Aviseringar
Rensa alla

Du kan! Börja tro på dig själv 🙂


Ämnesstartare

Ett halvår har gått sedan de första trevande stegen ut ur mörkret. Fortfarande vill en del av dig ta steget tillbaka. Låsa om sig och aldrig mer lämna tryggheten hos de vänner som trots sina uppenbara brister alltid finns tillgängliga.

Men du är starkare än så. Du har lärt dig att acceptera det du inte kan förändra. Du har mod att förändra det du kan, och du är vis nog att inse skillnaden. Du accepterar din maktlöshet, men förändrar dina vanor. Idag, imorgon och för alltid.

###

Jag skänker en tanke till alla där ute som kämpar och till alla anhöriga som också känner sig maktlösa.

Kan jag så kan du! Är det någon mer som har eller vill ta sig ur missbruk av något slag? Hur gör ni för att klara de svåra stunderna i livet?


   
Citera

Jag vet att jag kan, men jag vill inte. [no-no]

Och INGET kan få mig att ändra uppfattning. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hoppas att något får dig att ändra uppfattning! Jag trodde inte att det var möjligt att må bra nyktert, men nu mår jag bättre än någonsin faktiskt 🙂
Men jag förstår ditt sätt att se på saken.


   
SvaraCitera

anonymous2:

men nu mår jag bättre än någonsin faktiskt 🙂

Jag mår redan sjukt bra, och så länge jag slipper! [cute]


   
SvaraCitera

Självbedrägeri har sällan gjort gott.


   
SvaraCitera

vilken jävla mod tog bort mitt inlägg????


   
SvaraCitera

vad hände med yttrandefriheten? jävla naziland kan lika gott heila och bära ss-uniform.


   
SvaraCitera

nu startar jag snart en proteströrelse för amsis yttrandefrihet! den faktizt [no-no] är en av de göttigaste sakerna här i trådarna!


   
SvaraCitera

man tänker "vad i helvete" och så kommer amsi. [cute]


   
SvaraCitera

anonymous2:

Men du är starkare än så. Du har lärt dig att acceptera det du inte kan förändra. Du har mod att förändra det du kan, och du är vis nog att inse skillnaden. Du accepterar din maktlöshet, men förändrar dina vanor. Idag, imorgon och för alltid.

Jättebra skrivet!!


   
SvaraCitera

om jag tycker att den här tråden är skit så får jag tycka det. skulle väl fan aldrig klaga på om någon tyckte att mina inlägg/trådar var kassa, skiter väl i vad ni tycker. cp-um.


   
SvaraCitera

anonymous2:

Kan jag så kan du! Är det någon mer som har eller vill ta sig ur missbruk av något slag? Hur gör ni för att klara de svåra stunderna i livet?

jag menade alltså inte din tråd ovan.

jag har nog inget problem med de svåra eftersom att jag är van. det är krävande stunder som är jobbiga. jag taggar mig själv, "du klarar detta!!!" med en militant röst och min pepplåt "in for the kill" i huvudet.

jag vet inte om man måste motivera sig på ett annat sätt vid akolholmissbruk och dyl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

Jättebra skrivet!!

Tack så mycket <3 det värmer att läsa 🙂

ceka92:

jag har nog inget problem med de svåra eftersom att jag är van. det är krävande stunder som är jobbiga. jag taggar mig själv, "du klarar detta!!!" med en militant röst och min pepplåt "in for the kill" i huvudet.

Skönt att du har hittat en lösning som fungerar för dig =D


   
SvaraCitera