Aviseringar
Rensa alla

Du måste inte umgås med någon


Ämnesstartare

SD2010:

Folk är dumma i huvudet, är det rätt att sluta umgås med sådana människor?

Det beror väl på om man vill umgås med dem eller inte.

Angelize:

hur skadas en människa av en moderat som vän på facebook tex?

Förmodligen inte alls. Behöver man skadas av att ha någon som facebookvän för att få välja att inte ha det? Vilken tur att jag inte är medlem på facebook.


   
SvaraCitera

Angelize:

hur skadas en människa av en moderat som vän på facebook tex?

man slipper se alla självgoda idioter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Politiska åsikter reflekterar ju personers värderingar, det skulle störa mig om jag visste att någon vän röstade på moderaterna för att h*n t.ex. tycker att det är orättvist att beskatta höginkomsttagare mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Politiska åsikter reflekterar ju personers värderingar, det skulle störa mig om jag visste att någon vän röstade på moderaterna för att h*n t.ex. tycker att det är orättvist att beskatta höginkomsttagare mer.

Men i ett sånt fall så beror det väl på att personens förälder slitit halvt ihjäl sig hela livet för att tjäna så pass mycket. Det är väl mer, öh.. bristande perspektivsförmåga eller nåt sånt i sådana fall. Alla som röstar blått har inte skitvärderingar. De vet oftast inte hur det ligger till bara. Känns det som


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svårt att lista ut detta på eget bevåg.. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SD2010:

De vet oftast inte hur det ligger till bara.

SD2010:

personens förälder slitit halvt ihjäl sig hela livet för att tjäna så pass mycket.

Borde man inte ha lite vetskap om hur det kan vara om man själv varit med om det? För övrigt så insinuerar du att höginkomsttagare kämpar mer än andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avskyr man människan så mycket att det stör en för det val denne har gjort, borde man väl antagligen inte umgås med henne/honom.

Men om man kan förbise detta och faktiskt acceptera en annan människa så länge han/hon exempel inte skadar någon fysiskt eller psykiskt i ens närhet så går det ju.

Kände att jag svarade för mig själv nu. Rätt mycket.
Stör mig inte på att folk röstade på SD, undrar mest varför. Vill bemöta människan och se hur denne resonerar.

Om personen säger att "alla invandrade borde skjutas", ja då kan vi fortsätta prata om den frågan och jag kan bli arg. Om personen fortsätter att envisas går vi antagligen åt skilda håll.

Finns det starkare sidor hos personen som attraherar mig, bryr jag mig inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lejonhjärta:

Svårt att lista ut detta på eget bevåg..

Svårt att lista ut vad på eget bevåg? Jag har svårt att lista ut varför folk verkar tro att de måste umgås med folk oavsett om de vill eller inte. De personerna har uppenbarligen svårt att lista ut att de inte har någon skyldighet att fortsätta vara vänner med folk. Du har tydligen svårt att lista ut att personer som ställer icke-retoriska frågor i regel inte vet svaret på dem.


   
SvaraCitera

Lejonhjärta:

Svårt att lista ut detta på eget bevåg.. [tired]

Precis..

Man umgås väl med vem man vill, helt enkelt.
Det är egentligen oviktigt varför man umgås eller inte.

Det jag menar är att om man trivs med en person behöver man inte ha skäl för att umgås. Misstrivs man med någon behöver man inte känna sig skyldig att ha skäl till att avsluta vänskapen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet iaf att utan vänner så har man inte det problemet. min slipper ju o andra sidan en hel hög med andra problem också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Borde man inte ha lite vetskap om hur det kan vara om man själv varit med om det? För övrigt så insinuerar du att höginkomsttagare kämpar mer än andra.

Menar att de menar det pga bristande förståelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SD2010:

Menar att de menar det pga bristande förståelse.

Tror det handlar mer om egoism och självrättfärdigande, "jag lyckades bli rik, alltså kan alla andra bli det!".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men om man bara är vän med dom som tycker röstade på bra parti, vad händer då med oss som inte röstade alls, betyder det att ingen kommer vara min vän nu?[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Tror det handlar mer om egoism och självrättfärdigande, "jag lyckades bli rik, alltså kan alla andra bli det!".

Ja men det var ju inte det jag pratade om, snackade om deras ungar och om vilka synsätt vissa av dessa har :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SD2010:

Ja men det var ju inte det jag pratade om, snackade om deras ungar och om vilka synsätt vissa av dessa har :s

Jaså, ja där kan det mycket väl vara brist på perspektiv, påverkas ju också såklart om föräldrarna är moderater. Klassröstande helt enkelt, om man vill förenkla det.


   
SvaraCitera