps=UE〈=en&page=10

Finns en testversion (Ultimate är det du skall ha) att ladda ner där, tror det skall duga för det du behöver. Annars kan du köpa eller "fixa" fullversion 🙂


   
SvaraCitera