Aviseringar
Rensa alla

Drömmar!


Ämnesstartare

Ja, jag vet. Drömmar är ett uttjatat ämne men det kan vara roligt att prata om ändå.

- Har ni någon intressant dröm som ni skulle vilja dela med er av? 
- Vilka drömmar föredrar ni?

Enligt tradition går TS först.
En jävligt mysko dröm som jag har haft utspelar sig omkring där jag bor. Det första som händer är att jag har kommit hem från stan, och på uppfarten så ligger det en sån där svart säck. Den rör sig mekaniskt och det ligger en tomte i den. Robottomten slår mig och jag faller i backen, och medans jag ställer mig upp så ser jag att det ryker ur ett fönster vid grannarnas hus. Snabbt uppfattar jag att det brinner och skriker det så högt som möjligt, trots att alla i kvarteret hade förstått det ändå. (Hittills har det ju låtit ganska konstigt, men det blir värre). 
Lite längre bort vid ett annat hus så ser jag "figurer" som tänder på ett till hus, och dessa "figurer" går bara att beskriva som en större version av "The Rake" iklädd vit rock. Jag ropar till grannarna att ringa 112, och samtidigt som jag gör det så ser jag ett tåg av dessa "figurer", nästan liknande ett luciatåg med den vita klädseln och ljus/facklor. 

Jag vet, den är sjukt osammanhängande men det är alla mina drömmar. I en dröm sa jag till och med för mig själv högt, "Det spelar ju ingen roll, det här är ju bara en dröm". 

Drömmar som jag föredrar är dom som utspelar sig i dåtid, alltså för flera år sedan. Jag blir alltid smått fascinerad över hur saker såg ut förr i tiden och hur dom har förändrat sig till idag, liksom. En gång drömde jag om hur köket såg ut där jag bor, innan jag ens var född. Det är kul att jämföra sina drömmar med verkligheten.


   
Citera
Ämnesstartare

att jag fuckigjndscsdb kommer etta på ett krigsspel, nöjer mig inte med tredjeplats 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråd finns.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att storchen blev roligare


   
SvaraCitera

det fanns också ännu en tråd i vilken vi skrev våra drömmar, men jag hittar inte den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

drömde att min kompis fick sin dom innan mig och jag var rätt wtf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drömdagboken finns så använd den. 


   
SvaraCitera