Aviseringar
Rensa alla

Du kommer antagligen inte läsa detta


Ämnesstartare

Hej!

Jag behöver hjälp är helt jävla lost i mitt huvud. 

Lite kort information snabbt: Jag bor hemma fortfarande och har en fast anställning på ett ganska okej jobb.

Jag började plugga till Högskoleprovet i typ somras. Pga tänkte plugga nu till våren 2020. Dagen när jag gjort högskoleprovet så trodde jag att det gick helt åt helvete på provet. Så att jag därav inte skulle komma in på det programmet jag sökt(Sökte samma i hela Sverige). Nu när jag fått besked om provet så gick det bra mycket bättre än jag trodde så då kommer jag antagligen in på programmet.

Problemet är följande: jag är en så förbannat impulsiv person och jag kan vilja ändra riktning på mitt liv bara på någon sekund(pga jag inte mår bra), så när jag hade gjort HP och trodde att jag inte skulle komma in så i princip uteslöt jag plugga och försökte söka andra lösningar. Men nu när jag antagligen kommer in så är jag typ inte så taggad på att sätta mig ner, ta lån för att plugga i typ 3,5år. Däremot så är jag sugen på att jobba i den branschen jag blir examinerad till! Än den jag jobbar i just nu....

Det är detta jag menar med att jag är en så målinriktad person och typ kan älska något ena dagen sedan bara ställa om och inte vara intresserad andra dagen. Jag ställer isf om mig medvetet inte omedvetet. Så när jag inte trodde att jag skulle komma in så ställde jag om mig. Och nu är jag fked i huvudet.

Jag mår inte bra i den livssituation jag är i just nu så därför söker jag lösningar för att tillslut kunna må bra.

För mig och att plugga på universitet så skulle det lösa många av de problemen jag lider av i min vardag just nu. Tex träffa nya människor och kompisar och när jag är examinerad så får jag jobb inom en bransch som jag är betydligt mer intresserad av än den jag jobbar i nu.

Ett annat alternativ är vell att
Jag kan söka jobb i en större ort, problemet som jag ser är att jag kanske inte får några kompisar. Plus att jag är inte heller nå sugen på att söka andra jobb. Den branschen jag jobbar i är inte min dröm bransch så att säga...

Tack som fan till er som/om ni kommer läsa detta! <3

jag försökte med omvänd psykologi i titeln 😛


   
Citera
Ämnesetiketter

Den enda råd jag kan ge dig är väl att försöka se saker långsiktig. Med vilken av alternativen kommer du att hå bättre framtid. 


   
SvaraCitera

Om du gillar utbildningen som du blivit antagen rekommenderar jag att du tar den vägen och studerar! Det kommer bli så kul och du kan även jobba samtidigt du pluggar 


   
SvaraCitera