Aviseringar
Rensa alla

Droger - rätt eller fel?


Ämnesstartare

Dr.Alban har alltid rätt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker folk ska få göra som de vill utan att andra ska moralisera kring det, så länge det inte skadar nån annan! t ex om man har barn eller dylikt skulle jag inte uppmuntra drogbruk då föräldrar bär ett stort ansvar för en annan människas liv och bör vara närvarande hela tiden. så mitt svar blir: varken rätt eller fel, det är upp till var och en så länge det ej drabbar nån annan negativt. edit: ska också tillägga att missbruk inte heller är något jag uppmuntrar då det ju är destruktivt. jag personligen tar ej droger förutom lite alkohol då och då, pga ointresse. men moraliserar inte kring andras drogbruk så länge det ej skadar nån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 Droger är dåligt.


   
SvaraCitera

snor: tycker folk ska få göra som de vill utan att andra ska moralisera kring det

skulle du säga något likadant om det t.ex gällde dina egna barn? skulle dom få vara påverkade om dom inte skadar andra? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

champuss:

skulle du säga något likadant om det t.ex gällde dina egna barn? skulle dom få vara påverkade om dom inte skadar andra? 

Hur kunde du utläsa från Snor's text att hon skulle tycka att droger är accepterat för barn? Jag tror inte att någon vettig människa förespråkar droger för barn. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De flesta är drogpåverkade nu för tiden, fast många droger kallas för medicin istället.  Det är inte som det är sämre att ta massa droger som man får av en läkare än att knarka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

champuss:

skulle du säga något likadant om det t.ex gällde dina egna barn? skulle dom få vara påverkade om dom inte skadar andra? 

tycker inte att barn ska använda droger. det ska så klart vara reglerat så att det endast är tillgängligt för vuxna. 


   
SvaraCitera

förbjud kaffe


   
SvaraCitera

FruLiten: Hur kunde du utläsa från Snor's text att hon skulle tycka att droger är accepterat för barn? Jag tror inte att någon vettig människa förespråkar droger för barn.

Ja barnen kan ju vara 20 år gamla men ändå hennes barn, är det jag menar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

champuss:

Ja barnen kan ju vara 20 år gamla men ändå hennes barn, är det jag menar...

ja och då är de vuxna människor och kan välja själv?


   
SvaraCitera

snor: tycker inte att barn ska använda droger. det ska så klart vara reglerat så att det endast är tillgängligt för vuxna.

Ja förutsatt att du har blivit äldre och dina barn 20 år, skulle det vara OK för dom att bruka då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

champuss:

Ja förutsatt att du har blivit äldre och dina barn 20 år, skulle det vara OK för dom att bruka då?

ja, så länge de inte missbrukar det så ser jag inget problem.


   
SvaraCitera

FruLiten: ja och då är de vuxna människor och kan välja själv?

Ja ur lagens synpunkt. Men frågan är om det skulle vara ok för dig om dina vuxna barn lever den livsstilen?


   
SvaraCitera

snor: ja, så länge de inte missbrukar det så ser jag inget problem.

Vilken "toppenmamma" du skulle bli då.... som om narkotika inte är beroendeframkallande och din barn absolut då kan bruka det utan att missbruka det.


   
SvaraCitera