Aviseringar
Rensa alla

Droger och filosofi (etik och moral)


Ämnesstartare

raoulduke:

ja för och mot argument för drogpolitik, men nu var det inte det du skrev.

"Olika argument för och emot droger" skrev jag, och det är samma sak?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

raoulduke:

Då kasnke du kan förklara det för mig, eller är det så avancerat att du inte fattar vad du själv menar?

Haha lägg ner ditt trollande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Mawns är ute på hal is igen...

Hey, jag må vara liberal, men jag stödjer lagar som hindrar folk från att sälja droger. Jag vill också att folk ska få rätt information, inte felaktig information.

Alla borde få bestämma över sina egna kroppar, staten är bara ett nödvändigt ont som behövs för att skydda folket från sig själva och andra. Där ingår att inte låta folk tjäna pengar på beroendeframkallande och skadliga medel som kan förstöra liv.

Tyvärr följer inga länder som kallar sig "liberalistiskt" den här enkla ideologin. Istället så förbjuder de alla mindre farliga droger och tillåter en del av ovan nämnda skadliga droger, och tjänar dessutom pengar på det. Allt på grund av tradition och/eller girighet.

Dold text: (Sitter bara och väntar på min första varning från admin)


   
SvaraCitera

Kablash__:

"Olika argument för och emot droger" skrev jag, och det är samma sak?

det är inte alls samma sak, argument för och emot droger och argument angånde drogpolitik är två vitt skilda saker.

svartarosen:

Haha lägg ner ditt trollande.

du förstår alltså inte själv, inte särkilt oväntat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Bla bla bla

Jaha?

Jag menade det du sa om att detta inte skulle ha med etik att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

raoulduke:

det är inte alls samma sak, argument för och emot droger och argument angånde drogpolitik är två vitt skilda saker.

[tired]

På vilket sätt då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Jag menade det du sa om att detta inte skulle ha med etik att göra.

Förklara gärna hur politik och etik går hand i hand [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

raoulduke:

det är inte alls samma sak, argument för och emot droger och argument angånde drogpolitik är två vitt skilda saker.

Ja, jag vet det. Men för och mot argument angående droger har med drogpolitik att göra.


   
SvaraCitera

svartarosen:

På vilket sätt då?

[chocked]
politik är en sak droger är en helt annan hur fan kan man tro att det är samma sak?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Förklara gärna hur politik och etik går hand i hand [zzz]

Men lol, all politik bygger på etik. Läser ni inte filosofi i skolan?

raoulduke:

[chocked]
politik är en sak droger är en helt annan hur fan kan man tro att det är samma sak?

Sluta spela dum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Men lol, all politik bygger på etik. Läser ni inte filosofi i skolan?

När man läser filosofi är väl det första man lär sig att etik och politik inte går hand i hand här i världen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

När man läser filosofi är väl det första man lär sig att etik och politik inte går hand i hand här i världen?

Nu förstår jag verkligen inte hur du menar, vad skulle de politiska besluten bygga på om inte etik menar du? Tror du att man singlar slant om dem?


   
SvaraCitera

svartarosen:

Sluta spela dum.

Droger = molekyler som förändrar kemin i hjärnan och därmed psyket.
Politik = ett visst sett att möta verkligheten.

Det är en jävla skillnad på dom 2?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

raoulduke:

Det är en jävla skillnad på dom 2?

Men snälla lilla du. Han skrev att han vill ha argument för och emot droger, vilket är precis det som man utgår ifrån när man skapar drogpolitik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Nu förstår jag verkligen inte hur du menar

Staten är ju bland det första man läser i filosofiklasser. Den ger en rätt bra beskrivning på makthavarnas roll och hur man definierar vad som är rätt och fel.

Det politiker tycker, det politiker säger, och det politiker gör saknar nästan alltid konsistens. Ge mig gärna historiska exempel som motbevisar detta.


   
SvaraCitera