Aviseringar
Rensa alla

Drömma om en gammal partner?


Ämnesstartare

Jag och mitt ex gjorde slut för flera månader sedan och jag har kommit över henne. Men de gånger då jag känner mig aningen ensam eller forever alone så brukar jag drömma om henne. Eller ja, jag drömmer om att vi fortfarande är tillsammans och allting är normalt.

Förr drömde jag om vår relation varje natt. Det utspelade sig kronologiskt fram tills vi gjorde slut, sedan fortsatte jag drömma konstant om vårat breakup. Jag insåg att min kropp inte hade riktigt bearbetat händelsen och behövde gå igenom det en till gång för att förklara för mig att jag är stark nog att klara mig igenom det (jag har separationsångest). Nu vet jag att dessa drömmar inte är relaterade till saknad av henne eller att jag behöver bearbeta något. Känns som att jag drömmer om min senaste partner pga ensamheten, och att det skulle kunna vara vilken tjej som helst men hon är den senaste jag älskat eller känt känslor för.

Någon annan som upplevt liknande, eller upplever liknande just nu? Jag tyckte för att det var sjukt jobbigt då man vaknade upp besviken, men nu vaknar jag bara upp helt normalt och vet att min hjärna bara spelar mig något sorts spratt.

Några tankar ni har om detta? Varför det sker? Hur man ska tolka det osv? Vore intressant att få höra andra personers tankar om liknande drömmar om en gammal partner.


   
Citera

Du är i förnekelse. Drömmar avslöjar oftast våra begär och önskningar, sådant vi ej vill erkänna oss behöva i vaket tillstånd.


   
SvaraCitera

RING FREUD!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Du är i förnekelse. Drömmar avslöjar oftast våra begär och önskningar, sådant vi ej vill erkänna oss behöva i vaket tillstånd.

Jag förväntade mig ett sådant svar, och jag håller med att det stämmer till en viss del. Men jag är en person som har stor koll på mig själv, och faktum jag erkänner att jag saknar henne. Fast efter mycket tänkande och prat med min terapeut (genomgår terapi, vilket jag gjort i 6 år) kommit fram till att jag saknar inte henne som person, utan jag saknar närheten av en person. Dvs att om jag skulle träffa på någon annan och vi skulle göra slut så skulle jag antagligen drömma om den personen.

Jag har allmänt svårt mer relationer och jag har svårt att lita på folk. Så jag har inte haft en bra relation sen henne, därför tror jag att hon är den personen jag ser i drömmarna. Ifall jag träffade på en underbar person skulle jag direkt börja känna mig ensam, då jag saknar närhet.

Jag är en ensamvarg och har alltid varit det.
Men jag kan beskriva min situation såhär - "Found safety in this loneliness, but I cannot stand it anymore".


   
SvaraCitera

Tjaders, det har väl hänt under några ensamma kvällar när man kollar på sitt ex och hennes nya pojkvän. Ett skäl till att facebook suger är just den möjligheten.
Just då känns livet lite hopplöst. Man tänker på de bra stunderna att man kanske skulle vilja vara tillsammans igen. Att man saknar henne. Att man har gjort ett fruktansvärt misstag..

-En handtralla senare-

Jag saknar henne inte.

Trololololoo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RakatKadaver:

Ett skäl till att facebook suger är just den möjligheten.
Just då känns livet lite hopplöst. Man tänker på de bra stunderna att man kanske skulle vilja vara tillsammans igen. Att man saknar henne. Att man har gjort ett fruktansvärt misstag..

Känner igen det där riktigt starkt. Hata FB :C
Menmen, man inser att ens breakup varit något bra ändå. För mig hade det positiva effekter i längden (ta tag i mitt liv o shit). Samt att jag håller hårt om mina gamla förhållanden. Jag ångrar aldrig dem, för de avgör vem man är trotsallt och är bra erfarenhet inför nästa förhållande.

RakatKadaver:

-En handtralla senare-

Jag saknar henne inte.

Trololololoo

Det där känner man igen [bigcheers]


   
SvaraCitera

Vicarious:

Jag ångrar aldrig dem, för de avgör vem man är trotsallt och är bra erfarenhet inför nästa förhållande.

Det är sant. Har sett mitt förra förhållande som ett riktigt skämt, vilket det förvisso var men det är ingen idé att ångra det.
Jag fick ju ligga trotsallt.
Ibland iaf.


   
SvaraCitera