Aviseringar
Rensa alla

Droger och "hjärnkemi"


Ämnesstartare

Har någon någon bra konkret och saklig fakta på hur droger som cannabis påverkar kemin i hjärnan? Det här är inte för något skolarbete, jag tycker bara att det är intressant.

Den information jag hittar är vinklad för att verka för eller emot narkotika.


   
Citera
Ämnesstartare

Du kan inte bara skriva "droger". Alla droger fungerar olika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Du kan inte bara skriva "droger". Alla droger fungerar olika.

Det var slarvigt av mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Det var slarvigt av mig.

Gör om, gör rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Det var slarvigt av mig.

Ja, skriv nu ner vilka droger det är du undrar om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Ja, skriv nu ner vilka droger det är du undrar om.

Tja, främst THC.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Engelska wikipedia är tillräckligt bra för grundlig information. Det står dessutom väldigt mycket om cannabis där.
http://en.wikipedia.org/wiki/Effects_of_cannabis


   
SvaraCitera

runka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Engelska wikipedia är tillräckligt bra för grundlig information. Det står dessutom väldigt mycket om cannabis där. http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabis

Tack, fast jag skulle vilja ha lite mer information än så. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Tack, fast jag skulle vilja ha lite mer information än så. 🙁

Ändrade länken. Kolla den istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Ändrade länken. Kolla den istället.

Tack 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eftersom du utsöndrar mer endorfiner när du röker så receptorerna som tar upp det får för mycket än dom brukar få och minskar desto mer du röker eftersom dom känner av ett överflöd.

Thc binder sig till fettet i hjärnan och ger effekter som att inte bry sig om så mycket utan ha sin egen lilla värld, och vara allmänt seg.

Sen kan du ju få pshykoser som gör att du sitter fast i ditt pshyke, lite lätt förklarat, och tro mig, det är fan inte roligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fritte:

Thc binder sig till fettet i hjärnan och ger effekter som att inte bry sig om så mycket utan ha sin egen lilla värld, och vara allmänt seg.

Det gör det absolut inte, Delta-9-THC gör, precis som allt annat, inte ett skit med hjärnan mer än att dela ut instruktioner över hur synpaserna ska fungera, i princip.

fritte:

Sen kan du ju få pshykoser som gör att du sitter fast i ditt pshyke, lite lätt förklarat, och tro mig, det är fan inte roligt.

Det var en relativt usel definition av "pshykoser" måste jag påstå, eller snarare, det är inte lönt att försöka beskriva vad en psykos är, på grund av dess varierande natur.

Men att man skulle få en psykos av att röka cannabis är nog något väldigt ovanligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera