Aviseringar
Rensa alla

drömde om djävulen


stoner du ställer livsfrågor här


   
SvaraCitera

dahlbear:
ja domedagen är ju snart här. 2023 kommer jesus och ger oss evigt liv eller om det var att han dödar oss alla, kommer inte ihåg vilket. det berätta en 30 årig överkristen örebroare till mig iaf så får väl lita på han då Tumme upp

i hope he is dope


   
SvaraCitera

dahlbear: ja hur annars skulle vår galax finnas? vad jag kommer ihåg från skolan så var det nå partiklar som krascha in i varandra och skapade någon slags explosion som bildade sten och det. tror knappast en trollkar sittandes bland molnen hitta på grejen med liv. sådeså

Bevisligen lägger du in "religion" i begreppet "Gud" annars skulle du inte symbolisera Gud med en "trollkarl". Gud kan i princip vara vad som helst. Allt ifrån statisk elektricitet till vanlig elström som har genererat The Big Bang.

Betänk att det finns fler solsystem i vår egen galax Vintergatan än vad det finns vattendroppar i världshaven och det finns fler galaxer i universum än vad det finns vattendroppar i världshaven och nu påstår dessutom "forskarna" att det dessutom finns oändligt många parallelluniversum.

Har allt detta bara uppkommit av en "slump"? Den totala oändligheten? Hmmm...  Skeptisk

Det är bara religionen som falskeligen har lyckats med grund av lögner fått människan att tro att "tro och böner" ger människan en närkontakt med Gud. Tumme ned


   
SvaraCitera
evene

Har hört att drömmar om djävulen kan betyda oro, skuld eller att du ser ned på dig själv på något sätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

evene:
Har hört att drömmar om djävulen kan betyda oro, skuld eller att du ser ned på dig själv på något sätt

tack!


   
SvaraCitera

stoner:

Bevisligen lägger du in "religion" i begreppet "Gud" annars skulle du inte symbolisera Gud med en "trollkarl". Gud kan i princip vara vad som helst. Allt ifrån statisk elektricitet till vanlig elström som har genererat The Big Bang.

Betänk att det finns fler solsystem i vår egen galax Vintergatan än vad det finns vattendroppar i världshaven och det finns fler galaxer i universum än vad det finns vattendroppar i världshaven och nu påstår dessutom "forskarna" att det dessutom finns oändligt många parallelluniversum.

Har allt detta bara uppkommit av en "slump"? Den totala oändligheten? Hmmm...  Skeptisk

Det är bara religionen som falskeligen har lyckats med grund av lögner fått människan att tro att "tro och böner" ger människan en närkontakt med Gud. Tumme ned

stereotypiskt vis är gud en trollkar, enligt mig. diggar mer hinduiska gudar

japp en ren slump


   
SvaraCitera

dahlbear: stereotypiskt vis är gud en trollkar, enligt mig. diggar mer hinduiska gudar

Carlos Castanedas "gudar" beskrivs mer eller mindre av Don Juan som just trollkarlar så det kanske inte är så märkligt. Mycket glad


   
SvaraCitera

Du får börja sova med bibeln bredvid dig och självklart ett kors runt halsen.


   
SvaraCitera

Najs


   
SvaraCitera

dahlbear:
ja domedagen är ju snart här. 2023 kommer jesus och ger oss evigt liv eller om det var att han dödar oss alla, kommer inte ihåg vilket. det berätta en 30 årig överkristen örebroare till mig iaf så får väl lita på han då Tumme upp

Va? 


   
SvaraCitera

stoner:

Guds existens för eller emot ligger väl ungefär på 50/50. Dvs i klarhet vi kan varken bevisa Guds existens eller Guds icke existens.

Religion däremot har inget med Gud att göra utan något som vissa penningkåta individer har utnyttjat i Guds namn för att kunna styra och manipulera människan. Hade vi inte haft religion och dess religionsutövare och den makt som dessa religionsutövare försöker och lyckas manipulera andra troende med så hade jorden sett helt annorlunda ut.

Jag är däremot INTE sarkastisk... snarare realistisk. Cool

Jag kan gärna ta en diskussion med dig 

stoner:

Bevisligen lägger du in "religion" i begreppet "Gud" annars skulle du inte symbolisera Gud med en "trollkarl". Gud kan i princip vara vad som helst. Allt ifrån statisk elektricitet till vanlig elström som har genererat The Big Bang.

Betänk att det finns fler solsystem i vår egen galax Vintergatan än vad det finns vattendroppar i världshaven och det finns fler galaxer i universum än vad det finns vattendroppar i världshaven och nu påstår dessutom "forskarna" att det dessutom finns oändligt många parallelluniversum.

Har allt detta bara uppkommit av en "slump"? Den totala oändligheten? Hmmm...  Skeptisk

Det är bara religionen som falskeligen har lyckats med grund av lögner fått människan att tro att "tro och böner" ger människan en närkontakt med Gud. Tumme ned

Tar gärna en diskussion med dig om detta i PM om du vill 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SDniklas:
Du får börja sova med bibeln bredvid dig och självklart ett kors runt halsen.

e muslim men visst


   
SvaraCitera

anonymtliv1:

e muslim men visst

Okeej. Då får det väll bli en koran istället dåSkål


   
SvaraCitera

SDniklas: Du får börja sova med bibeln bredvid dig och självklart ett kors runt halsen.

anonymtliv1: e muslim men visst

SDniklas: Okeej. Då får det väll bli en koran istället Skål

Betänk att samtliga dess böcker... bibel eller koran... är skrivna av

stoner: Det är bara religionen som falskeligen har lyckats med grund av lögner fått människan att tro att "tro och böner" ger människan en närkontakt med Gud. Tumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SDniklas:

Okeej. Då får det väll bli en koran istället dåSkål

Glad


   
SvaraCitera