Aviseringar
Rensa alla

Droger


Ämnesstartare

Min kille tar droger lite då och då och jag tycker inte om det. Jag säger att jag vill han ska sluta men han säger bara att om han lovar att sluta kommer han bara göra mej besviken och han vill fortsätta... Han har börjat få ett ändrat beteende litegrann, vad ska jag göra? Älskar ju honom och vill inte lämna honom, vi har snart varit tillsammans i 1,5 år...


   
Citera
Ämnesstartare

Vill han fortsätta hålla på så finns det inte så mycket man kan göra åt saken. 


   
SvaraCitera
Em_00

Förstår att det är en svår situation. Om han inte slutar kanske du får säga att något i stil med "om inte du slutar med drogerna gör jag slut". Det kanske är enda utvägen för att han ska förstå. Om han fortsätter kanske du får göra slut.


   
SvaraCitera
spket

Gör slut med idioten om han tar droger. Du hör ju att han prioriterar dom över dig? Hör du inte Hr hemskt det låter? Han har en ny älskling? 


   
SvaraCitera
opega

Vad för droger?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Även fast du inte vill så ska du nog lämna honom. Till slut kommer han få in dig i drogerna också. 


   
SvaraCitera

Sätt ett ultimatum och säg "Om du inte slutar med drogerna så kommer jag göra slut med dig"


   
SvaraCitera

Vad för droger? Är det marijuana så är det ju iallafall inte så farligt.


   
SvaraCitera

SDniklas:
Vad för droger? Är det marijuana så är det ju iallafall inte så farligt.

De fortfarande en drog . Inte bra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När min partner gör något som jag blir besviken på eller gör något jag inte vill utan att såra, lämna eller något sådant brukar jag använda min envishet, vilket då och då uppfattas som ett maktspråk. Det funkar varje gång. Säg/fråga din partner till exempel "Om du inte slutar med att ta droger så myser jag inte med dig på (ett x antal dagar/månader)., Om du inte slutar så får du göra alla sysslor" fastän du inte egentligen menar det. Nu har aldrig min partner tagit droger eller begått drogbrott av vad jag vet, så jag jämförde med det jag brukar använda min envishet vid liknande situationer. Om partnen din blir sur, arg eller något på dig, säg typ bara "jag ville bara att du skulle sluta ta droger, jag ville ditt bästa och vågade inte riskera att förlora dig". Lät dock löjligt, men med äkta sanningar så fungerar det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

whtpwr:
Även fast du inte vill så ska du nog lämna honom. Till slut kommer han få in dig i drogerna också. 

Det är sant. observera konsekvenserna. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

opega:
Vad för droger?

Han använder grönt och brunt, oftast marijuana och cannabis


   
SvaraCitera

Om han tar både brunt å grönt å marijuana å cannabis så låter det ju som han redan är förlorad. Bäst att försöka glömma honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plejadisk Panda:
Om han tar både brunt å grönt å marijuana å cannabis så låter det ju som han redan är förlorad. Bäst att försöka glömma honom.

Jag älskat verkligen honom av hela mitt hjärta


   
SvaraCitera

ok, seriöst inlägg istället.

Att sätta nåt typ av ultimatum kommer inte fungera. Eftersom han själv inte ser sitt beteende som problematiskt kommer det, som han själv säger, bara göra att han ljuger för dig istället. 
Eftersom vi knappt vet någonting alls om din pojkvän är det svårt att ge bra råd. Att bruka cannabis "lite då och då" behöver inte alls vara ett problem. För de allra flesta är ett cannabisbruk inte alls problematiskt och inte konstigare än att ibland dricka alkohol.

Svårt att veta vad du menar med "ändrat beteende litegrann". Men vad man bör oroa sig över är inte rökandet i sig, utan det runt omkring. Hur han sköter skola, hans mående och livet i allmänhet å så. Det är här cannabis kan komma att bli ett problem för vissa. 


   
SvaraCitera