Aviseringar
Rensa alla

Du blir inte av med något när du älskar


Ämnesstartare

aristoteles:

Jo, man slutar särskriva.[blush]

Sorri [blush]

Chibibbi:

oj det är en wall of text o klockan är 23:35, bad combo

Latmask [no-no][crazy

krasch:

HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAahah?!?!??!
Vadå vem tror att man blir av med en bit av själen?

Alla nästan (okej då moralister) - som att man har en kaka och blir av med mera ju fler man har mysigt med. [cute][cute]


   
SvaraCitera

Asha:

sjukt puckat

tja dödsgurra [crazy][crazy][crazy]

krasch:

HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAahah?!?!??!
Vadå vem tror att man blir av med en bit av själen?
Det gär är väst
tack asha!

Nån har druckit vin............


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att vara ärlig så kommer det här nog mest ner till att det är skämmigt att säga att man "knullade för första gången igår" till sina föräldrar/vänner/w/e. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

För att vara ärlig så kommer det här nog mest ner till att det är skämmigt att säga att man "knullade för första gången igår" till sina föräldrar/vänner/w/e. [rolleyes]

Sant. [smile]


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

skämmigt

Samt att betydelsen av ordet blivit förskjuten ivf och inte längre handlar om några själar eller dylikt, utan snarare syftar till just det ensamvargen sa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

som att man har en kaka och blir av med mera ju fler man har mysigt med. [cute][cute]

Snor de du myst med din kaka?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera

zIGGE:

Noblesse oblige!

[love]

Asha:

Fast jag måste dessvärre säga att jag menar att varken själ eller psyke existerar.

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Fast jag måste dessvärre säga att jag menar att varken själ eller psyke existerar.

Är man hjärndöd har man inget psyke[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har aldrig hört talas om att någon tror att man förlorar en bit av själen när man "förlorar" sin oskuld.
Hoppas att det inte finns folk som tror det nuförtiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vem är denna Asha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

t jag måste dessvärre säga att jag menar att varken själ eller psyke existerar.

Där blev alla psykiatriker och psykologer arbetslösa. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och Prästerna [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Där blev alla psykiatriker och psykologer arbetslösa. [sad]

Det är lite så - neurovetenskapen visar oss att det inte finns något enhetligt psyke. Vi är på sätt och vis schizofrena i att vi har olika jag som är aktiva vid olika tillfällen utan en herrarki eller en beslutfattande enhet i hjärnan. Däremot så upplever vi ej detta - så vår hjärna lurar oss att tro att vi är ett psyke - ett medvetande eller ett jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Har aldrig hört talas om att någon tror att man förlorar en bit av själen när man "förlorar" sin oskuld.

Kyrkans budskap är att sex är en process som förenar själar till ett.

"Du ger en del av din själ när du har sex med någon. Det är inte samma sak som att spela squash med en kompis. Man behöver inte vara gifta, men viljan att leva tillsammans hela livet måste finnas där."

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/sex-och-relationer/karleken-kan-vanta_592195...


   
SvaraCitera