Aviseringar
Rensa alla

dumma och taskiga UMare


Man jag ju förvisso strunta i personerna här eftersom man inte känner dom eller vet om dom ens existerar


   
SvaraCitera

Wanking


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reeplay:

Man jag ju förvisso strunta i personerna här eftersom man inte känner dom eller vet om dom ens existerar

Ja, detta går att applicera på om någon idiot säger något taskigt till en på ett forum eller dyl. Däremot är det inte så himla lätt att inte ta åt sig om det är flera som ska hålla på, nästan så att det blir en trend på forumet mot en viss person, eller så. Även om de flesta här verkar tycka att den som blir utsatt för sånt ska "suck it up" så är det inte lätt, det är inte ens okej. För oavsett om man känner personerna irl eller inte så kan man ta åt sig ordentligt, och vi kan aldrig veta vad det kan leda till.

Och nu får jag det låta som att vanliga dödliga UMare har begått värsta organiserade mobbningen, så är det tack och lov inte, men tycker ändå det bör uppmärksammas. Cus i'd hate to see it get worse.


   
SvaraCitera

honolulu:

text

Var ju exakt det där hela radbalerna för typ två månader sedan som jag skapade handlade om.


   
SvaraCitera

honolulu:

Däremot är det inte så himla lätt att inte ta åt sig om det är flera som ska hålla på, nästan så att det blir en trend på forumet mot en viss person, eller så.

Jag förstår vad du menar, men jag säger bara att man måste komma ihåg att detta forum inte är människor som egentligen vet vem du är. För min del så bryr jag mig inte så mycket på internet om det är människor som jag inte känner, men om samma situation skulle hända irl så skulle jag bry mig. Och självklart ska folk försöka bete sig som folk även här, men man måste försöka ha någon slags distans mellan nätet och verklighet


   
SvaraCitera

reeplay:

Jag förstår vad du menar, men jag säger bara att man måste komma ihåg att detta forum inte är människor som egentligen vet vem du är

Hur då menaru?


   
SvaraCitera

väntar spänt på att Ruben ska kommentera denna tråden [love]


   
SvaraCitera

folk är ju känsliga! fått fyra varningar för ingenting typ ba små saker, trams[no-no]


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Hur då menaru?

Ja lite som det låter du, alltså folket här vet inte egentligen VEM du är, och dom själva skulle fan inte bete sig såhär irl (hoppas jag, för många här är sjukt omogna och overkligt elaka). Skulle ni träffas irl så skulle inte situationen inta samma form som på nätet. Alltså är min slutplädering; om man kan försöka undvika att ta åt sig allt för mycket av nätmobbningen så gör det, för dom vet inte vem du är. ..men självklart är det jobbigt med personliga påhopp, trust me I've been there. Jag har fått utstått väääldigt många påhopp här


   
SvaraCitera

reeplay:

Alltså är min slutplädering; om man kan försöka undvika att ta åt sig allt för mycket av nätmobbningen så gör det, för dom vet inte vem du är.

Många som varit på umträffar och liknande som är utsatta, så jo, folk vet vem man är i ganska så stor utsträckning.

Men orkar inte dra igång värsta diskussionerna nu igen[love]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

reeplay:

alltså folket här vet inte egentligen VEM du är

Fast på denna sidan verkar folk ha en tendens att veta detta om varandra


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Många som varit på umträffar och liknande som är utsatta, så jo, folk vet vem man är i ganska så stor utsträckning.

Thatäs odd, iallafall om man tillhör den gamla um-skolan som jag gör. Det enda jag kan säga då är att det är tragiskt, och det bekräftar min tes att dom nya "ungdomarna" är fruktansvärt respektlösa

Lounge fact:

Men orkar inte dra igång värsta diskussionerna nu igen[love]

Nej, och det var inte alls min avsikt heller


   
SvaraCitera

Kviq:

Fast på denna sidan verkar folk ha en tendens att veta detta om varandra

"Veta" eller veta på riktigt?


   
SvaraCitera

reeplay:

Thatäs odd, iallafall om man tillhör den gamla um-skolan som jag gör. Det enda jag kan säga då är att det är tragiskt, och det bekräftar min tes att dom nya "ungdomarna" är fruktansvärt respektlösa

Tillhör också den gamla umskolan, och inte är det enbart de nya umarna som är respektlösa.


   
SvaraCitera

drama


   
SvaraCitera