Aviseringar
Rensa alla

Drömmar och mardrömmar


Ämnesstartare

Berätta om dina drömmar/mardrömmar

Inatt kommer jag ihåg ganska väl vad jag drömde eftersom jag vaknade direkt efter. Det var en man som sökte i skogen efter en död människohund som hette bane. Han uttalade trollformler och blev svagare och svagare ju närmare graven han kom. Samtidigt var det en mördare lös. Jag satt och kollade ut genom fönstret mitt i natten mendans stora monsterhundar sprang förbi och jag försökte varna alla i min familj. Utanför fönstret fanns också bane som var hundarnas ledare och många små söta hundar hade blivit onda. Jag sprang i mitt hus. Min familj var i vardagsrummet och pappa tejpade igen dörren in dit med silvertejp så att inte hunden skulle komma in. Jag var på andra sidan, de hade glömt mig och jag skrek och sprang medans hunden kom ikapp mig.

(jag har inte någon allvarlig hundskräck som man nog lätt kan tro haha.) Om du vill berätta någon dröm du tänkt mycket på eller som du drömde nyligen så gör gärna det. 


   
Citera

Jag drömde om jung heheheh. Kan man ha koll på tiden hur länge en dröm är? Det var precis innan jag vaknade och innan dess drömde jag inget. Jag skrev att jag var kvar i stan och stod utanför ett café med starwars leksaker i fönstret och jag log för det var nån cosplayfigur där också som var jag. Och då kände jag på mig att han stod innanför och jag ville stå kvar för att han kunde fortsätta studera mig. Sen vaknade jag med yrsel och visste inte var jag var någonstans på några sekunder. 

igår drömde jag att det var en krigare som ville bli ledare men misslyckades och gjorde bort sig men efter nån tid hade han övat på och tala högt och bestämt, stå rakt, samt hittat ett horn han kunde blåsa i och då lyckades han få en hel armé och folket på sin sida. Men jag tror han tappade modet att va ledare för en av hans soldater hade råkat skjuta en pil som träffade en bondeflicka och det blev nån anime horror death. Sen blev jag jagad av rosa, hoppande syrsor eller grodor men de såg mer ut som räkor. Medan jag sprang i kloakerna kom jag sedan in i en ljus biosalong och vaknade. Har aldrig gillat att gå på bio. Men det kändes som ett fint avslut.


   
SvaraCitera

Minns du många av dina drömmar? Rullar ögonen
Kan du kontrollera vart du ska gå och titta på? Prova och jaga nån än och bli jagad! 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SkeletonGirl:
Minns du många av dina drömmar? Rullar ögonen
Kan du kontrollera vart du ska gå och titta på? Prova och jaga nån än och bli jagad! 🙂 

Jag skriver ibland upp mina drömmar vilket gör att jag kommer ihåg dem 🙂 jag vet ju inte om att jag drömmer så jag tror att jag måste springa för att överleva. Men om man kommer på att man drömmer kan man göra vad man vill, man kan tydligen träna sig på det så att man lätt inser att man är i en dröm. Det har aldrig hänt mig men det skulle jag gärna vilja


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

För några dagar sedan drömde jag att det var massa grodor som attackera mig. Har aldrig haft något emot grodor men efter den drömmen är dem riktigt obehagliga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wineing:
https://ungdomar.se/forum/thread/var-gemensamma-droemdagbok

finns redan

Aha, visste inte 🙂


   
SvaraCitera
time
 time

Låser tråden då det redan finns en!


   
SvaraCitera