Aviseringar
Rensa alla

dumma och smarta människor?


Ämnesstartare

Har ni någonsin sett hur glada dumma människor? Man kan se att det ända dom tänker på när man ser dom gå ner gatan är vad dom planerar att äta eller när Seinfeld går på TV. Smarta människor brukar vara helt palla på världen, så dom röker, dricker eller tar livet av sig. För världen och verklighet är för mycket, deras hjärna ser allt och förstår allt. Att dumma människor kan bara ta bort tankar om det som en liten knapp är helt amazing. Önskar jag var dum och glad också.


   
Citera

Well du har väl rätt antar ja


   
SvaraCitera

Ok                   


   
SvaraCitera

Lite Off-Topic, men det finns en rätt humoristisk låt som bygger på det du skriver.
Den heter "Utvecklingsstörd", där dem sjunger om att... ja, vara utvecklingsstörd.
Mörk humor, antar jag. (Det är en varning).

Men ja, det kan finnas en viss sanning i det du skriver. Fast är inte en människa som väljer att röka och dricka i just det syftet rätt så dumma ändå? Det är ju direkt farligt. 


   
SvaraCitera

spearmint:
Lite Off-Topic, men det finns en rätt humoristisk låt som bygger på det du skriver. Den heter "Utvecklingsstörd", där dem sjunger om att... ja, vara utvecklingsstörd.

Enligt min erfarenhet så är det inte "utvecklingsstörda" människor som bör klassas som mest korkade. Det är snarare de normalbegåvade människor som tror sig vara missförstådda genier.

Och så mig själv förstås Tardig


   
SvaraCitera

stanislavdenstore:

Enligt min erfarenhet så är det inte "utvecklingsstörda" människor som bör klassas som mest korkade. Det är snarare de normalbegåvade människor som tror sig vara missförstådda genier.

Och så mig själv förstås Tardig

Nej, alltså det jag skrev var som sagt Off Topic och ska inte tas jätteseriöst. Men det kan ligga något i det också, jag tror att "vanliga" människor som ser sig som mycket mer smartare än vad de är är de dummaste. Om man bara kan inse sin egen intelligens och acceptera den så lär man ju vara smartare än väldigt många Rodnar


   
SvaraCitera

Det är helt tvärtom. Det är de smarta som inte bryr sig om nåt, för att de vet exakt hur världen funkar och de förstår allt och de har lyckats hantera det. Det är bara de dumma som tar livet av sig eller dricker för att de hittar inte en bättre lösning. Och till exempel, Hawkings and Darwin tog inte livet av sig så jag förstår inte ditt resonemang. Depression dessutom gör att man med tiden förlorar vissa förmågor t.ex problemlösningsförmåga etc så man kan inte va deprimerad och självmordsbenägen och samtidigt hävda att man är smart.

Om du är smart vet du hur du kan hantera din tankar och känslor istället för att låta de ta över din kropp....


   
SvaraCitera

Jag har ett skadat knä. 
Det är som en lös kula och jag gillar kulor fast gillar inte det är skadat Förvirrad Mycket glad


   
SvaraCitera

widediaper: Om du är smart vet du hur du kan hantera din tankar och känslor istället för att låta de ta över din kropp....

Jag ska tydligen vara smart men går inte så bra för mig :/


   
SvaraCitera

Upp och ned? Tardig


   
SvaraCitera

Bananlåda:

Jag ska tydligen vara smart men går inte så bra för mig :/

Vad går inte så bra?


   
SvaraCitera

Det beror på hur ärlig man är mot sig själv. Tror att många lever i en förnekelse och de flesta där dricker. Att leva i en förnekelse skulle inte jag inte kalla en smart person. Men förstår vad du menar. Det beror på om man gett upp hoppet och inte har något att kämpa för. Men att fortsätta försöka förbättra saker betyder inte att man är dum. Man kan vara medveten och ändån se livet som en chans att influera, förbättra och göra sitt.

I hope it make sense. Det gjorde det när jag skrev iallafall. 


   
SvaraCitera

Tjej_02:

Vad går inte så bra?

De han skrev ju


   
SvaraCitera

Bananlåda:

De han skrev ju

Jaha, förstod inte om du menade att hantera känslor eller att det var det du var bra på och därför var smart. Haha sry glöm det. 


   
SvaraCitera

Tjej_02:

Jaha, förstod inte om du menade att hantera känslor eller att det var det du var bra på och därför var smart. Haha sry glöm det. 

Ah de lugnt, trötta är vi allaTumme upp


   
SvaraCitera