Aviseringar
Rensa alla

Dumma frågor


Ämnesstartare

Är det ens normal att man tänker på vad som kan hända om man gör så här?
Med det menar jag ungefär, om jag lägger mina skor vid dörren, tänk om det är någon som snubbla på de och slå sig på golvet? JAG MÅSTE FLYTTA PÅ SKORNA
Tänk om jag inte stänger av vissa hushållapperater så kanske jag kommer tillbaka till ett brinnande hem? JAG MÅSTE STÄNGA AV NU
OSV. Finns massor jag tänker på.
Vad är det något fel med det?


   
Citera

Dålig självbild, brist på självförtroende för dig själv. Det är inget som önskas exakt men det ska inte bli någon tabu av att ha det. Alla eller en klar majoritet har upplevt liknande känslor. Man får börja bearbeta sig själv och ge det tid. Något som blir mycket bättre ju mer man arbetar med det och samtidigt har tålamod med.

Jag tänker också så, om det är till någon tröst

Edit: Ångest/rädsla har en del att göra med allt också


   
SvaraCitera

Meatballspotatoes: Med det menar jag ungefär, om jag lägger mina skor vid dörren, tänk om det är någon som snubbla på de och slå sig på golvet? JAG MÅSTE FLYTTA PÅ SKORNA
Tänk om jag inte stänger av vissa hushållapperater så kanske jag kommer tillbaka till ett brinnande hem? JAG MÅSTE STÄNGA AV NU

1. Personen måste verkligen vara upptagen och klumpig om han stupar på dina skor.
2. det beror hur många och hur skadliga dem är.


   
SvaraCitera
sies
 sies

Gör rätt från första början, skaffar bra vanor så du slipper sånt tänkande. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har en viss ångest och rädsla ibland. Men har till 95% mycket självförtroende när det kommer till sport, i detta fall fotbollen. Har ingen rädsla och ångest alls där. För mig är det all in där. Och tror hela på mig själv.
Men jag kan inte använda det till vardagen. Men det gäller andra saker så jag rätt så tveksam om saker å ting. Rädd för att det ska blir fel osv.

Marioswish:
Dålig självbild, brist på självförtroende för dig själv. Det är inget som önskas exakt men det ska inte bli någon tabu av att ha det. Alla eller en klar majoritet har upplevt liknande känslor. Man får börja bearbeta sig själv och ge det tid. Något som blir mycket bättre ju mer man arbetar med det och samtidigt har tålamod med.

Jag tänker också så, om det är till någon tröst

Edit: Ångest/rädsla har en del att göra med allt också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sies:
Gör rätt från första början, skaffar bra vanor så du slipper sånt tänkande. 

mm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hxiley:

1. Personen måste verkligen vara upptagen och klumpig om han stupar på dina skor.
2. det beror hur många och hur skadliga dem är.

jo..


   
SvaraCitera

Meatballspotatoes:
Har en viss ångest och rädsla ibland. Men har till 95% mycket självförtroende när det kommer till sport, i detta fall fotbollen. Har ingen rädsla och ångest alls där. För mig är det all in där. Och tror hela på mig själv.
Men jag kan inte använda det till vardagen. Men det gäller andra saker så jag rätt så tveksam om saker å ting. Rädd för att det ska blir fel osv.

Det brukar inte vara samma konstant vart man än är/vad man än gör. Jag t.ex känner mig väldigt självsäker och får mycket mer självförtroende än om jag hade varit ensam. Man får jämföra och analysera i vilken situation man känner sig mindre värd, osäker eller vad för bekymmer man har.

Att du är rädd för att "det ska bli fel" så mycket att det blir jobbigt för dig i din vardag (förutom då fotbollen som du nämnde) tyder eller kan tyda på osäkerhet med dig själv. Alla upplever eller borde uppleva då och då den känslan och tanken: "Det där kanske jag inte borde göra för då kan någon råka illa ut". En av sakerna som gör oss mänskliga. Dock om man "lägger mina skor vid dörren, tänk om det är någon som snubbla på de och slå sig på golvet? JAG MÅSTE FLYTTA PÅ SKORNA" så ser det ut som en överdriven rädsla/försiktighet av att göra något fel eller att någon ska klaga på dig. Du kanske menar väl, du vill verkligen inte skada någon alls, inte ens om det är knappt något blåmärke men det är på gränsen på att bli onödigt, dvs "ohälsosamt" att tänka så i längden. Folk har blivit galna av värre saker...

Hursomhelst, hur mycket stör det här dig? Allt detta beror på hur allting fungerar för dig och hur du behandlar andra. Kan du knappt sova för att du tror att du har lämnat något på eller glömt att göra något (jag har haft ett flertal såna perioder) eller blir det bara lite smått irriterande och konstigt att du tänker så då och då?

Dålig självbild/rädd för att göra fel, du ser inte dig själv på en riktigt sund nivå (i princip som mig, mer eller mindre och som många andra) låter det som enligt mig, åtminstone av det jag har fått reda på av den lilla infon jag vet om dig och det här.


   
SvaraCitera

Behöver ju inte nödvändigtvis vara något negativt, om det nu inte stör dig i vardagen. Kan vara bra att tänka efter gällande vissa saker, det vore ju trots allt inte kul att komma hem till ett brinnande hem. Elektronikfel är visserligen ovanliga, men de kan hända. Vi hade till exempel en diskmaskin som började brinna för ett antal år sedan precis efter att ha gått ut, ren tur att det var en som hade glömt något och gick tillbaka för att hämta det så att elden kunde upptäckas i tid.


   
SvaraCitera