Aviseringar
Rensa alla

Du måste inte umgås med någon


Ämnesstartare

Såhär i valtider verkar en del personer bli upprörda över vad deras vänner röstar på, och vilja sluta umgås med dem. Det verkar också som att väldigt mycket folk tycker att det är fel att sluta umgås med folk på grund av deras politiska åsikter. Jag tycker att det är en jävligt märklig inställning. Det antyder ju att du har en skyldighet att umgås med folk om du väl börjat, oavsett om du faktiskt vill det eller inte.

Så, vad är grejen? Ni som faktiskt tycker att en del orsaker inte är goda nog för att sluta umgås med folk, hur tänker ni? Bör man umgås med folk emot sin vilja av rena principskäl?


   
Citera
Åtta

Det är ett ganska lustigt fenomen. Tanken antar jag är att om man inte märkt av att människan är dum i huvudet tidigare så borde inget förändras bara för att man nu vet om att människan är med i kristdemokraternas ungdomsförbund. Det är ett tämligen fånigt resonemang, tycker jag. Om personen istället i hemlighet skulle spärrat in och torterat små barn och kattungar, skulle samma princip kunna appliceras då? Personen var ju bevisligen sjysst nog att umgås med innan man fick reda på detta, så vad skulle ha förändrats?

Dold text: Ja. Att vara med i kristdemokraternas ungdomsförbund är fullt jämförbart med att tortera barn och kattungar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Ja. Att vara med i kristdemokraternas ungdomsförbund är fullt jämförbart med att tortera barn och kattungar.

Skitsamma om det är jämförbart eller inte. Skitsamma om det ens har att göra med att du tycker att personen är dum i huvudet. Jag tycker att du har all rätt i världen att sluta umgås med folk även om anledningen är att du ogillar deras nya frisyr. Jag skulle åtminstone inte vilja att folk umgicks med mig, mot deras vilja, bara för att de känner sig tvugna.


   
SvaraCitera
Åtta

mediakatt:

Jag tycker att du har all rätt i världen att sluta umgås med folk även om anledningen är att du ogillar deras nya frisyr. Jag skulle åtminstone inte vilja att folk umgicks med mig, mot deras vilja, bara för att de känner sig tvugna.

Jag vet inte om det framgick av min post, men jag håller helt med dig. Nu när jag läser om min post så inser jag att den var skriven på ett väldigt konstigt vis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag vet inte om det framgick av min post, men jag håller helt med dig. Nu när jag läser om min post så inser jag att den var skriven på ett väldigt konstigt vis.

Jag listade ut att du höll med om att det är fånigt att man inte skulle kunna sluta umgås med folk pga politiska tillhörighet. Dina känslor kring att sluta umgås med folk av andra anledningar framgick inte riktigt, så jag blev lite osäker på om mina gjorde.

Jag kan ju förstå att folk tycker att det verkar dumt att sluta umgås med folk över småsaker. Det verkar rätt dumt. Men det verkar ännu dummare att umgås med folk för att man tror att man måste.


   
SvaraCitera

du har väl rätt att sluta umgås med den du väljer, ingen som säger att du måste göra det. det är upp till var och en, anser jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jottjott:

du har väl rätt att sluta umgås med den du väljer, ingen som säger att du måste göra det. det är upp till var och en, anser jag.

Det tycker jag med. Det jag inte fattar är varför så många personer verkar tycka annorlunda.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Det tycker jag med. Det jag inte fattar är varför så många personer verkar tycka annorlunda.

Exakt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Det tycker jag med. Det jag inte fattar är varför så många personer verkar tycka annorlunda.

Folk är dumma i huvudet, är det rätt att sluta umgås med sådana människor?


   
SvaraCitera

Jag håller med dig.
Ens politiska åsikt säger ofta väldigt mycket om ens värderingar.
Klart att det kan få folk att tappa lusten att umgås med vissa människor.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Det jag inte fattar är varför så många personer verkar tycka annorlunda.

Tror inte det gäller enbart de gånger man upptäckt att personen i fråga besitter egenskaper eller åsikter som man inte kände till innan man lärde känna den och som man nu har fått reda på.
I största allmänhet tycker jag att det känns som om många helt enkelt är rädda för att erkänna att de tycker illa om andra människor och ibland har svårt att till och med inför sig själva erkänna sådant - sålänge de inte ser att det i omgivningen finns uttalat negativa åsikter om den eller de man nu tycker illa om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill ej umgås med folk som har idiotiska värderingar, om detta kommer fram efter 1 vecka eller 2 år som man umgåtts spelar för mig ingen roll.

jag skiter fullständigt i hur mina vänner ser på typ samhällets ekonomi och mer materiella frågor, men jag vill inte umgås med någon som stödjer att man skickar ut sjuka människor i arbete osv. det är fan pinsamt och icke humant.

en bekant till mig hade under valdagen statusen "alla som röstade blått kan ta bort mig som vän" på sin facebook [love][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hjortpojken:

en bekant till mig hade under valdagen statusen "alla som röstade blått kan ta bort mig som vän" på sin facebook [love][blush]

sådär hade ju typ alla, särskilt om folk röstat på sd, rätt så töntigt tycker jag. hur skadas en människa av en moderat som vän på facebook tex? nerds


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

rätt så töntigt tycker jag

haha jo, menade det.

Angelize:

hur skadas en människa av en moderat som vän på facebook tex? nerds

håller med dig, många på min facebook är gamla klasskamrater som jag inte umgås med numera osv, så skiter ju i vad de röstar på. det är ju en viss skillnad mellan dem och människor som man umgås med regelbundet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hjortpojken:

haha jo, menade det.

jaha sry [crazy]


   
SvaraCitera