Aviseringar
Rensa alla

Droger-Polisen


Alika
Ämnesstartare

Hjälp! Min pojkvän (19 snart 20) ska gå på en fest imorgon kväll för våran kompis har fyllt 16 år.
Våran kompis och min pojkvän brukar röka på tillsammans, men nu har jag sagt att min pojkvän inte får röka på eller sälja längre för annars berättar jag för hans familj, eventuellt ringer polisen. Han och hans kompisar blir sura och jag berättar allt för min pojkväns lillebror. Hans lillebror och jag pratar med min pojkvän ofta om att han inte kan göra så längre och att det är olagligt, så vi har fått lov att göra oss av med allt weed och hasch i hans garderob. Vi får även göra av med något som heter poppers som man tydligen sniffar. 
Åter till festen. 
Våran kompis har fått tag på tjack och extacy och han vill såklart ta det med min pojkvän. Min pojkvän har lovat att sluta med allt och aldrig testa sådant, men jag vet att han faller för grupptryck VÄLDIGT lätt, så det ända jag vill göra är att ring till polisen och tipsa dem om en fest med droger, typ. 
Vad ska jag göra?


   
Citera

Ringa polisen, 11414


   
SvaraCitera

va med honom hela tiden o så fort du ser att han ska ta någon släng iväg det. 


   
SvaraCitera

Blir hans liv bättre med en narkotikabrottsdom i registret tror du?


   
SvaraCitera

Du är dum som låter honom fortsätta, varför inte bara säga mig eller knarket? Om han tar knarket före dig så skulle jag lämna honom dirr


   
SvaraCitera

Punda:
Blir hans liv bättre med en narkotikabrottsdom i registret tror du?


   
SvaraCitera

Ring snuten så lär han sig sin läxa 


   
SvaraCitera

hade gjort slut direkt om min partner ringde polisen för knark. varför ska han råka ut för sånt?


   
SvaraCitera
Alika
Ämnesstartare

Min pojkvän har lovat att inte ta något, så om jag ringer polisen händer det inget med honom, eller? 


   
SvaraCitera

Alika:
Min pojkvän har lovat att inte ta något, så om jag ringer polisen händer det inget med honom, eller? 

nä men du sabbar tillvaron lite för dom som är där och knarkar, och pengar går förlorade vid beslag. blir du hatad efteråt så är allt i sin ordning. väldigt själviskt agerande.


   
SvaraCitera

thl*kt N.:

nä men du sabbar tillvaron lite för dom som är där och knarkar, och pengar går förlorade vid beslag. blir du hatad efteråt så är allt i sin ordning. väldigt själviskt agerande.

Det är olagligt, dom vet konsekvenserna. Självisk? Det är snarare dom som är själviska då det drabbar andra också till exempel familj och vänner.


   
SvaraCitera

Getrekt:

Det är olagligt, dom vet konsekvenserna. Självisk? Det är snarare dom som är själviska då det drabbar andra också till exempel familj och vänner.

lagar kan vara fel. droglagarna är jättefel.

nej, att knarka skadar inte nödvändigtvis andra. även om det vore så betyder det inte att nåt blir bättre av att man skickar polisen på dem.

kthxbye 


   
SvaraCitera

Getrekt:

Det är olagligt, dom vet konsekvenserna. Självisk? Det är snarare dom som är själviska då det drabbar andra också till exempel familj och vänner.

det är väl ts agerande som "drabbar andra" så som familj och vänner till de som eventuellt blir straffade genom att ringa polisen? 

om ts stör sig så mycket på vad ts pojkvän väljer att bruka kan väl ts avsluta relationen. hade inte ringt polisen ens om min värsta fiende hade ett ton amfetamin hemma.


   
SvaraCitera
Alika
Ämnesstartare

thl*kt N.:

lagar kan vara fel. droglagarna är jättefel.

nej, att knarka skadar inte nödvändigtvis andra. även om det vore så betyder det inte att nåt blir bättre av att man skickar polisen på dem.

kthxbye 

Det skadar mig och min psykiskaohälsa.


   
SvaraCitera

Alika:

Det skadar mig och min psykiskaohälsa.

du ska gola ner din partners kompisar bara för att du är nojig?

vad har de gjort dig? 


   
SvaraCitera