Aviseringar
Rensa alla

Drömmar, stör?


Ämnesstartare

Har börjat drömma väldigt detaljerat och det känns som om jag drömmer tekniskt sett hela natten och kommer även ihåg dessa drömmar när jag vaknar. Jag tycker att detta stör min sömn fruktansvärt mycke, jag har åtminstonde blivit grymt mycke tröttare av detta då det känns såhär VARJE natt.

Stör det sömnen med otroligt mycke drömmar varje natt? (fattar ju att folk drömmer även dom inte kommer ihåg.)
Kan man psyka sig själv till att drömma mindre så allt blir som vanligt?[sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Du minns drömmarna bättre om du sover dåligt/ytligt. Därför är det dina sömnproblem som är problemet. Hitta ro.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man brukar drömma mer när man är stressad eller har varit med om en jobbig eller bra händelse, och när det är mycket som händer i livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sömn är inte min grej riktigt, men du behöver börja slappna av

eller så tänker slutar du tänka på omen-ungen [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Du minns drömmarna bättre om du sover dåligt/ytligt. Därför är det dina sömnproblem som är problemet. Hitta ro.

okej,för d känns inte som om jag får nån djupsömn alls.Vaknar på morronen efter dröm,somnar,drömmer mer,och så igen.

Ro?hur?[shake]

followthelights:

Man brukar drömma mer när man är stressad eller har varit med om en jobbig eller bra händelse, och när det är mycket som händer i livet.

okej,d kan va en anledning då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

sömn är inte min grej riktigt, men du behöver börja slappna av

eller så tänker slutar du tänka på omen-ungen

sömn är MIN grej[sad]alltid älskat att sova för livet är så lätt då,nu blir d bara bajs varje jävla natt.[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

ltid älskat att sova för livet är så lätt då,nu blir d bara bajs varje jävla natt

visst är det så

Drömmar är ett samtal vi för med oss själva mellan det omedvetna och det medvetna med hjälp av symboler och bilder.

så om du tänker igenom din situation så kommer du förhoppnignsvis på vad som behöver göras


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag drömmer nästan aldrig. Eller jag kanske gör det, kommer dock inte ihåg det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har samma problem, nu ha jag skapat en ond cirkel, kan inte somna i rädsla för de där drömmarna, att somna tryggt är det bästa rådet jag kan ge dig, ta inga piller, många gör att man drömmer värre. Var trött, kom till ro innan du somnar. om du nu kan, jag vet hur svårt det är...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Ro?hur?[shake]

valium [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

Var trött, kom till ro innan du somnar

jag är trött,och jag är inte stressad när jag somnar,brukar hinna lugna mig.[shake]

OF 5:

Drömmar är ett samtal vi för med oss själva mellan det omedvetna och det medvetna med hjälp av symboler och bilder.

brukar drömma mycke om en person och den är elak mot mig i drömmarna alltid,inatt va den ganska snäll faktiskt och jag kommer ihåg varför jag tyckte om den från början.[sad]men pallar itne drömma om personen,räcker med att man mår dåligt av d när man är vaken.

jag drömde att jag hade en flodhästbebis i ett koppel som en hund som rymde ifrån mig helatiden,you do the math.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

jag är trött,och jag är inte stressad när jag somnar,brukar hinna lugna mig.[shake]

hmm.. då är det något som kanske är undantryckt? har det kommit helt plötsligt eller har något hänt? vad handlar drömmarna om? är du paranoid/lider av ångest?

oftast förs det över till sömnen och piller mot det kan förvärra saken..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

har det kommit helt plötsligt eller har något hänt? vad handlar drömmarna om? är du paranoid/lider av ångest?

Senaste veckorna har jag kännt att jag förlorat den personen som betytt mest för mig och har fått mig att må bra,känner mig övergiven även personen säger att d inte är så,tappat d som kännt mig trygg och nåt av dom få sakerna som gör att jag vill leva. men självklart inte bara den anledningen,fler saker som vart dåligt innan,men om man tappar tryggheten och den man litade på som vägde över förut så blir allt hopplöst. Vilket har resulterat i panikångest dagligen,alkohol,får ångest jättelätt,andnöd,självmordstankar konstant,you name it. ungefär då drömmarna började.
tappat mesta av relationerna sen jag flyttade,förlorat hästen som betydde mycke,så att förlora den personen som betyder mest gör så d går rakt åt helvete,särskillt när personen påstår att den bryr sig om d men har nåt utomjoriskt sätt att visa d på då för d märks inte,och nej,d är ingen partner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

tappat d som kännt mig trygg

Tözen:

men om man tappar tryggheten och den man litade på som vägde över förut så blir allt hopplöst.

Tözen:

Vilket har resulterat i panikångest dagligen,alkohol,får ångest jättelätt,andnöd,självmordstankar konstant

Där har du ju svaren till dina drömmar, jag tror inte det går att göra något åt drömmarna innan övriga saker i livet är stabilare igen.

de dagar jag mår dåligt sover jag ingenting alt. vaknar var 5e minut pga drömmar, även om de inte är rena mardrömmar. Det fixar sig bättre om man känner sig trygg. men så länge livet är instabilt och man saknar trygghet.. så tror jag inte att det finns så mycket att göra åt saken, tyvärr :/


   
SvaraCitera
Jeay_L

Kanske försöka prata med någon och klura ut drömmarna och på det sättet få bort det läskiga i dom om det nu är mardrömmar, sen kanske det kan bli bättre om motionerar ordentligt under dagen så du är fysiskt trött..


   
SvaraCitera