Aviseringar
Rensa alla

Du som har skilda föräldrar...


Ämnesstartare

Är det bara jag som ibland har ganska stora problem med pappas eller mammas nya sambo ??[shake]

Kan bråka som fan ibland med pappas sambo om massa saker.. och tvärt om med mammas.. [shake]

Jag försöker verkligen ge dom båda en chans.. men fan... ![tired]


   
Citera

Tessis:

Kan bråka som fan ibland med pappas sambo

Tessis:

och tvärt om med mammas..

du bråkar inte med din mammas sambo?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tessis:

Är det bara jag som ibland har ganska stora problem med pappas eller mammas nya sambo ??[shake]

Kan bråka som fan ibland med pappas sambo om massa saker.. och tvärt om med mammas.. [shake]

Jag försöker verkligen ge dom båda en chans.. men fan... ![tired]

Jag har också problem med min fars nya sambo. Hon bor 35 mil ifrån oss och de har i flera år planerat att flytta ihop, men det har hindrats av olika anledningar. Detta tär såklart på relationen mellan de.

Problemet hon har är att hon vill lägga sig i min fars uppfostran i tron om att hon kan lyckas bättre än han gjort. Detta trots att hon inte lyckats så bra med hennes egna barn. Kort och gott, hon bestämmer för mycket och lägger sig i. Du är inte ensam! [bigcheers]

/R


   
SvaraCitera

Ja, bråkade som fan med min farsas sambo, de har gått över till att ignorera varandra nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

du bråkar inte med din mammas sambo?

Jo skrev ju tvärt om med mammas ? [smile]


   
SvaraCitera

Tessis:

Jo skrev ju tvärt om med mammas ?

tvärtom betyder ju att det är motsatsen typ, men jaja
[tard]

har aldrig haft det problemet iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virtus:

hon bestämmer för mycket och lägger sig i. Du är inte ensam!

jaa, det där suger.. och det gör dessa två också, mammas sambo och pappas sambo...
Har sagt till dom båda att sluta lägga sig i mitt liv och sånt.. men tyvärr lyssnar ingen av dom... och håller fortfarande på...

Min pappa har förändras skit mycket sens han träffade henne.. och det är så jävla jobbigt..[sad]

Bra att jag inte är ensam om detta[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Ja, bråkade som fan med min farsas sambo, de har gått över till att ignorera varandra nu.

Oj, då har du det lite värre än mig, säger din pappa då? jag pratar en så länge med dom..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tessis:

Min pappa har förändras skit mycket sens han träffade henne.. och det är så jävla jobbigt..

Ja, det upplever jag hos min far också. Sidor som jag aldrig sett hos honom innan har kommit fram det senaste åren. Om de alltid funnits hos honom fast varit dolda eller om det är särbon som har 'skapat' dem går dock aldrig att veta.

Jag tror att det handlar mycket om att de slits mellan 'pappa/mamma-rollen' och 'pojk-/flickvänsrollen'. Helt plötsligt måste de hålla isär två olika beteenden. De beter ju sig inte likadant mot dig som barn som de gör mot ett ragg, till exempel.

/R


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virtus:

Om de alltid funnits hos honom fast varit dolda eller om det är särbon som har 'skapat' dem går dock aldrig att veta.

Ja, det är exakt lika dant här, lite tråkigt. På ett sätt är det väl bra, alla förändras ju, men dessa sidor är ganska stor förändring, iallafall för att vara min pappa. Men kan ju bero på att jag är van att se han på ett sätt, vet inte riktigt.

Ja, det kan mycket väl handla om det, och det gör det förmodligen. Pappa klagar ofta på att han står i mitten av allt och får ta skit från alla håll.

Men hur är din pappas sambo då? du sa att hon hade barn?

Min pappas sambo har inga barn alls, och tar istället så mycket tid som möjligt av min pappa, umgås inte mycket alls med han längre som jag hade velat.


   
SvaraCitera

Tessis:

Är det bara jag som ibland har ganska stora problem med pappas eller mammas nya sambo ??

Mammas nya är en totalidiot, känner ingenting annat än hat mot honom överhuvudtaget. Tack och lov har vi inte så mycket att göra med varandra (förutom att han bor hos oss då).
Pappa är ensam och har varit det hela tiden, och jag har aldrig kunnat se honom med någon annan. Har alltid tänkt att ingen ska få ta pappa ifrån mig, som någon tog mamma. Typ.


   
SvaraCitera

Mors herrsällskap är världens märkligaste hurtighetsperson, påträngande och otrevlig typ. Kommer du ej överens mer'em, håll dig/dem borta. Säg rättframt åt'na att du ej vill tvingas umgås utöver när det är absolut nödvändigt.


   
SvaraCitera

Kråkslott:

hurtighetsperson

Kråkslott:

otrevlig

Låter motsägelsefullt. Hurtiga personer brukar väl vara sådär speedat glada och typ vilja dra med en ut i skogen för att leta bär?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Tack och lov har vi inte så mycket att göra med varandra (förutom att han bor hos oss då).

Har du pratat med din mamma?
Men det är ju ialla fall bra att ni inte gör något med varandra.
Gillar verkligen inte mammas kille heller, dom har ju varit tillsammans i 7 år då, men nej, aldrig gillat han sådär.

jaa okej, det kan ju bli svårt om din pappa nu hittar någon, men vet hur det känns. Min pappa har varit ensam ganska länge.. till denna kom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kråkslott:

Kommer du ej överens mer'em, håll dig/dem borta

Det där låter inte alls kul [n]
jaa, jag har försökt. säger alltid vad jag tycker och tänker, men hjälper inte. Dom lägger sig i lika mycket endå.


   
SvaraCitera