Aviseringar
Rensa alla

Drömfångare


Ämnesstartare

Är tanken med en drömfångare att den ska fånga upp dåliga saker som uppenbarar sig i våra drömmar under tiden vi sover? Isåfall, om det nu funkar, skulle jag behöva en sådan då jag har mardrömmar varje natt och dettta har pågått i drygt två veckor.

Varför har man mardrömmar? Och nu menar jag inte att jag alltid drömmer att en mördare är efter mig el. liknande utan det är mer personliga farhågor och sådant som uppenbarar sig.

Obsobs bespara Er tiden Ni tänkt använda för att skriva "du är för liten för att titta på skräckfilmer" och svara seriöst istället. Jag kan knappt somna längre pga rädd för mina hemskiga drömmar.


   
Citera
Ämnesstartare

ditt undermedvetna försöker säga dig någonting


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om den hjälper är det för att du associerar den med lugnande tankar - inte för att den är något mirakelmedel i sig. Men du kan ju testa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det finns en massa bra fakta om man googlar, och så behöver man inte vänta länge på svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
ditt undermedvetna försöker säga dig någonting

amsi:
det finns en massa bra fakta om man googlar, och så behöver man inte vänta länge på svar.

Spännande, antar jag... Men jag vet inte vad jag ska googla på för att få fram vad allt det här med mina mardrömmar betyder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mardrömmar är baserade på våra farhågor och fobier. Jag är inte rädd för något, därför har jag aldrig mardrömmar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mardrömmar ska fastna däri och på så sätt ska vi slippa drömma dem. Men man måste tillverka sin drömfångare alldeles själv för att den ska fungera.

Källa: träslöjdslärarBengt jag hade i lågstadiet.

fast kanske var det så att han bsade mig för att han inte orkade hjälpa till


   
SvaraCitera