Aviseringar
Rensa alla

Drömmer att pojkvän är otrogen


Ämnesstartare

Jag har nu under en längre tid under vissa nätter drömt att min pojkvän är otrogen eller att han utan anledning bara struntar mig..varför drömmer man såhär?


   
Citera
Ämnesstartare

Vaknar också upp ibland och blir riktigt ledsen, kan sen tänka på drömmen under hela dagen.


   
SvaraCitera

Drömmar kan ibland vara ren symbolik för något liknande, men inte exakt det man drömt om. Jag drömde förr t ex att folk runt mig dog konstant. För att sammanfatta hur drömmen påverkade mig - det var blodigt och hemskt, så jag vaknade upp med ren ångest och panik. Men efter att ha funderat lite, "analyserat", pratat med min terapeut om det så insåg jag tillslut att drömmarna var som en symbol för separation. Jag har separationsångest, och det verkade som att min hjärna visade ett sådant scenario för mig fast på ett helt annat sätt än vad jag egentligen var rädd för.

Så om det skulle kunna vara symbolik så kanske det handlar om att du är lite orolig att han ska sluta älska dig, eller att han ska lämna dig eller liknande saker - men din hjärna gör ett scenario som blir ännu värre men med samma element.

Typ. Det är vad jag tror iallafall efter flertal år med mardrömmar varje natt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Absolut en underliggande ångest för att bli lämnad. Om jag har rätt så tänker du ofta på att han skulle lämna dig och mår dåligt över det. Kanske du även är svartsjuk?
Hur som helst så bearbetar du dessa känslor under natten i dina drömmar. Jag antar att det tar ganska mycket energi att konstant vara orolig och dylikt. Enligt mig borde du ta upp det med din pojkvän. Det enda sättet att bli av med drömmarna är att bearbeta dina känslor på ett annat sätt än under natten. Då bör du helt enkelt prata med din pojkvän och uttrycka dina känslor så att de inte torterar dig under natten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drömmar tycker jag alltid har varit intressant annars, men det är inte lätt när man drömmer sånt här.

Tack så mycket för ett väldigt intressant och trovärdigt svar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, jag är väldigt svartsjuk av mig när det gäller min pojkvän..och jag tycker det är jätte jobbigt och jag har tagit upp det med min pojkvän, nästan alltid efter att jag drömt om otrohet berättar jag det för honom, verkar som det inte blir något bättre ändå.


   
SvaraCitera

Drömde att en jag var tillsammdns med för flera år sen fick en lapdance av en tjej han sedan även satte på. Var sur på honom i en vecka, haha. Stackarn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

han är otrogen mot dig på riktigt!! kvinnlig intuition duvet, sånt slår aldrig fel!!! konfrontera honom och låt honom inte fortsätta göra såhär mot dig!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drömmar kan förvarna än för saker som kan skada än själv.

Det måste inte självklart vara så brutalt som otrogenhet men det kan vara något du bör vara vaksam emot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han kan inte vara otrogen! Jag vet det bara, men det är jag som ställer till saker och ting eftersom jag är väldigt svartsjuk, kanske därför jag drömmer sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alternativebina:

Jag vet det bara

hur vet du? killar är ju som de är, så fort de ser nån med stora bröst och högklackat kan de inte kontrollera sig[shake] du kan ju i alla fall fråga för att se hur han reagerar? om han inte har något att dölja borde han ju inte ta illa upp? om han försöker vifta bort det med att du är "fånig" eller liknande vet du att han döljer något!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, men han är inte som alla andra killar..


   
SvaraCitera
mynona

Enligt min gamla drömtydningsbok är drömmar ofta symboler för motsatsen till vad de verkar vara[wink]


   
SvaraCitera
mynona

Du drömmer det här pga detta:

alternativebina:

det är jag som ställer till saker och ting eftersom jag är väldigt svartsjuk, kanske därför jag drömmer sånt.

ju mer svartsjuk man är desto mer orsak får man till att vara det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, jag har dålig självkänsla och är svartsjuk då sätter det igång, jag överdriver och oroar mig...
Men att min pojkvän skulle vara otrogen, aldrig, han är själv väldigt svartsjuk, får knappt gå på balen,han är rädd att jag ska vara med någon annan..


   
SvaraCitera