Aviseringar
Rensa alla

Du som är bra på träning, kolla hit!


Ämnesstartare

Nachac:

Huvudsaken är ju att man behåller den. Slitsamma är ju att försöka anpassa sig till resten av världen när man är ledig.

Jo, men precis. 🙂 Det är väl kanske nackdelen med nattjobb, men visst låter det ändå lite lockande kan jag tycka. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mollybolly: Jo, men precis. 🙂 Det är väl kanske nackdelen med nattjobb, men visst låter det ändå lite lockande kan jag tycka. 🙂

Jo, ganska skönt, trivs om natten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mollybolly:

Jag ska sluta äta pasta, typ? Jag hatar att äta sallad endast och jag vill inte äta efter någon metod, men det är kanske det enda som gäller? Tänkte att man kanske kunde äta avokado tsm med maten så blir man ju mycket mer mätt. Skittråkigt men jag har en känslig mage så om jag t.ex. äter sallad bara så blir det ''hårt'' i magsäcken på mig. Om man äter mindre portioner så hjälper det inte utan man måste lägga om kosten eller? (:
Tack så jättemycket för svaret! ((:

Gå ännu längre än vad jag gör?? Styrketränar gör jag inte.

Du behöver inte sluta äta pasta, men man kan dra ner på de. Grejen är att kolhydrater innehåller "energi", som är bra om man t.ex ska springa lopp och åt det hållet där man behöver mycket energi. Kroppen behöver inte nödvändigt vis alls kolhydrater. Advokado är bra! 
Det är bra om du t.ex äter rejäl frukost, med protein ägg t.ex. Sedan BRA litet mellanmål mellan frukost/ lunch. Sedan liten portion med lunch, ett litet mellanmål mellan lunch/ middag sen middag liten portion. När man sprider ut dagsintagen över dagen i små portioner så jobbar kroppen på varje mål, vilket får kroppen att jobba ofta. :))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Corre:

Du behöver inte sluta äta pasta, men man kan dra ner på de. Grejen är att kolhydrater innehåller "energi", som är bra om man t.ex ska springa lopp och åt det hållet där man behöver mycket energi. Kroppen behöver inte nödvändigt vis alls kolhydrater. Advokado är bra! 
Det är bra om du t.ex äter rejäl frukost, med protein ägg t.ex. Sedan BRA litet mellanmål mellan frukost/ lunch. Sedan liten portion med lunch, ett litet mellanmål mellan lunch/ middag sen middag liten portion. När man sprider ut dagsintagen över dagen i små portioner så jobbar kroppen på varje mål, vilket får kroppen att jobba ofta. :))

Jag har dragit ner väldigt mycket, men jag vet inte vad som är tillräckligt, haha. Gör det jättestor skillnad om man inte äter en bra frulle? Det är jag väldigt dålig på att göra. Äter helst bara ngt litet eller dricker vitamindryck.
Bra mellanmål är typ hårt bröd eller frukt? (:

Tack så mycket! 😀


   
SvaraCitera

Hur gammal är du? Har du växt klart?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sportigatjejen:
Hur gammal är du? Har du växt klart?

Jag är 19 och jag antar att jag har växt klart. :p 167cm


   
SvaraCitera
Kudhos

Nachac:

Jag tror inte kroppen kan klockan.

Lek inte dum, klart kroppen inte kan klockan. 
Det handlar om att det är många timmar(från 18 till frukost vid 7 ) tills när du äter frukost och med sömn inräknad så går kroppen in i ett fastande tillstånd som hjälper med förbränning av fett. Så du har ingen mat kvar som kroppen tar energi ifrån när du lägger dig så kroppen börjar gå på reserverna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: Det handlar om att det är många timmar(från 18 till frukost vid 7

Precis, så det korrekta är att ange detta, inte dra klockan arton ur röven.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Lek inte dum, klart kroppen inte kan klockan. 
Det handlar om att det är många timmar(från 18 till frukost vid 7 ) tills när du äter frukost och med sömn inräknad så går kroppen in i ett fastande tillstånd som hjälper med förbränning av fett. Så du har ingen mat kvar som kroppen tar energi ifrån när du lägger dig så kroppen börjar gå på reserverna.

Vet du ungefär hur många timmar man behöver vänta? 🙂 Är det 13 timmar?


   
SvaraCitera

Okej, jag undrade eftersom om du hade varit yngre hade jag varit tveksam till att gå ner i vikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sportigatjejen:
Okej, jag undrade eftersom om du hade varit yngre hade jag varit tveksam till att gå ner i vikt.

Aha, okej! 🙂 Jag vill bara bli lite mindre i omkrets. 🙂


   
SvaraCitera
Kudhos

kakakaka:

Kan du vara snäll och sluta sprida skitsnack tillika dina kommentarer? Förbränning och vad klockan är har ingen relation sinsemellan. Det år en myt. 

Gå nu och läs in dig på näringslära osv innan du sprider ännu mer falsk information, som har en direkt påverkan på den som efterfrågar hjälp. 

Suck. 

Mer energi ut än in leder till viktnedgång. När du äter spelar enormt stor roll. Kroppen går på reserv när det finns ingen energi in. Folk som tränar på atletnivå och bodybuilders följer måltider och klockan fanatiskt för att se till att deras kropp får ut rätt näringsämnen vid rätt tid på dygnet. Du kan testa gå ner i vikt genom att äta precis innan du lägger dig. Go for it. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Nachac:

Precis, så det korrekta är att ange detta, inte dra klockan arton ur röven.

18 är måttet de flesta använder. Tog det som exempel. Exempel är tillåtna i vårat fria land, Sverige.

Mollybolly:

Vet du ungefär hur många timmar man behöver vänta? 🙂 Är det 13 timmar?

Vet inte exakt hur många timmar för dig, jag kan gå 16 timmar som mest men jag har gjort det en sommar bara.  Skulle råda dig att testa bara. Känns det inte bra så ska du inte. Du har ju inte bråttom. det är inte mycket i vikt du försöker ändra liksom. Jag mådde inget bra och vägde 90+ kilo, gick ner till 74 på 6 månader varav 2 sista var löpning på tom mage.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: 18 är måttet de flesta använder. Tog det som exempel. Exempel är tillåtna i vårat fria land, Sverige.

Du fick det att låta som om arton var en magisk tidpunkt, men visst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

18 är måttet de flesta använder. Tog det som exempel. Exempel är tillåtna i vårat fria land, Sverige.

Vet inte exakt hur många timmar för dig, jag kan gå 16 timmar som mest men jag har gjort det en sommar bara.  Skulle råda dig att testa bara. Känns det inte bra så ska du inte. Du har ju inte bråttom. det är inte mycket i vikt du försöker ändra liksom. Jag mådde inget bra och vägde 90+ kilo, gick ner till 74 på 6 månader varav 2 sista var löpning på tom mage.

Tänkte på när man skulle sova, men okej. Uhm, aa... För mig är det nog en hel del vikt om jag vill bli mindre väl? Jag har ju en del muskler så det är väl dags att börja mäta nu egentligen, tycker inte det syns eller märks så mycket att jag har gått ner. Men t.ex. när jag är ute och går när jag vaknar och inte hinner äta frulle och äter lunch istället, skadar det ngt? 🙂


   
SvaraCitera