Aviseringar
Rensa alla

Drömkillen så nära att det bränns


Ämnesstartare

Hej allihopa!

Jag är väldigt kär i en kille i min kör. Han är snygg, trevlig, rolig och är precis som jag ganska ordentlig av sig. Med andra ord är han min drömkille. Vi känner varandra inte utanför kören. Men jag och han har ändå fått chans att tala med varandra flera gånger på tu man hand då vi båda väljer att gå upp från centrum till där kören är (en kvarts promenad) istället för att ta bussen som de flesta andra gör. Vårat samtal har alltid flutit på och jag tittar på honom och ler för att försöka visa mitt intresse lite diskret. Han har flera gånger då sjungit för mig. Vilket man kanske inte gör för vem som helst. Väl på repetitionerna drar han en hel del skämt (kvantitet framför kvalitet) och kollar på mig för att se om jag tyckte det var kul typ. XD Dock har jag fått intrycket att han är ganska blyg av sig. Jag vet inte om jag vågar bjuda ut honom. Är rädd att han blir ställd mot väggen/ han säger nej och att det blir stelt som tusan. Nu har jag tagit reda på var han bor. Han bor i samma by/stad som mig fast andra sidan. Jag funderar på att ändra min springrunda runt hans hus i hopp om att råka på honom. Vad tänker ni när ni läser detta?


   
Citera
Ämnesstartare

Om han nu är så himla perfekt som han låter så tycker jag att du ska nog vänta med att bjuda ut honom. Du kanske ska snacka med honom mera, vara mer intresserad. Men jag tycker självklart att du ska bjuda ut honom, så kör hårt! 😀


   
SvaraCitera
Em_00

Jag tycker du ska bjuda ut honom! Ta chansen innan det kanske är försent. Försök att ta alla tillfällen där han finns i närheten då ni kan snacka mera och få en tajtare relation.


   
SvaraCitera

Ta å snacke me'n, sen ä det bäre å bju utn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla bra svar, de peppar!


   
SvaraCitera
Ajs
 Ajs

Fråga om du kan adda snap nästa gång ni ses om du inte har honom och lär känna honom bättre. Försök hitta gemensamma saker. Sen så kan du ju försöka få honom att bjuda ut dig istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 Ja, kanske det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu låter du lite väl besatt av honom? Om man gillar en ska man inte ändra saker bara för att finna hans intresse, om man är lite överallt och ändrar på saker bara för att fatta hans intresse kan kille känna sig lite obekväm (det är bara vad jag känner och jag är mer manlig än kvinnlig. Är rent sagt kille, även fast jag är biologiskt tjej. Är inte transsexuell). Om du gillar han kan du bara fråga han om han vill sjunga lite med dig, diskret berömma utan att visa att du är kär. Fråga om du vill gå på en prommenad. Att bjuda ut är lite väl tidigt (om du menar på en middag eller sånt). Boys need time.

Nu har jag inte tillräcklig med information för att avgöra om det är rätt eller om du ska satsa på en högre nivå. Men för säkerhetens skull, kör på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja ,låter som en god idé!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, låter som en god idé!


   
SvaraCitera