Aviseringar
Rensa alla

Drogad ?!


Ämnesstartare

Nu har jag en fråga 
Jag var ute och drack drinkar utan alkohol fast efter ett tag blev jag snurrig och tappade matlusten, på natten vaknar jag upp och spyr och jag mindes inget från kvällen innan mina föräldrar har bara berättat vad jag gjorde , tror ni någon kan ha spetsat min drink/Lagt tabletter i drinken?


   
Citera
Ämnesetiketter

Är du säker på att drinkarna var alkoholfria?

Annars så låter det som att du blev drogad/drinken blev spetsad.. Ja.. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Är du säker på att drinkarna var alkoholfria?

Annars så låter det som att du blev drogad/drinken blev spetsad.. Ja.. Ledsen

Är helt säker på att dom var alkoholfria men jag märkte på bilder från den kvällen att mina ögon var röda , jag minns inget från kvällen och jag spydde , låter det som att jag blivit drogad? :/


   
SvaraCitera

Såradtjej:

Är helt säker på att dom var alkoholfria men jag märkte på bilder från den kvällen att mina ögon var röda , jag minns inget från kvällen och jag spydde , låter det som att jag blivit drogad? :/

Ja, det är inte omöjligt. Sen borde du ju ha känt på smaken när du drack om det var alkohol i.

Om du vill vara helt säker på vad du fått i dig kan du gå till en läkare och göra tester. Annars skulle jag, i egenskap av att själv ha blivit drogad, svära över mänskligheten ett tag, prata med familj och vänner om det behövs, gå vidare med livet och hålla stenkoll på glaset i fortsättningen. Inte mycket annat att göra men förstår att det var en obehaglig upplevelse.

Kram!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Ja, det är inte omöjligt. Sen borde du ju ha känt på smaken när du drack om det var alkohol i.

Om du vill vara helt säker på vad du fått i dig kan du gå till en läkare och göra tester. Annars skulle jag, i egenskap av att själv ha blivit drogad, svära över mänskligheten ett tag, prata med familj och vänner om det behövs, gå vidare med livet och hålla stenkoll på glaset i fortsättningen. Inte mycket annat att göra men förstår att det var en obehaglig upplevelse.

Kram!

Ja jag är ju inte så gammal heller är ju bara 15 .. Men tack så mycket för hjälpen ha deg bra , kram 🙂


   
SvaraCitera

Alltså... Nej, förmodligen inte. Kommer ej på någonting som skulle reagera sådär om du ej druckit alkohol. Vanligast är väl typ roppar, alltså rohypnol som är en sorts bensodiazepin, då blir en fett trött bara och mår rätt bra, har en druckit alkohol så kan en få minnesluckor i kombination med benso. Allt annat jag kan komma på smakar fett mycket och krävs att en är rätt redlös för att ej märka att en fått i sig. 


   
SvaraCitera

Och rohypnol smakar det med. Har hört att det skall vara en myt att det är den vanligaste våldtäktsdrogen också.


   
SvaraCitera

GHB? Kan ju vara en möjlighet förvisso, vad dum jag är. Smakade någon drink möjligtvis lite typ.. rengöringsmedel? Kemiskt? 


   
SvaraCitera

Nej, det låter helt klart som GHB, gör en anmälan och lämna urinprov. Tror dock att det har rätt kort halveringstid, så det kommer ej att synas med största sannolikhet, tyvärr. 


   
SvaraCitera

VÄND ALDRIG BLICKEN FRÅN GLASET


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:
Nej, det låter helt klart som GHB, gör en anmälan och lämna urinprov. Tror dock att det har rätt kort halveringstid, så det kommer ej att synas med största sannolikhet, tyvärr. 

Men jag kan inte göra test för det var ett tag sen men killen som gjorde drinken till mig var väldigt äcklig och kan tyvär inte berätta så mycket här men han försökte mycket saker förför jag blir orolig 


   
SvaraCitera