Aviseringar
Rensa alla

Du som är bra på träning, kolla hit!


Ämnesstartare

Jag vill gå ner i vikt, eller framförallt bli mindre i kroppen. Just nu går jag mellan 5-7,5 km 6-7 dagar i veckan. Jag går ganska fort, 9.38-9.48min/km kanske? Jag kommer förmodligen börja gå 1 mil när jag börjar gå med min kompis igen.

Jag föddes ganska stark så lite muskler har jag som bara finns. Vad behöver jag göra för att bli mindre? Jag vill inte bli smal med magrutor o.s.v. Jag äter mindre, men jag äter vanliga saker. Kanske ska tillägga att jag gick upp 6kg över min vanliga vikt och nu har jag gått ner 8kg så jag ligger just nu på 2kg under min vanliga vikt.


   
Citera
Ämnesstartare

Hur är kosten nu då? 

Den är typ... viktigast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grovan:
Hur är kosten nu då? 

Den är typ... viktigast.

Äter oftast hårt bröd till frulle eller dricker vitamindryck, om jag inte går ut innan och kommer hem sent som idag och äter lunch istället. Mycket pasta tyvärr, kött... Det vanliga svensson lixom. Äter 3 ggr per dag och försöker att inte äta så mycket på natten sen. Vill du veta exakt vilka maträtter eller? 🙂 Pasta, köttbullar, ris, korv... Variation noll. 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mollybolly:

Äter oftast hårt bröd till frulle eller dricker vitamindryck, om jag inte går ut innan och kommer hem sent som idag och äter lunch istället. Mycket pasta tyvärr, kött... Det vanliga svensson lixom. Äter 3 ggr per dag och försöker att inte äta så mycket på natten sen. Vill du veta exakt vilka maträtter eller? 🙂 Pasta, köttbullar, ris, korv... Variation noll. 😉

Är inte "bra på träning" men tränat en hel del i min ungdom och "mixtrat" med kroppen fram och tillbaka.

Ät ej på natten alls. Testa att minska lite på kolhydrater, men ta inte bort helt och se vad det leder till! Tar ju sin tid det där med att få in kroppen i annan form och rutiner. Ät 3 stora mål som nu, kanske frukt emellanåt.
Ska man börja variera från dag till dag så blir plånboken lätt på några veckor, så vettefan om det är försvarbart att variera dagligen i ett år typ, kostar nog mer än det smakar så att säga.

Gick själv ned typ 12kg på 2månader när jag började äta "normala" portioner och endast en portion per måltid. Men då gick jag ifrån att äta jävligt onyttigt också så blev en snar vändning.

Finns säkert någon som kan ge bättre svar dock!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grovan:

Är inte "bra på träning" men tränat en hel del i min ungdom och "mixtrat" med kroppen fram och tillbaka.

Ät ej på natten alls. Testa att minska lite på kolhydrater, men ta inte bort helt och se vad det leder till! Tar ju sin tid det där med att få in kroppen i annan form och rutiner. Ät 3 stora mål som nu, kanske frukt emellanåt.
Ska man börja variera från dag till dag så blir plånboken lätt på några veckor, så vettefan om det är försvarbart att variera dagligen i ett år typ, kostar nog mer än det smakar så att säga.

Gick själv ned typ 12kg på 2månader när jag började äta "normala" portioner och endast en portion per måltid. Men då gick jag ifrån att äta jävligt onyttigt också så blev en snar vändning.

Finns säkert någon som kan ge bättre svar dock!

Försöker dricka vatten på natten, men ibland har jag vänt på dygnet så att jag ligger vaken och hungrig utan att kunna sova istället. :/ Men absolut!

Jag har hört att ris är bättre än pasta, men någon annan träningsbok säger att pasta är bättre än ris.

