Aviseringar
Rensa alla

Dumpad, tips på att gå vidare.


Ämnesstartare

ohYEA_:

Mjo, rätt drygt. 🙁

Det kan man lungt säga. Usch, avskyr verkligen det här!.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Alltså. Knepigt av honom att vara helt normal och så bara helt plötsligt säga att han vill göra slut. Jätteknepigt.

Ja, jag förstår ingenting. Vet liksom inte hur jag ska smälta det heller.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

sculptura:

Move on.

Jag försöker, men det är inte så lätt när jag har så starka känslor kvar för honom fortfarande!.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 3 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ranjana:

jävla killar!
De sårar tjejer

Verkligen, och jag som aldrig trodde att han om nån skulle göra så här, men även solen har sina fläckar, Tyvärr!.


   
SvaraCitera
Jeay_L

Som andra sagt tidigare, ha saker att göra, sitt inte bara hemma för det är då tankarna kommer (i know) sen kanske det inte är så kul för dig om du skulle umgås med kompisar som i princip sitter ihop med sin partner (egen erfarenhet)..

Själv är jag väl såndär som försöker komma på alla dåliga sidorna för att på nått sätt hata personen, det kan dock faila ganska bra oxå för man kommer ändå komma på dom bra sidorna..

Fast iofs så strulade jag runt en hel del för att glömma ett ex men jag tror inte det funkade så bra, jag kom över han blev kär i en annan som krossa mitt hjärta, blev tsm med en random killkompis, sen spårade det ur [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

sen kanske det inte är så kul för dig om du skulle umgås med kompisar som i princip sitter ihop med sin partner

Det har jag också kommit fram till, tråkigt bara att en av mina bästa kompisar är tillsammans med hans kusin, så dom umgås rätt så mycket tillsammans. På något vis känns det så fel att umgås med henne för att det dyker upp alldeles för mycket minen, men endå vill jag inte förlora henne som vän. Men har berättat för henne att jag har svårt att umgås med dom just nu när jag mår dåligt.

Jeay_L:

Fast iofs så strulade jag runt en hel del för att glömma ett ex

Ska ut i kväll så jag hoppas verkligen på att jag kommer kunna släppa loss och kanske få lite bekräftelse om att det finns ett liv utanför honom också. Bara det att jag vet inte hur jag ska bete mig heller om jag träffar på honom, har en stark magkänsla av att han kommer befinna sig på samma ställe som jag ska till. Så har redan ångest. Något tips på vad jag ska göra om jag stöter på honom? [smile]


   
SvaraCitera
Jeay_L

hairdresser:

Men har berättat för henne att jag har svårt att umgås med dom just nu när jag mår dåligt

Hur tog din vän det?

hairdresser:

Något tips på vad jag ska göra om jag stöter på honom?

Dissa.. även om jag är fel person att säga det då jag varit kompis med ett ex samtidigt som jag försökte komma över han, men då hade vi skäl till att vara "vänner" då vi gick på samma skola med ca 120 elever..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtat blöder till det härdats till evig stumhet

de tar en jävla tid är det ända jag kan säga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

Hur tog din vän det?

Hon tog det relativt bra, klart att hon blev ledsen. Men hon förstog endå mig och hon sa att hon alltid skulle finnas där för mig.
Men kommer bli svårt att umgås med både henne och hennes pojkvän den närmaste tiden iochmed att dom umgås med mitt ex och troligtvis med hans nya :/

Jeay_L:

Dissa..

Vet att det är det bästa, men känner att jag vill inte sjunka till hans nivå då han inte ens kunde hälsa på mig på stan trotts att han såg mig. Tycker endå att man kan hälsa när man har delat så mycket som vi har gjort. Men tiden får utvisa hur det känns i situationen då vi träffar på varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

de tar en jävla tid är det ända jag kan säga

Jo jag har förstått det, känns som att det gör ondare och ondare för varje dag då han försvinner mer och mer!.


   
SvaraCitera
Jeay_L

hairdresser:

Hon tog det relativt bra, klart att hon blev ledsen. Men hon förstog endå mig och hon sa att hon alltid skulle finnas där för mig.

Det är bra.. du har inga andra vänner som inte umgås med ditt ex?

hairdresser:

Men tiden får utvisa hur det känns i situationen då vi träffar på varandra.

första gången man träffar sitt ex om man saknar han är hemsk, iallafall om det inte är planerat..[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

du har inga andra vänner som inte umgås med ditt ex?

Nej inte direkt, klart att vi har umgåts med mina vänner osv, men de är inte kompisar på det sättet, mer bara att de hälsar om de träffas ute. Där emot har jag kontakt med hans brors flickvän. Dock har jag sagt till henne också att det är jobbigt för mig, och de sa hon redan ett par dagar efteråt att han gjorde slut att om det är jobbigt för dig att höra av dig till oss och tvärtom, så förstår vi dig!. Så det känns skönt.

