Aviseringar
Rensa alla

Drog hemifrån


Isabelle021:

Det är nice (;
Men.. så pass att jag kan ställa krav på pengar?

asså, dom får inte kasta ut dig och de måste se till att du får mat och mår bra etc. men pengar kan du nog inte kräva av dom. men du har ju rätt till ditt studiebidrag när du är 18[cute]


   
SvaraCitera

Isabelle021:

Tvingade mig att välja för att han håller på med cannabis emellanåt, samt gjort bort sig för henne alla de gånger hon ställde ultimatum.

men vilken BRA pojkvän då.[confused][tired]


   
SvaraCitera

Hon kan inte ens tvinga ut dig, så länge hon inte betalar för en lägenhet åt dig. Hon är försörjningsskyldig tills du gått ut gymnasiet.

Complicated:

men vilken BRA pojkvän då.

Insinuerar du att det är något fel med Cannabis? [confused]


   
SvaraCitera

Complicated:

men vilken BRA pojkvän då.

Vad är det för fel på honom nu då? Vavavava?

Tycker du inte ska vara så snabb att döma [no-no][no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

får du flytta hem till din mamma igen om det skulle ta slut mellan dig och killen? [tard]

Det får jag. Men får bo i vardagsrummet, haha!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

asså, dom får inte kasta ut dig och de måste se till att du får mat och mår bra etc. men pengar kan du nog inte kräva av dom. men du har ju rätt till ditt studiebidrag när du är 18[cute]

Jo, studiebidrag och underhåll 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Complicated:

men vilken BRA pojkvän då.[confused][tired]

Kanske det inte är, visar sig. Men det är inte han det handlar om, det är mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

olleolle00:

Ifall ni väljer att skaffa egen bostad så kommer du få bostadsbidrag annars kan du ansöka om bidrag hos soc.
Ifall du och din pojkvän har valt att dela ekonomin så kan ni (han) sluta lägga ner pengar på skit saker som cannabis.

Ok tack! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

youmademe:

låter ju minst sagt dumt att säga upp kontakten med din mamma och din syster bara för att vara med en kille (som dessutom håller på med droger). så ja, jag förstår din mamma gott och väl om hon vill att du ska säga upp kontakten med killen.

Ok. Tack för din åsikt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pallo217:

Din mor är en klok kvinna.

Det är hon definitivt!


   
SvaraCitera

youmademe:

åter ju minst sagt dumt att säga upp kontakten med din mamma och din syster bara för att vara med en kille (som dessutom håller på med droger). så ja, jag förstår din mamma gott och väl om hon vill att du ska säga upp kontakten med killen.


   
SvaraCitera

Isabelle021:

Det är hon definitivt!

Kan dessvärre inte säga samma sak om dig.


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

Harpyja: Det låter som ett drömliv för mig.


   
SvaraCitera

Försök att prata med din mamma och pappa igen. De är bara oroliga för din skull. Förklara att du inte håller på med droger och tänker gå klart skolan, men gärna vill hålla kontakten med din kille.


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Kakaoxo: Harpyja: Det låter som ett drömliv för mig.

Hoppas att ni är sarkastiska när ni fjantar sådär.


   
SvaraCitera