Aviseringar
Rensa alla

Drömmen att få A i alla ämnen


Ämnesstartare

Vill ni också få A i alla ämnen, skriv varför och vad ni har för tips för att andra också kan få dessa tips!


   
Citera

Nä, känns onödigt. Finns viktigare saker här i livet


   
SvaraCitera

Jag fattar inte ens hur jag ens ska få ett A så tyvärr kan jag inte hjälpa dig så mycket. Prata alltid med lärarna, fråga dem om uppgifter som är betygshöjande, gör så gott du kan, skriv akademiskt, utförligt och nyanserat, kom med många argument osv.
Jag har gått ut gymnasiet nu så jag behöver inte oro mig för betyg längre vilket är skönt.


   
SvaraCitera

Ta emot kritik och tips från lärare på saker du kan förbättra!
 Jobba på det du har svårt med och repetera mycket! Repetition är nyckeln till att saker ska fastna!


   
SvaraCitera

Det är ju inte svårt. Om du verkligen vill bara plugga. Jag tror säkerligen att du inte spenderar 100% av din fritid till att förbättra din betyg. 


   
SvaraCitera

Har 5 ämne och går i 9an. Fast det är i de ämnena intresserar mig mest. Men tror det kräver tålamod och vilja. Framförallt motivation. Alla kan får A om de jobbar tillräckligt hårt. Det tror jag verkligen. Lite fjäsk på lärarna funkar också ibland. Men enligt mitt perspektiv så tycker att jag att man ska jobba uppåt sakta med säker. Kolla vad du behöver blir bättre på och var finns det frågetecken. Vad fattas liksom och försök ta itu med det. Att lägga upp planer och mål för ditt studie är inte heller fel. Fråga mycket även om lärare tycker du är för jävla jobbig som ställer 50 frågor på lektion. Men så får det ju vara, vad fan gör lärarna där annars. Du kommer får många A, lovaar!!


   
SvaraCitera

Har gått ut gymnasiet, och har insett nu att det finns viktigare saker än A i alla ämnen. Arbetsgivare har aldrig tittat på mina betyg, så det enda som kan va till fördel, är väl möjligen om man ska läsa vidare, men då kan man alltid skriva högskoleprovet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gummibjörn:
Har gått ut gymnasiet, och har insett nu att det finns viktigare saker än A i alla ämnen. Arbetsgivare har aldrig tittat på mina betyg, så det enda som kan va till fördel, är väl möjligen om man ska läsa vidare, men då kan man alltid skriva högskoleprovet.

Fick höra det samma av många och det stämmer. Ta min bror t.ex. han jobbar som programmerare på ett spelföretag som heter;
'Paradox interactive'

Han hade kuggat på glera prov i hans skoltid, samt att han har sämre betyg än vad jag har!


   
SvaraCitera

Kalixtus02:

Fick höra det samma av många och det stämmer. Ta min bror t.ex. han jobbar som programmerare på ett spelföretag som heter;
'Paradox interactive'

Han hade kuggat på glera prov i hans skoltid, samt att han har sämre betyg än vad jag har!

stämmer


   
SvaraCitera