Jeay_L:

första gången man träffar sitt ex om man saknar han är hemsk, iallafall om det inte är planerat

Grejen är den att visst jag saknar honom och har ångets över att vara på ställen där han kan befinna sig. Men har sett han tillsammans med den nya bruden och även på stan. Då våra blickar har mötts båda gångerna. Det känndes som ett slag i magen, men det gör mig bara säkrare på min sak att inte vilja ha något mer med honom att göra!.
Men kan tänka mig att det blir betydligt anorlunda om jag träffar på honom ute på krogen och så :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det där med att gå vidare är svårt. En tjej inbillade sig att jag var ihop med henne. Hur hon nu kunde tro det vet jag inte. Hon var extremt närgången vilket kändes jobbigt eftersom för mig kändes hon som en totalt främmande människa. Hon följde efter mig på rasterna och var påträngande.
Det kändes extra jobbigt att hon höll på som hon gjorde då jag hade en tjej som jag dagligen träffade efter skolan.
Den dagen hon frågade mig om jag ville ha sex med henne fick jag nog. Jag klargjorde för henne hur läget stod till. Att jag inte var tillsammans med henne och faktiskt redan hade en tjej. Jag berättade det på så bra sätt jag kunde för att inte såra henne men ändå för att hon skulle förstå att det inte var något mellan oss.
På hennes msn kallade hon sig själv "dumpad". Hon kom inte till skolan på en vecka. Hon sa inte ord till mig och ignorerade mig.
Det sorgliga med det är att hon föll mobboffer för händelsen. Eftersom hon hade inbillat sig att hon var ihop med mig och inte insåg mina murar och inte ville inse det faktum att jag var upptagen blev hon mobbad tills hon slutade 9:an.
De andra i skolan hade ju sett hur jobbig hon var och sett att jag försökte hålla mig undan. De fattade ju att hon inbillade sig en kärlek mellan oss.
Det har samvetet ännu inte förlåtit.
Jag var då 15 och visste inte vad jag skulle göra.

Hur man kan gå vidare är en indivuell sak. Männsikor tar det olika att bli dumpade och går vidare på olika sätt. Det är en väldigt knepig situation. Att komma med tips är därför väldigt svårt.
Tjejen som trodde vi var ihop skärde sig efterår på armarna och var självmordsbenägen. Hoppas du försöker lösa det på ett bättre sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lördagsöppet:

Tjejen som trodde vi var ihop skärde sig efterår på armarna och var självmordsbenägen

Självmordsbenägen är jag då absolut inte. Ska väll inte säga att jag var det i början heller, men då när det bara kom som en chock så forstog jag inte meningen med livet och kärleken. Men nu har jag kommit underfund med att han är inte värd det, och han är absolut inte värd all den här smärtan jag känner. Men endå gör det så ont när man ska hitta på saker och åka till ställen där man vet att man kan stöta på honom. Men det har drygt bara gått 1 månad och 2 veckor. Så det är klart att det fortfarande är jobbigt, men hade då absolut inte räknat med något annat heller!.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hairdresser:

Självmordsbenägen är jag då absolut inte. Ska väll inte säga att jag var det i början heller, men då när det bara kom som en chock så forstog jag inte meningen med livet och kärleken.

Det är bra det, att du inte är självmordsbenägen.
Att det gör ont det förstår jag. Det är normalt. Det hade varit konstigt annars om du inte känner så.
Har du hittat något sätt att bearbeta det på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lördagsöppet:

Har du hittat något sätt att bearbeta det på?

Nja det kan jag inte direkt påstå. Försöker bara leva på precis som vanligt, fast att jag då hittar på mer saker med mina kompisar och så och sen är jag fullt upptagen med körkortet och jobbsökningar så tiden flyter på relativt bra. Sen har jag valt att när jag är med kompisar att jag endast pratar om honom en gång, och då får det ta den tid det tar att prata om hur jag känner och så, och det har också hjälpt.

Men ska inte säga att han inte dyker upp tusentals gånger i mitt huvudet, men då tänker jag, varför end ödsla mer tid på honom när han har bettet sig så som han har gjort?.
Vissa dagar går bättre än andra, men försöker tänka allt negativt och intalar mig själv att jag är värd något betydligt bättre än det här.


   
SvaraCitera
Jeay_L

hairdresser:

Det känndes som ett slag i magen, men det gör mig bara säkrare på min sak att inte vilja ha något mer med honom att göra!.

Det är iallafall bra!

hairdresser:

sa hon redan ett par dagar efteråt att han gjorde slut att om det är jobbigt för dig att höra av dig till oss och tvärtom, så förstår vi dig!.

Bra att du ha förstående personer i närheten inte såna som bitchar sig å skiter i att det är jobbigt för dig..

En kompis till mig sa att hon hade hört ett ex till mig å hans nya haft sex då dom alla bodde på samma internat, det tog lagomt illa..

En replik från en film jag satt och såg inatt tyckte jag va så grymt underbar och passar som in på ämnet, då dom pratade om ex/dejter som dumpat en totalt..

~And it doesn't matter how many new haircuts you get, or gyms you join, or how many glasses of chardonnay you drink with your girlfriends... you still go to bed every night going over every detail and wonder what you did wrong or how you could have misunderstood and how in the hell for that brief moment you could think that you were that happy. And sometimes you can even convince yourself that he'll see the light and show up at your door. And after all that, however long all that may be, you'll go somewhere new. and you'll meet people who make you feel worthwhile again. And little peices of your soul will finally come back. And all that fuzzy stuff, those years of your life that you wasted, that will eventually begin to fade.~


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

En kompis till mig sa att hon hade hört ett ex till mig å hans nya haft sex då dom alla bodde på samma internat, det tog lagomt illa..

Så gjorde en kompis till mig också, eller inte berättade att dom hade haft sex, men att hon hade träffat dom två tillsammans. Och jag menar, jag vet redan att han träffar henne, jag behöver inte veta var, när och vad dom gör :/.

Såg mitt ex i kväll, dock så satt han bara i en bil, det var blandade känslor, både bra och dåliga. Faan vill bara komma över honom. Varför håller man på och pinar sig själv till allt detta? Jag menar, han har redan gått vidare, då borde jag också kuna göra det, för han bevisar ju bara mer och mer vilken idiot han är när han betér sig så här.


   
SvaraCitera