Oj, bra gjort!! 😀 Och tack så mycket för svaren!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vid önskad viktnedgång handlar det väldigt mycket om kosten medan man tränar. En minskning av 500 kcal per dag ger dig t.ex en viktnedgång på ca 0.5 kg i veckan, fast då gäller de också att äta Bra mat (som får kroppen att jobba), träna och helst dra ner på kolhydrater. Ät helst heller inte efter kl.8 på kvällen 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

styrketräna inte, gå längre sträckor utan att anstränga dig för mycket. Låt kroppen bli trött utan att du överanstränger musklerna, då kanske man bränner fett innan musklerna börjar jobba hårdare


   
SvaraCitera
Kudhos

Nuvarande vikt och längd? 

Att gå långa sträckor är jättebra. Man bränner mycket med långvarig träning på låg intensitet. Håll koll på dina kolhydrater och skippa sötsaker. Ät middag runt 18 tiden. Efter klockan 18 så kommer maten du äter därefter lagras i kroppen. Allt innan hinner förbrännas till nästa morgon. Släng in sallader istället för pasta. Ät mer fisk för det hjälper med lederna när man går mycket. Och för fisk är gott och nyttigt.

Vill du styrketräna så är det alternativ. Du kan bli smalare men oftast blir man tonad än smal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Nuvarande vikt och längd? 

Att gå långa sträckor är jättebra. Man bränner mycket med långvarig träning på låg intensitet. Håll koll på dina kolhydrater och skippa sötsaker. Ät middag runt 18 tiden. Efter klockan 18 så kommer maten du äter därefter lagras i kroppen. Allt innan hinner förbrännas till nästa morgon. Släng in sallader istället för pasta. Ät mer fisk för det hjälper med lederna när man går mycket. Och för fisk är gott och nyttigt.

Vill du styrketräna så är det alternativ. Du kan bli smalare men oftast blir man tonad än smal.

Kan du vara snäll och sluta sprida skitsnack tillika dina kommentarer? Förbränning och vad klockan är har ingen relation sinsemellan. Det år en myt. 

Gå nu och läs in dig på näringslära osv innan du sprider ännu mer falsk information, som har en direkt påverkan på den som efterfrågar hjälp. 

Suck. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Corre:
Vid önskad viktnedgång handlar det väldigt mycket om kosten medan man tränar. En minskning av 500 kcal per dag ger dig t.ex en viktnedgång på ca 0.5 kg i veckan, fast då gäller de också att äta Bra mat (som får kroppen att jobba), träna och helst dra ner på kolhydrater. Ät helst heller inte efter kl.8 på kvällen 🙂 

Jag ska sluta äta pasta, typ? Jag hatar att äta sallad endast och jag vill inte äta efter någon metod, men det är kanske det enda som gäller? Tänkte att man kanske kunde äta avokado tsm med maten så blir man ju mycket mer mätt. Skittråkigt men jag har en känslig mage så om jag t.ex. äter sallad bara så blir det ''hårt'' i magsäcken på mig. Om man äter mindre portioner så hjälper det inte utan man måste lägga om kosten eller? (:
Tack så jättemycket för svaret! ((:

ysomiwhy:
styrketräna inte, gå längre sträckor utan att anstränga dig för mycket. Låt kroppen bli trött utan att du överanstränger musklerna, då kanske man bränner fett innan musklerna börjar jobba hårdare

Gå ännu längre än vad jag gör?? Styrketränar gör jag inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: Efter klockan 18 så

Jag tror inte kroppen kan klockan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Jag tror inte kroppen kan klockan.

Så tiden har inte någon roll i förbränningen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mollybolly: Så tiden har inte någon roll i förbränningen?

Jag tror det spelar roll hur lång tid det går mellan måltid och sängdags, men jag är ingen expert.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Jag tror det spelar roll hur lång tid det går mellan måltid och sängdags, men jag är ingen expert.

Lät ganska logiskt faktiskt. Det måste vara ett helvete för dom som jobbar natt och har en helt annan dygnsrytm. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mollybolly: Lät ganska logiskt faktiskt. Det måste vara ett helvete för dom som jobbar natt och har en helt annan dygnsrytm. 🙂

Huvudsaken är ju att man behåller den. Slitsamma är ju att försöka anpassa sig till resten av världen när man är ledig.


   
SvaraCitera