Aviseringar
Rensa alla

Dubstep/Brostep/Drumstep


zyakz
Ämnesstartare

Tjenare, har börjat på en Dubstep/Brostep/Drumstep låt. Inte helt säker vilken sub-genre det är, för det är 160 BPM vilket är mer drumstep. Men det låter mer som Brostep. I alla fall så ska jag ladda upp en demo av låten nu. (Den är inte klar än). Fokuserat mycket på droppet. I alla fall om ni vill lyssna så här är länken:  Zyakz - Noise

Ska fixa lite saker i droppet sen och göra om några saker så det låter bättre.

Vart inspirerad av Excision.
Säg vad ni tycker.

Vill inte ha några anti-dubstep personer, som håller på att säga "Dubstep är inte musik".


   
Citera
Ämnesetiketter

Gör du dina drum-ljud själv  eller laddar du ner sound-samples/loopar?   
Om inte, så gör du halvfabrikat musik det är inte riktig musik om du inte spelar in ljud ifrån grunden. Mvh Ljudnörden ^^

Jag gillar Dubstep om låtarna  har bra tryck och har bra djup i basregistret. Sj lyssnar jag mkt på chillstep som MITIS samt Xkore, och liquid/drumstep- Zomby  är  audiofil klass. 
Zomby - Spliff Dub 


   
SvaraCitera
zyakz
Ämnesstartare

Starkill91 :
Gör du dina drum-ljud själv  eller laddar du ner sound-samples/loopar?   
Om inte, så gör du halvfabrikat musik det är inte riktig musik om du inte spelar in ljud ifrån grunden. Mvh Ljudnörden ^^

Jag gillar Dubstep om låtarna  har bra tryck och har bra djup i basregistret. Sj lyssnar jag mkt på chillstep som MITIS samt Xkore, och liquid/drumstep- Zomby  är  audiofil klass. 
Zomby - Spliff Dub 

Jag gör mina egna. Jag gör ljuden via Sytrus och Harmor och mitt DAW är FL Studio.

Brukade använda Nexus leads och sånt förut, men använder bara Nexus till Piano nu.
Började med sound designing för ungefär 5 månader sen, och det är jävligt roligt.

Har ju ett trumset och ska skaffa ett MIDI Piano imorgon. Så kanske kommer använda mina trummor till drum beaten någongång.

Älskar göra sån hära slags musik, tycker om dubstep som Tristam, Braken, Au5, Pegboard Nerds, Krewella och Excision. Tycker också att knife party är ganska bra.

Det var min vän Donut som gjorde min logo/avatar.


   
SvaraCitera

Starkill91 :
Gör du dina drum-ljud själv  eller laddar du ner sound-samples/loopar?   
Om inte, så gör du halvfabrikat musik det är inte riktig musik om du inte spelar in ljud ifrån grunden. Mvh Ljudnörden ^^

inte för att jag någonsin skulle kalla dubstep för musik, men det där är skitsnack i en alldeles egen kategori. musik bedömes bäst utifrån resultatet, inte från processen som används för att framställa den. bygger du dina egna trummaskiner också, om du jobbar från grunden? eller räcker det med att sampla en 808? var drar du gränsen, liksom?


   
SvaraCitera
zyakz
Ämnesstartare

Dubstep är musik. Till exempel många Country låtar gör faktiskt via en DAW. Om du syftar på att man inte använder riktiga instrument.

Man behöver inte riktiga instrument för att göra musik. Man kan behöva en dator och en DAW, och skills. För dem som tror att vem som helst bara kan göra Dubstep så kan dem väl testa själv, dem kommer komma med skit om dem inte har skills med DAWs och sånt. 

Jag kan förstå att vissa bara tycker att Dubstep är bara ljud och kallar det inte för musik för det, det finns olika anledningar. Men det har en beat och sånt, dem flesta har melodier och sånt också. Så Dubstep är musik. Kan hålla med om det du sa Player One, om trummor och sånt.

Idk if this makes sense...

Mah opinion. Don´t hate. CAUSE HATER IS GONNA... fan vet jag? Inte få en kaka...? Vet inte, kom inte ner i min källare.


   
SvaraCitera